فرهنگ و هنر

آسیاب بادی نشتیفان؛ شاهکار مهندسی عصر صفویه، عکس

آسیاب ها یا آس بادهای نشتیفان از جاذبه های زیبای روستای نشتیفان هستند. نشتیفان در جنوب شرقی خوا فقرار داردو از جاهای دیدنی استان خراسان رضوی محسوب می شود.

23 خرداد 1400

موزه ملی صنایع دستی و 2 دهه حسرت برای بازگشایی

ایسنا/ این خبر پیرامون موزه ملی صنایع دستی و 2 دهه حسرت برای بازگشایی برای شما نگارش شد.

22 خرداد 1400

واکنش وزیر کشور به برگزاری یک مراسم در خوزستان

خبرنگاران : وزیر کشور به برگزاری یک مراسم در خوزستان واکنش نشان داد و دستور داد تا عوامل برگزاری یک مراسم در این استان را به مراجع قضایی معرفی شوند.

10 خرداد 1400

نشر یک مرجع علمی برای مدیریت کووید 19 در کشور

کتاب مدیریت جامع خطر، رخدادهای بیولوژیک در نظام سلامت با تاکید بر کووید 19 ، توسط رصدخانه اجتماعی کووید 19 تالیف و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت مورد رونمایی قرار گرفت.

3 خرداد 1400

بیش از 450 نسخه الکترونیکی کتاب های کانون در فروشگاه های اینترنتی

خبرگزاری خبرنگاران- نسخه الکترونیکی و صوتی بیش از 450 عنوان از کتاب های داستان و شعر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در فروشگاه های اینترنتی طاقچه و فیدیبو عرضه شده است.

31 اردیبهشت 1400

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز برگزار می گردد

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای گفت که نشست کمیسیون مشترک برجام امروز شنبه 28 فروردین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت های امور خارجه ایران و گروه 1+4 به صورت حضوری در وین تشکیل می گردد.

28 اردیبهشت 1400

پاک سازی تفرجگاه دوراهی میمند فیروزآباد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، درنا شهبازی امروز 26 فروردین ماه 1400، اظهار کرد: با حضور گروه طبیعت گردی فرهنگ شهر من و دوستداران طبیعت و گردشگری زباله های تفرجگاه دوراهی میمند جمع آوری شد.

17 اردیبهشت 1400

عروسی چند هزار نفری در شرایط قرمز با طعم مرگ!

عروسی چند هزار نفری در شرایط قرمز با طعم مرگ، که سوژه شهروند خبرنگار ما شد.

16 اردیبهشت 1400

قطار آن شب در ایستگاه جشنواره مُوو بلژیک

تهران (پانا) - فیلم سینمایی قطار آن شب به کارگردانی حمیدرضا قطبی در تازه ترین حضور جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره مُوو بلژیک راه یافت.

12 اردیبهشت 1400

قطعه نایاب برای ریش تراش سینا دادخواه در راه کتابفروشی ها

سینا دادخواه در گفت وگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه کتابی از وی به زودی وارد بازار کتاب می شود گفت: داستان بلندم اواخر سال 99 مجوز گرفت و به زودی چاپ می شود. این کتاب که یک داستان بلند است قطعه نایاب برای ریش تراش نام دارد و کمتر از 100 صفحه است.

11 اردیبهشت 1400

ساترا توقیف تی وی تاک با حضور جادوگر را تکذیب کرد

تهران (پانا) - ساترا اعلام نمود که برنامه تی وی تاک که با حضور علی کریمی ضبط و آماده پخش شده است در راستا رسیدگی قرار گرفته است و توقیف آن به هیچ عنوان صحت ندارد.

30 فروردین 1400

چگونه به اینترنت 5G وصل شویم؟

دیروز اولین سایت 5G همراه اول در برج ونک شهر تهران افتتاح شد. 4 اسفند هم دو سایت 5G همراه اول در دو نقطه شهر مشهد شروع به کار کردند.

14 فروردین 1400

چرا استنلی کوبریک وسواس گونه به رنگ قرمز علاقه داشت؟

استنلی کوبریک، کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده برجسته که از نظر بسیاری به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فیلم سازان تاریخ سینما شناخته می شود، در طول دوران کاری خود توانست سبک منحصر به فرد و بی نظیری را توسعه دهد.

4 فروردین 1400

تعبیر خواب دیدن مو در غذا چیست؟

تعبیر خواب دیدن مو در غذا هشداری است در رابطه با جلوگیری از رفتارهایی که باعث می شوند به افکار و عقاید خود بدبین شوید. شما نباید اجازه دهید که این رفتارها باعث دور شدنتان از محیط و اطرافیان گردد.

24 اسفند 1399

پلیس استانبول 159 دانشجوی معترض را بازداشت کرد

در ادامه اعتراضات دانشجویان دانشگاه بغازیچی استانبول به انتخاب رئیس جدید این دانشگاه، پلیس با برهم زدن تجمع صدها دانشجو، 159 نفر از آنان را بازداشت کرد که با واکنش احزاب سیاسی این کشور روبرو شده است.

21 اسفند 1399

سازه ال اس اف (LSF) چیست و چه کاربردهایی در ساختمان سازی دارد؟

هر ساله فناوری های نوینی وارد صنعت ساختمان می شوند که هدف از اجرا و توسعه بسیاری از آن ها به حداقل رساندن وزن سازه های فولادی و بتنی است. دستیابی به این مهم به ویژه برای کشورهای زلزله خیزی همچون ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سازه ال اس اف (LSF) یکی...

19 اسفند 1399

ششمین روز جشنواره تئاتر فجر به شهید حمید عقیلی تقدیم شد

تهران (پانا) - ششمین روز از اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شهید دکتر حمید عقیلی از شهدای مدافع سلامت تقدیم شد.

16 اسفند 1399

تفاهم نامه همکاری مشترک بین صندوق توسعه و حوزه هنری امضا شد

به نقل از پایگاه خبری صابتا، این تفاهم نامه به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت های ملی و ایجاد هم افزایی و تعامل بین دستگاهی و تعریف کاربری جدید برای بناهای تاریخی به امضای مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی...

12 اسفند 1399

سومین کتابخانه مردمی امیرحسین فردی هم رو به تعطیلی است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی زنده یاد امیرحسین فردی، نویسنده انقلابی که خود از موسسان کتابخانه مسجد جواد الائمه (ع) بود، پس از انقلاب به حوزه هنری پیوست و از ستون های اولیه این نهاد تاثیرگذار فرهنگی شد. حالا چند سالی است در مشهد به همت جمعی...

7 اسفند 1399

تدارک جشن رادیویی شبکه ایران برای مردم در دهه فجر

مدیر شبکه رادیویی ایران در تشریح برنامه های دهه فجر بیان نمود که مهمترین برنامه ای که به جدول پخش رادیو ایران اضافه می شود چهل و دو سالگی انقلاب است.

6 اسفند 1399
تعداد: (113)