پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا (1)

به گزارش وبلاگ زرسید، نزدیک به 500 سال شهر ممنوعه در چین امپراطورها را در دل خود جای داد، شهری که فقط مختص به افرادی می شد که می توانستند وارد این شهر و یا از آن خارج شوند. در حال حاضر درهای این شهر به روی دنیاگرد ها باز شده است و همه می توانند این شهر زیبا و اعجاب انگیز را کشف نمایند. این شهر از تاریخ بازگشایی اش در سال 2010 تا به امروز بیش از 2.5 میلیون بازدید نماینده داشته است. شهر ممنوعه براستی مقصدی رویایی برای بعضی از آمریکایی هاست اما بسیاری از آن ها چیزی درباره اورلند (عظیمترین شهربازی و پارک تفریحی کره جنوبی) و Lotte World (یکی از عظیمترین شهربازی های کره جنوبی) نمی دانند. این شهربازی ها در زمره 50 جاذبه گردشگری محبوب دنیا قرار دارند که از اماکن معروفی همچون برج ایفل با نزدیک به 7 میلیون بازدید نماینده، اهرام عظیم مصر با 4 میلیون بازدیدنماینده واستون هنج با یک میلیون بازدید نماینده پیشی گرفته اند. شگفتی های بیشتری در راه است.

پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا (1)

مکان هایی که ما تصمیم می گیریم تعطیلاتمان را در آن ها بگذرانیم بیش از هر چیز نشان دهنده آنچه که ما برای آن ارزش قائل هستیم می باشد. برخلاف آنچه که سازمان دنیای جهانگردی (UNWTO) چالش های دنیای مالی می نامد، هر روزه بر تعداد مسافرانی که به دل جاده می زنند افزوده می شود. بر طبق آمار سازمان دنیای جهانگردی تعداد جهانگردان بین المللی در سال 2013 پنج درصد افزایش داشته است که می شود به عبارتی بیش از یک بیلیون سفر. چین با جمعیتی برابر با 1.36 بیلیون نفر دومین کشور دنیا است که جهانگرد هایی را به خارج از مرزهایش می فرستد. کشور روسیه که در حال حاضر پنجمین بازار بزرگ خارجی دنیا محسوب می شود، در فرستادن جهانگردان به بیرون از مرزها شاهد رشدی 26 درصدی بوده است.

چه دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم شهربازی ها محبوبیتی دنیای دارند. پارک دیزنی لند فرانسه با 10.5 میلیون بازدید نماینده به اندازه ساکرکور (کلیسایی قدیمی در کشور فرانسه) مورد بازدید قرار گرفته است و چهار مکان از 20 مکان اول پرطرفدار در میان جهانگردان پارک های دیزنی لند هستند.

اما بسیاری از اماکن زیبا و نمادین نمی توانند با گذر زمان محبوبیت شان را حفظ نمایند. موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان از لیست 50 مکان محبوب دنیا کنار رفته است؛ اماکن دیگری همچون موزه بریتانیا در لندن (با 6.7 میلیون بازدید نماینده)، موزه هنر متروپولیتن در نیویورک (با 6.3 میلیون بازدید نماینده) و کولوسئوم و فروم روم (هر کدام با 5.1 میلیون بازدید نماینده) از دیگر اماکنی هستند که محبوبیت سابق را ندارند. دیوار برلین در سال 2013 تنها 500 هزار بازدید نماینده داشته است؛ هر چند در بیست و پنجمین سالگرد فروپاشی این دیوار در نوامبر سال 2014 جمعیت بیشتری دور این دیوار گرد آمدند.

دسترسی آسان یکی از مهم ترین فاکتورهاست. رسیدن به پارک ملی یلوستون (با 3.2 میلیون بازدید نماینده) و موزه ارتش تراکوتا در شیان چین (با 4.8 میلیون بازدیدنماینده) اصلا کار راحتی نیست. مسئولان ماچو پیچو در پرو برای حفاظت از این شهر تاریخی بازدید از آن را به روزی 2500 و سالی 912500 جهانگرد محدود کرده اند.

حال سوال این است که محبوب ترین جاذبه های جهانگردی دنیا کدامند؟ و آیا امکان دارد که 91 میلیون نفر اشتباه نمایند؟ با خواندن نتایج این آنالیز و روش های ما می توانید قضاوت کنید.

برای آنالیز محبوب ترین جاذبه های جهانگردی دنیا، ما تازه ترین اطلاعات موجود را به وسیله سازمان های دولتی، گزارشات صنعتی و رسانه های معتبر جمع آوری کردیم. در بیشتر موارد آمار مربوط به سال 2013 می باشند. اماکنی که بلیط نمی فروختند بهترین تخمین ممکن شان را به ما اعلام کردند.

جاذبه های جهانگردی را می توان به این صورت تعریف کرد: اماکن فرهنگی و تاریخی، اماکن طبیعی و فضاهای رسمی مشخص شده. گردشگاه های کوچک و میادین نیز در این تعریف قرار می گیرند. ما در این لیست اماکنی همچون سواحل، پل ها و اماکن صرفا مذهبی را حذف کرده ایم.

از آنجاییکه تعداد جاذبه ها بالا می باشند، آن ها را به چند بخش تقسیم نمودیم و در مقاله های بعدی باقی جاذبه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. بازار بزرگ، استانبول

میزان بازدید سالیانه: 91,250,000 نفر

این بازار زیبا با سرامیک هایی با نقوش دست ساز، فانوس های زیبا، فرش های خوش نقش و نگار، ظروف مسی، جواهراتی از جنس طلا و به سبک هنر بیزانسی و بسیاری محصولات چشم گیر دیگر در بنایی طاقی شکل متعلق به قرن پانزدهم میلادی بسیاری از جهانگردان مشتاق در تور استانبول را بسوی خود می کشاند. این بازار کهن از قرن پانزدهم دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده است و امروزه علاوه بر جهانگرد ها شاهد بازدید و خرید هرروزه محلی ها نیز می باشد. برای دریافت تخفیف هر چه بیشتر و چانه زنی کافی است قیمتی بسیار پایین را پیشنهاد دهید و در صورت جواب رد شنیدن از مغازه فاصله بگیرید. برای برطرف خستگی هم می توانید کباب ترکی فرد اعلای این بازار و یا قهوه معروف ترک را امتحان کنید.

  1. زوکالو، مکزیکوسیتی

میزان بازدید سالیانه: 85,000,000 نفر

این مکان با نام رسمی Plaza de la Constitución فعالیت خود را با شروع فعالیت های روزانه شروع می نماید. این مکان زیبا میزبان رژه های نظامی، برنامه های فرهنگی و سیاسی، کنسرت ها و نمایشگاه هایی از قبیل نمایشگاه های بزرگ هنری می باشد. کلیسای جامع متروپولیتن و کاخ ملی در کنار این میدان تاریخی واقع شده اند و تکان خوردن پرچم با ابهت کشور مکزیک برفراز این منظره زیبا که هر روزه بالا و پایین آورده می شود چهره خاصی به آن می بخشد.

  1. میدان تایمز، نیویورک

میزان بازدید سالیانه: 50,000,000 نفر

سالیانه تعداد زیادی از جهانگردان داخلی و خارجی برای قدم گذاشتن در دل شهر تابان نیویورک با چراغ های چشمک زن، نمایش های برادوی، فروشگاه های بزرگ چند منظوره و بسیاری تفریحات دیگر از جمله عکس دریافت با افرادی در لباس های شخصیت معروف بسوی این شهر سحرانگیز هجوم می آورند. پیاده روهای این شهر با میزهای قهوه خوری کوچک و بزرگ که از چند سال گذشته مرسوم شده اند فضایی راحت و محبت آمیز را برای گذراندن لحظاتی خوش فراهم آورده اند. میدان تایمز با وجود شلوغی اش به لطف وجود هتل هایی با هر قیمتی و دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس، قطار و تاکسی های زرد بیشمار می تواند سفری خاطره انگیز را برای مسافران به ارمغان آورد.

  1. سنترال پارک، نیویورک

میزان بازدید سالیانه: 40,000,000 نفر

شهر نیوریوک از فضای سبزی بسیار وسیع بهره مند است. شناخته شده ترین فضای سبز این شهر سنترال پارک است که با مساحتی تقریبا برابر با 850 جریب در منطقه منهتن (منطقه ای هم برای شهروندان و هم برای جهانگردان) واقع شده است. در این پارک زیبا شما می توانید کالسکه سواری، بازدید از باغ وحشی متوسط، بالا رفتن از قلعه قرن نوزدهمی بلودر و یا استراحتی لذت بخش بر روی چمن های وسیع این پارک با مناظری از آسمان خراش های اطراف را تجربه کنید.

  1. یونیون استیشن (ایستگاه اتحاد)، واشنگتن دی سی

میزان بازدید سالیانه: 40,000,000 نفر

این ایستگاه شلوغ که در سال 1907 راه اندازی شده است، روزانه شاهد رفت و آمد 12,500 مسافر است. بجز مسافران داخلی، این ایستگاه محل رفت و آمد میلیون ها جهانگردی است که برای بازدید از سبک معماری تلفیقی منحصربفرد این بنای بزرگ وارد آن می شوند. معماری زیبای این ایستگاه از تلفیق هنرمندانه معماری کلاسیک و سبک های منحصربفردی همچون باروک پدید آمده است.

وجود بیش از هفتاد مغازه کوچک این ایستگاه را تبدیل به مرکز خریدی شلوغ کرده است که در جذب تورهای متعدد واشنگتن دی سی نیز بسیار موثر بوده است.

  1. خیابان اصلی لاس وگاس (لاس وگاس استریپ)

میزان بازدید سالیانه: 30,500,000 نفر

در سال 2013، هفتاد و هفت درصد از جهانگرد هایی که به لاس وگاس سفر کرده بودند (30.5 میلیون نفر) برای اقامت در این شهر رویایی هتل هایی را برگزیده بودند که دقیقا در امتداد خیابان اصلی لاس وگاس که چهار مایل طول دارد، واقع شده اند که البته اصلا دور از انتظار نیست. این خیابان پرطرفدار با جاذبه هایی همچون آب نمای زیبای بلاژیو، فروشگاه های متعدد، سالن های بازی و امکان قدم زدن در میان جمعیت انبوه مسافران داخلی و خارجی (بخصوص در ساعات خاتمهی شب) روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود. برای لذت بردن بیشتر از این خیابان رویایی می توانید چرخ و فلک بزرگ این شهر با نام رولر را که ارتفاعی برابر با 550 فوت دارد و در ماه مارچ سال 2014 شروع بکار کرده است را امتحان کنید. این چرخ و فلک مهیج بخشی از مجموعه بزرگ لینک است که مرکز خرید و بازی با وسعت 300,000 فوت مربع و با مالکیت شرکت تجاری معروف سازارهاست.

  1. مقبره Meiji Jingu ، توکیو

میزان بازدید سالیانه: 30,000,000 نفر

معبد شینتو که بیش از صد سال پیش برای گرامیداشت یاد و خاطره امپراطورمیجی و ملکه شوکن ساخته شده است در شهر پرازدحام توکیو همانند بهشتی آرام است که با جنگلی حیرت انگیز با صد هزار گونه درخت احاطه شده است. باغ های فصلی این منطقه با گیاهانی همچون آزالیا در فصل بهار، زنبق در فصل تابستان، برگ های زیبای پاییزی درخت های افرا و گینگو و درخت های کاجی که در فصل زمستان با دانه های برف پوشانده می شوند، مناظری حیرت انگیز را پیش روی جهانگردان می گذارند.

  1. معبد سنسوجی، توکیو

میزان بازدید سالیانه: 30,000,000 نفر

این معبد که قدیمی ترین معبد توکیو است برای گرامیداشت Bodhisattva Kannon که بخشنده ترین بوداست در سال 628 ساخته شد. شب های زیبای این معبد با نورهای قرمز درخشان و قرمز لاکی رنگ نمای خاص و منحصربفردی به این بتکده پنج طبقه می بخشد. از دیگر جاذبه های این بنای حیرت انگیز باید به سبک سنتی و دیرینه آن و وجود غرفه های فروش مواد غذایی و دیگر محصولات در امتداد خیابان Nakamise که به معبد منتهی می شود و تعدادشان در روزهای نزدیک به سال نو زیاد می شود، اشاره نمود.

  1. آبشار نیاگارا، نیویورک و اونتاریو

میزان بازدید سالیانه: 22,000,000

این آبشار معروف که در مرز میانی دو کشور آمریکا و کانادا واقع شده است شامل سه آبشار بزرگ است که همگی با هم با نام آبشار نیاگارا شناخته می شوند. این آبشار خارق العاده شاهد ریزش 6 میلیون فوت مکعب آب در هر دقیقه می باشد. با وجود اینکه حدود 500 آبشار مرتفع تر از نیاگارا در دنیا وجود دارد، این آبشار پرطرفدار بدلیل جذابیت و قدرت مثال زدنی اش همچنان مورد توجه است.

از دیگر دلایل جذابیت این آبشار برای جهانگردان باید به دسترسی آسان آن نسبت به دیگر آبشارهای بزرگ دنیا اشاره نمود که تنها نیازمند پرواز و یا رانندگی کوتاه برای بسیاری از جهانگرد های منطقه ای می باشد.

  1. ترمینال بزرگ مرکزی (ترمینال گراند سنترال)، نیویورک

میزان بازدید سالیانه: 21,600,00 نفر

برخلاف مسافران شتابزده این ترمینال زیبا، جهانگردان و بازدیدنمایندگان برای دیدن این بنای زیبا که به راستی نقطه عطفی در هنرهای زیبا محسوب می شود وقت و دقت کافی را می گذارند. جهانگردان این ترمینال متفاوت معمولا شیفته سقف نقاشی شده باشکوه آن با نقوشی از صور فلکی آسمان در شب می شوند. از دیگر جاذبه های این بنای هنری باید به فروشگاه ها، بازارهای تعطیلات سالیانه، برگزاری رویدادهای خاص و انواع رستوران ها اشاره نمود. دو تا از بزرگترین سالن های این ترمینال یکی Campbell Apartment است که به سرو نوشیدنی های هنرمندانه مشهور است و دیگری رستوران مخصوص و تاریخی سرو صدف (به سبک سری فیلم های مردان دیوانه) است که سالیانه دو میلیون صدف دو کفه ای سرو می نماید.

  1. کلیسای بانوی ما گوادالوپه، مکزیکو سیتی

میزان بازدید سالیانه: 20,000,000 نفر

کلیسای قدیمی این بنا (The Old Basilica) که در قرن شانزدهم شروع و در سال 1709 به خاتمه رسید تفاوتی فاحش با کلیسای بزرگ و جدید الساخت این بنا که توسط طراح مکزیکی پدرو رامیرز وازکز طراحی شده است، دارد. کلیسای جدید که در اواسط دهه 1970 ساخته شده است همانند یک ورزشگاه ورزشی به نظر می رسد. در واقع این کلیسا از ابتدا جهت میزبانی پنجاه هزار نفر که در ایام مختلف سال برای اجرای مراسم عشای ربانی در این محل گرد می آیند و همچنین بازدید از تصویر مریم باکره که گفته می شود در سال 1531 در یکی از صحن های این کلیسا دیده شده است، طراحی و ساخته شده است.

  1. مجیک کینگدام دیزنی لند، اورلاندو، فلوریدا

میزان بازدید سالیانه: 18,588,000 نفر

این پارک تفریحی هیجان انگیز که جادویی ترین نقطه روی زمین و پربازدیدترین پارک و شهربازی دنیا به شمار می آید آنچنان واقع نما و هیجان انگیز است که در لیست مقاصد مطلوب هر خانواده ای می توان نامش را دید. این سرزمین عجایب که بسیار گسترده تر از پیش شده است اکنون شامل ترن هوایی-زیرزمینی خانوادگی هفت کوتوله و شانس ملاقات آنا و السا در تالار شاهزاده خانم افسانه ای در نزدیکی قلعه سیندرلا می شود.

از دیگر جاذبه های مثال زدنی این پارک باید به جنگل کروز، کوه فضایی، رژه روزانه کاراکترهای انیمیشن های والت دیزنی به سمت خیابان اصلی یو.اس. آی و آتش بازی دیدنی که در بسیاری از شب ها آسمان را غرق نور می نماید، اشاره نمود.

  1. بازار بزرگ Faneuil Hall، بوستون

میزان بازدید سالیانه: 18,000,000 نفر

ای بنا که سابقه اش به سال 1742 باز می شود و با نام مهد آزادی (the Cradle of Liberty) شناخته می شود، زمانی میزبان سخنرانی مشاهیری همچون ساموئل آدامز و جورج واشنگتن بوده است. در حال حاضر این بازار بزرگ که در مرکز شهر واقع شده است دارای بیش از 100 فروشگاه و رستوران ویژه است و با پیاده رویی سنگفرش شده فضایی مطلوب را برای انبوه جهانگردان و هنرمندان خیابانی فراهم آورده است. هر زمستان این بازار بزرگ میزبان بلندترین دختر کریسمس بوستون به همراه چراغانی های سال نو و گروه کر می باشد.

  1. پارک دیزنی لند، توکیو

میزان بازدید سالیانه: 17,214,000 نفر

پایگاه دیزنی لند در شهر توکیو به دومین پارک تفریحی و شهربازی بزرگ دنیا تبدیل شده است (البته با شکست دادن رقبای پر قدرتی همچون دیزنی لند واقع در آناهایم کالیفرنیا که این لقب را در سال 2010 عهده دار بود). این پارک پرطرفدار با داشتن جاذبه هایی از سرزمین عجایب همچون پرواز پیتر پن، دامبو فیل پرنده، کوه فضایی تومارولند و تورهای استار، روز به روز محبوب تر می شود.

پخش موسیقی متن فیلم های مختلف به همراه دیگر برنامه های بازسازی شده، حال و هوای کلاسیک این سرزمین عجایب را دو چندان کرده است. کشف ماجراجویانه حیات وحش در دل جنگل در حالی که شبی دیگر با شگفتی های بیشتر در راه است از دیگر جاذبه های خارق العاده این پارک پر بازدید است.

  1. پارک دیزنی لند، آناهایم، کالیفرنیا

میزان بازدید سالیانه: 16,202,000 نفر

هر چند پارک دیزنی لند آناهایم به بزرگی رقیب همتای اورلاندوی اش نیست، اما این پارک که پارک اصلی دیزنی لند محسوب می شود با مساحتی برابر با 85 جریب دارای جذابیتی اصیل و چند ویژگی بهتر است. در این پارک، لذت بردن از تماشای دزدان دریایی کاراییب دو برابر همتای اورلاندویی اش طول می کشد و نمایش نیز به جای خاتمه یافتن در یک فروشگاه، در رودخانه ای مرطوب و جنوبی و در میان کرم های شب تاب به خاتمه می رسد.

ماجراجویی ایندیانا جونز شامل قایق سواری در میان گدازه های آتشفشانی، گذر از هجوم سوسک ها و پیمودن صخره ای 16 فوتی می باشد. آن دسته از جهانگردانی که به دنبال ماجراجویی بیشتر هستند نیز قطعا با خبر راه اندازی قطار کوه تندر بزرگ (Big Thunder Mountain) به وجد خواهند آمد.

منبع: سفرمی

به "پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا (1)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا (1)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید