تاریخچه برند آسیکس Asics؛ آغاز همه چیز از پاهای یک هشت پا

به گزارش وبلاگ زرسید، در سال 1977، کیاشیرو اونیتسوکا Kihachiro Onitsuka با همکاری دو شرکت دیگر برند آسیکس را پایه گذاری کرد و با شعار ذهن سالم در بدن سالم توانست به برند محبوب دل ورزشکاران و مردم عادی با سلایق مختلف تبدیل گردد.

تاریخچه برند آسیکس Asics؛ آغاز همه چیز از پاهای یک هشت پا

1949 تا 1970 - ایده دریافت از پاهای یک هشت پا

در سال 1949، کیاشیرو اونیتسوکا Kihachiro Onitsuka شرکت اونیتسوکا را با هدف فراوری محصولاتی با هدف گسترش ایجاد ذهن و بدنی سالم در ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم، راه اندازی کرد. او می دید که جوانان ژاپنی از روحیه پایین و عزت نفس کم رنج می برند و به ذهنش رسید که شاید ورزش و تناسب اندام یکی از راه های بیرون آمدن از این شرایط باشد.

ایده اولیه راه اندازی شرکت در یک شب و بسیار ناگهانی به ذهن او رسید. یک شب، وقتی در حال خوردن شام بود، به پاهای یک هشت پا در ظرف غذای خود نگاه می کرد که کاملاً اتفاقی ایده راه اندازی یک شرکت فراوری نماینده کفش های ورزشی به ذهنش رسید.

شیوه طراحی بدیع او یاری کرد تا اولین کفش کلاسیک آسیکس فراوری شود. در طول دهه شصت میلادی، شرکت او توسعه یافت و برندی با عنوان ببر اونیتسوکا در میان مردم شناخته شد. همین نام در تبلیغات نیز آورده می شد. به طوری که خطوطی که القای استایل ببر می کرد را در اطراف کفش های ورزشی اضافه کردند تا کفش های خود را متمایز و منحصر به فرد نمایند.

1970-1980 - همکاری با دو شرکت عظیم فراوریی

در سال 1977، Asics با همکاری دو شرکت دیگر GTO - فراورینماینده لباس های ورزشی - و Jelenk - فراورینماینده پارچه پا به عرصه فراوری کفش های ورزشی گذاشت. هویت نام تجاری جدید نیز از همان ابتدا، به اختصار، پیرامون ذکر خاصی که خود انیتسوکا داشت یعنی ذهن سالم در بدن سالم است شکل گرفت. این ایده که ورزش و تناسب اندام بهترین راه تقویت ذهن سالم است، فلسفه ای است که از ابتدا این نام تجاری بر پایه آن شکل گرفت و در فراوری همه کفش های ورزشی آسیکس تا به امروز مدنظر قرار می گیرد.

ببر آسیکس، نماد سبک خاصی از زندگی است که ترکیبی ویژه از فنّاوری ورزشی ژاپنی و استایل خیابانی جهانی و مورد علاقه عاشقان کفش های اسنیکرز در سرتاسر جهانست.

لوگوی آسیکس، با تصویری جدید در جهانی ورزش، در میان ورزشکاران و خانم ها هواداران بسیاری پیدا کرد و محبوبیت آن به سرعت در حال رشد بود. در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 کتانی های آسیکس به سرعت شناخته شدند و در جهانی ورزش سروصدای زیادی به پا کردند.

رکورد جهانی ماراتن در سال 1967 توسط درک کلایتون Derek Clayton درحالی که یک جفت از کفش های Asics به پا داشت شکسته شد و لاسه ویرن Lasse Viren در سال 1972 در المپیک 1972 با پوشیدن یک جفت از کفش های آسیکس مدال طلا را از آن خود کرد. Asics شهرت خود را به عنوان یک شرکت فراوری کفش های ورزشی با کارایی بالا با استناد به آمارهای واقعی در سرتاسر جهان به اثبات رساند.

1980 - 2000 - فناوری پد ضربه گیر آسیکس

کفی های فوم جذب نماینده شوک و پد ضربه گیر برای بالا بردن عملکرد و انتقال کم ضربه، رکن اساسی فنّاوری جدید شرکت را تشکیل داد که ثابت کرد برند Asics همیشه یکی از بهترین انتخاب ها برای ورزشکاران است. فنّاوری پد ضربه گیر به احتمال زیاد امتیازی است که آسیکس را تا به امروز شایسته تقدیر و تحسین نموده است. با زیبایی خیره نماینده و همچنین عملکرد بالا، ژل لیت هرساله بهینه سازی می شود، و هرگز خط فراوری کفش های آسیکس را ترک ننموده است. این موضوع خود می تواند، سندی بر کارایی بالای این فنّاوری باشد.

1990 تا به امروز

در این سال، ورژن جدیدتر کفی های ضربه گیر و با الهام از سبک پوشش خیابان فراوری شد. این ورژن سبک تر، با کارایی بیشتر و زیباتر بود و توسط Shingeuki Mitsui طراحی و با عنوان کارآمدترین کفش های مخصوص دو در سرتاسر جهان شناخته شد. این داستان همچنان هم ادامه دارد و ورژن مای جدیدتری از این کفه تا به همین امروز توسط این برند فراوری می شود.

امروزه آسیکس به عنوان برندی معاصر فراورینماینده کفش های ورزشی برگرفته از سبک پوشش خیابان با پیشینه ای غنی در کارایی و طراحی در میان مصرف نمایندگان قابل احترام است. چه ورزشکار حرفه ای باشید چه غیرحرفه ای، آسیکس برند مناسبی برای شماست. فلسفه اونیتسوکا به داشتن ذهن سالم به وسیله تناسب اندام و رفاه چیزی است که شرکت را در هفتادمین سال تأسیسش با همان آگاهی و اشتیاق سال تأسیسش یعنی سال 1994 سرپا نگه داشته است.

پس اگر کیفیت و تاریخ غنی برایتان بسیار مهم است، Asics می تواند بهترین انتخاب شما باشد. آسیکس با فناوری ژاپنی و طراحی بدیع خود، راه را برای بهترین مربیان در جهان هموار نموده است.

و عجیب اینکه، همه داستان، از پاهای یک هشت پا آغاز شد.

منبع: setare.com

به "تاریخچه برند آسیکس Asics؛ آغاز همه چیز از پاهای یک هشت پا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه برند آسیکس Asics؛ آغاز همه چیز از پاهای یک هشت پا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید