مدل های جدید ست روبالشی و روتختی حریر برای سرویس خواب دو نفره

به گزارش وبلاگ زرسید، پارچه حریر مزایایی بسیار زیادی دارد، حریر مانع چین و چروک پوست صورت و همچنین وز شدن موها می شود. از این رو استفاده از ست روبالشی و روتختی حریر برای تخت خواب بهترین کاری است که هر فرد برای دکوراسیون اتاق خود انجام می دهد. بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می کنند از پارچه حریر برای روکش سرویس خواب استفاده شود. افرادی که این کار را انجام داده اند، در همان روزهای اول تاثیرات مثبت پارچه حریر را لمس کرده اند. شاید فکر کنید این موضوع مثل خیلی از موضاعات دیگر اغراق آمیز باشد، اما پارچه حریر نیازی به اغراق ندارد چرا که تاثیر مثبت آن اثبات شده است. در این مطلب قصد داریم به طور کامل در مورد مزایای پارچه حریر صحبت کرده و شما عزیزان را با زیباترین مدل های ست روبالشی و روتختی حریر آشنا کنیم. لطفا تا انتها مطلب همراه ما باشید.

مدل های جدید ست روبالشی و روتختی حریر برای سرویس خواب دو نفره

پارچه حریر مانع از چروکیدگی پوست می شود

اگرچه تاثیر پارچه حریر مانند کرم یا ماسک های ضد چروک نیست اما دلایل علمی برای این خاصیت پارچه حریر وجود دارد. وقتی شما سرتان رو روی یک بالش نخی یا پلی استر می گذارید، پوست شما اصطکاک زیادی با پارچه بالش ایجاد کرده و جمع می شود. حتما برای تان اتفاق افتاده که صبح ها بعداز بلند شدن از خواب، با ردهای قرمز و تا خوردگی روی صورت خود روبرو شده باشید، این موضوع بخاطر اصطکاک پوست شما با بالش ایجاد می شود. تحقیقات نشان داده که این جمع شدگی در آینده تبدیل به چین و چروک دائمی پوست می شوند. اما پارچه حریر بخاطر نرمی بی اندازه اش، هیچ اصطکاک شدیدی با پوست ایجاد نکرده و صورت به راحتی روی آن سر می خورد. همین عامل جلوی تاشدن طولانی مدت پوست صورت را می گیرد.

ست روبالشی و روتختی حریر دارای تنوع و رنگ های بسیار متنوعی است، از این رو می توان از آنها در تخت خواب مدرن و کلاسیک و با هر طرح و رنگی استفاده کرد. پارچه حریر نظافت آسانی هم داشته و قابلیت شست و شو در ماشین لباسشویی (دور پایین) را نیز دارا است. البته برای شستن حریر اصلا نباید از آب داغ استفاده کرد.

تاثیر حریر روی پوست حساس دور چشم

اصطکاک پوست با بالش یا روتحتی خصوصا برای پوست حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مخرب است. اگر عادت دارید که در جای خود زیاد به اطراف خود بچرخید، توصیه می شود حتما از پارچه های حریر برای بالش خود استفاده کنید. همچنین افرادی که عادت دارند به سمت شکم دراز بکشند، بخاطر قرار دریافت کامل یکی از چشم ها روی بالش، حتما پارچه حریر را انتخاب اول خود برای روبالشی خود قرار دهند.

حریر به مرطوب ماندن پوست کمک می کند

وقتی از ست روبالشی و روتختی حریر استفاده می کنید، رطوبت موجود در پوست بدن شما حفظ می شود. در فصل زمستان که هوا خشک و سرد است، این موضوع اهمیت زیادی می یابد. یک روتختی حریر مانع از دفع رطوبت پوست دست و پای شما خواهد شد. وقتی پوست شما در تماس دائم با سطح فوق العاده نرم و لغزنده حریر باشد، بخاطر سطح صیقلی اش، رطوبت پوست شما را به خود جذب نخواهد کرد. اما پارچه های نخی و پنبه ای دقیقا خلاف این شرایط را دارند، این پارچه ها رطوبت موجود در پوست شما را به خود جذب می کنند.

39 مدل بهترین روبالشی شیک [در سال 2020] + خرید

حریر مانع از تشدید لک و جوش روی صورت می شود

اگر روی صورتتان جوش قرمز یا آکنه و اگزما وجود دارد، اصطکاک بین پوست با روکش بالش و روتختی می تواند شرایط شما را بدتر کند. در حالی که پارچه حریر به خاطر سطح صیقلی اش، هیچگونه مقاومتی در تماس با پوست شما از خود نشان نداده و براحتی پوست شما را روی خود حرکت می دهد. به همین دلیل احتمال بدتر شدن چوش و آکنه در تماس با پارچه های ابریشمی وجود ندارد.

تاثیر حریر روی مو

اما شاید یکی از بزرگترین مزیت های ست روبالشی و روتختی حریر، حفاظت از مو در برابر خشکی و وز شدن باشد. روبالشی های نخی و پنبه ای مقدار زیادی از رطوبت مو را به خود جذب کرده و باعث شکنندگی موهای ما می شوند. در نتیجه وقتی صبح ها از خواب بیدار می شویم، متوجه موهای بسیار نامرتب و بد فرم خود خواهیم شد.

پارچه حریر بخاطر اصطکاک بسیار کم، رطوبت را از مو جذب نکرده و بخاطر روان بودن حرکت سر روی آن، هیچگونه تاشدگی و یا شکستگی روی موها بوجود نخواهند آورد. در مقابل اما وقتی سر روی یک بالش نخی قرار می گیرد، بخاطر اصطکاک زیاد، باعث پیچ خوردن و از بین رفتن رطوب مو می شود که در نهایت گره های مو افزایش می یابد. بنابراین اگر حالت دریافت راحت موها هنگام صبح یا بیدار شدن از خواب برایتان مهم است، حتما از روبالشی های حریر استفاده کنید.

تاثیر حریر روی خواب شبانه

تحقیقات نشان داده که خواب بد و ناکافی در طول شبانه روز، پوست بدن را پیر می کند. اما پارچه حریر می تواند از برخی لحاظ باعث بهبود کیفیت خواب شبانه شما شود. اول اینکه چرخش سر شما روی بالش های حریر به سهولت انجام می گیرد که همین عامل آرامش روحی شما را افزایش میدهد. وقتی پوست بدن در تماس با ست روبالشی و روتختی حریر باشد، بخاطر لوکس و نرم بودن بی اندازه حریر، احساسی بسیار خوب به شما منتقل خواهد شد.

حریر از جمله پارچه هایی است که نفس می کشد یعنی در فواصل گرم که رطوبت هوا زیاد بوده و بدن معمولا عرق می کند، این رطوبت زیادی بدن توسط پارچه حریر جذب شده و در سطح آن پخش می شود. پخش شدن رطوبت در تمام سطح پارچه باعث تبخیر زودتر آن شده و به همین خاطر بدن شما همیشه خنک باقی می ماند. همانطور که می دانید گرمای بیش از حد مانع از خواب شده و حتی ممکن است شما را از خواب بیاندازد. بنابراین یک روتختی از جنس حریر در چنین شرایطی بسیار مفید واقع خواهد شد.

منبع: اتاق

به "مدل های جدید ست روبالشی و روتختی حریر برای سرویس خواب دو نفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جدید ست روبالشی و روتختی حریر برای سرویس خواب دو نفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید