علم و تکنولوژی

دولت بایدن و چالش کمبود سوخت در آمریکا

اختلال در یک خط لوله مهم انتقال سوخت در امریکا و به دنبال آن بروز نگرانی ها در میان مقامات این کشور باعث شده تا دولت بایدن گزینه های مختلف از جمله یاری از ارتش و گارد ملی را با هدف کاهش ضررهای وارده را آنالیز کند.

2 تیر 1400

شروع سیستم شماره گذاری اینترنتی در دو مرکز پایتخت

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا از شروع به کار سیستم شماره گذاری اینترنتی به صورت پایلوت در دو مرکز میثم و خاوران تهران اطلاع داد.

30 خرداد 1400

حکمرانی مجازی، هشدار تازه آلمان به فیس بوک در خصوص عدم ذخیره داده های کاربران

مقامات آلمانی به فیس بوک مالک واتس اپ هشدار دادند از پردازش داده های شخصی کاربران آلمانی این اپلیکیشن و سوءاستفاده از آنها دست بردارد.

27 خرداد 1400

مقررات سفر به امارات تغییر کرد، تست PCR و قرنطینه الزامی شد

از اسفندماه سال گذشته صدور ویزای امارات برای اتباع ایرانی از سرگرفته شده و تعداد پروازها نیز رو به افزایش است. بنا به گزارش آژانس های گردشگری، حجم سفر ایرانی ها به امارات در تعطیلات نوروز حتی از ترکیه هم بیشتر بود. اگرچه طبق اعلام گمرک، مسافرت های خارجی...

19 خرداد 1400

صادرات یک میلیارد دلاری شرکت های دانش بنیان در سال 2020

پنجمین رویداد یکشنبه های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور هیات تجاری در حوزه های سلامت و صنعت ساختمان از کشور بوسنی و هرزگوین به منظور ارائه مشاوره و مدیریت صادرات محصولات دانش بنیان در محل صندوق نوآوری برگزار گردید. ...

9 خرداد 1400

نشر یک مرجع علمی برای مدیریت کووید 19 در کشور

کتاب مدیریت جامع خطر، رخدادهای بیولوژیک در نظام سلامت با تاکید بر کووید 19 ، توسط رصدخانه اجتماعی کووید 19 تالیف و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت مورد رونمایی قرار گرفت.

3 خرداد 1400

پیگیری شکایت مصرف کنندگان در سامانه جامع گارانتی، فریب مشتریان نصب و تعمیر لوازم خانگی به سرانجام می رسد؟

علیرغم راه اندازی سامانه جامع گارانتی هنوز مصرف کنندگان از فراهم بودن امکان استعلام اصالت گارانتی کالای خریداری شده خبر ندارند و اطلاع رسانی مناسبی در مورد شیوه کارکرد سامانه جامع گارانتی، توسط متولیان این امر انجام نشده است.

29 اردیبهشت 1400

مدل های جدید ست روبالشی و روتختی حریر برای سرویس خواب دو نفره

پارچه حریر مزایایی بسیار زیادی دارد، حریر مانع چین و چروک پوست صورت و همچنین وز شدن موها می شود. از این رو استفاده از ست روبالشی و روتختی حریر برای تخت خواب بهترین کاری است که هر فرد برای دکوراسیون اتاق خود انجام می دهد. بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه...

21 اردیبهشت 1400

چگونه به اینترنت 5G وصل شویم؟

دیروز اولین سایت 5G همراه اول در برج ونک شهر تهران افتتاح شد. 4 اسفند هم دو سایت 5G همراه اول در دو نقطه شهر مشهد شروع به کار کردند.

14 فروردین 1400

ال جی توسعه موبایل لوله شونده را رها کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، شرکت ال جی از سال گذشته درباره موبایل لوله شونده اخباری منتشر می کند. اما اکنون به نظر می رسد این شرکت کره ای توسعه آن و همچنین دو موبایل نوآورانه دیگر را متوقف کرده است.

30 اسفند 1399

تحقیقات مایکروسافت از ایرادهای فنی اپلیکیشن Teams

مایکروسافت در پی شکایت صدها کاربر از تاخیر در دریافت پیغامها، در حال آنالیز ایرادهای فنی اپلیکیشن پیغام رسانی کاری Teams است.

22 اسفند 1399

پلیس استانبول 159 دانشجوی معترض را بازداشت کرد

در ادامه اعتراضات دانشجویان دانشگاه بغازیچی استانبول به انتخاب رئیس جدید این دانشگاه، پلیس با برهم زدن تجمع صدها دانشجو، 159 نفر از آنان را بازداشت کرد که با واکنش احزاب سیاسی این کشور روبرو شده است.

21 اسفند 1399

سازه ال اس اف (LSF) چیست و چه کاربردهایی در ساختمان سازی دارد؟

هر ساله فناوری های نوینی وارد صنعت ساختمان می شوند که هدف از اجرا و توسعه بسیاری از آن ها به حداقل رساندن وزن سازه های فولادی و بتنی است. دستیابی به این مهم به ویژه برای کشورهای زلزله خیزی همچون ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سازه ال اس اف (LSF) یکی...

19 اسفند 1399

تدارک جشن رادیویی شبکه ایران برای مردم در دهه فجر

مدیر شبکه رادیویی ایران در تشریح برنامه های دهه فجر بیان نمود که مهمترین برنامه ای که به جدول پخش رادیو ایران اضافه می شود چهل و دو سالگی انقلاب است.

6 اسفند 1399

آشنایی با 8 گیاه ضد دیابت

نقش گیاهان دارویی با خواص کاهش دهنده قند خون را برای درمان بیماران دیابتی نمی توان نادیده گرفت

1 اسفند 1399

سئو سایت، مهمترین اصل در بازاریابی اینترنتی

رپرتاژ آگهی - سئو حرفه ای امروزه، به یکی از اساسی ترین مطالب، در بازاریابی اینترنتی تبدیل شده و فرقی نمی کند که کسب و کارمان در چه حوزه و صنعتی است. از هر شاخه ای که باشیم، اگر دوست داریم روز به روز مشتریان خود را افزایش دهیم، باید با این علم آشنا باشیم....

20 بهمن 1399

خبرنگاران جوانی کردن چه ویژگی هایی دارد؟

تهران - خبرنگاران - روانشناس بالینی و استاد دانشگاه در تبیین مفهوم جوانی کردن با اشاره به ضرب المثل اندازه نگه دار که اندازه نکوست گفت: حفظ تعادل در لذت بردن از لحظات جوانی و برنامه ریزی و اهتمام برای دستیابی به اهداف ومقاصد زندگی از ویژگی های جوانی کردن...

11 بهمن 1399

تاریخچه برند آسیکس Asics؛ آغاز همه چیز از پاهای یک هشت پا

در سال 1977، کیاشیرو اونیتسوکا Kihachiro Onitsuka با همکاری دو شرکت دیگر برند آسیکس را پایه گذاری کرد و با شعار ذهن سالم در بدن سالم توانست به برند محبوب دل ورزشکاران و مردم عادی با سلایق مختلف تبدیل گردد.

3 بهمن 1399

مالیات بر خانه های خالی؛ هیچ برای دولت، همه چیز برای مردم

مالیات بر خانه های خالی یک مالیات تنظیمی است که هدف اصلی آن تحریک صاحبان خانه ها به عرضه آن ها، به منظور کاهش قیمت ها در بازارهای اجاره و فروش مسکن است.

20 دی 1399

مراسم روز دانشجو با حضور رئیس جمهور لغو شد

مراسم روز دانشجو که قرار بود امروز به صورت مجازی برگزار گردد، لغو و زمان برگزاری مراسم به روز های آینده موکول شد.

19 دی 1399
تعداد: (114)