صنایع دستی

موزه ملی صنایع دستی و 2 دهه حسرت برای بازگشایی

ایسنا/ این خبر پیرامون موزه ملی صنایع دستی و 2 دهه حسرت برای بازگشایی برای شما نگارش شد.

22 خرداد 1400

پاک سازی تفرجگاه دوراهی میمند فیروزآباد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، درنا شهبازی امروز 26 فروردین ماه 1400، اظهار کرد: با حضور گروه طبیعت گردی فرهنگ شهر من و دوستداران طبیعت و گردشگری زباله های تفرجگاه دوراهی میمند جمع آوری شد.

17 اردیبهشت 1400

تفاهم نامه همکاری مشترک بین صندوق توسعه و حوزه هنری امضا شد

به نقل از پایگاه خبری صابتا، این تفاهم نامه به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت های ملی و ایجاد هم افزایی و تعامل بین دستگاهی و تعریف کاربری جدید برای بناهای تاریخی به امضای مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی...

12 اسفند 1399

آیین مذهبی و سنتی مسلمیه در فهرست آثار ملی ثبت شد

با پیگیری های انجام شده از سوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام)، مراسم آئینی و مذهبی مسلمیه در فهرست آثار ملی ثبت شد.

9 آبان 1399

دوره آموزشی مبانی آسیب شناسی اشیا و آثار منقول در تبریز برگزار گردید

دوره آموزشی مبانی آسیب شناسی اشیا و آثار منقول در تبریز ویژه متخصصان و فعالان حوزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برگزار گردید.

30 شهریور 1399

دوخت 185 جفت کفش برای حمایت از خانواده های نیازمند در آبیک

صنعتگران آبیکی در بحران کرونا 185 جفت کفش چرم برای حمایت از خانواده های نیازمند دوختند.

16 تیر 1399

ادلب سوریه پیش از جنگ: پایتخت فرش، زیتون و صنایع دستی

اطلاعاتی جالب درباره ادلب سوریه را در این مطلب می خوانید.

10 اردیبهشت 1399

مرغوب ترین عبا کجا بافته می شود، چشم شیخ نشین ها به یک روستا

خبرنگاران ، گروه استان ها - جواد متین: استان بوشهر دارای سابقه ای طولانی درزمینهٔ صنایع دستی است که تولید و عرضه برخی از این صنایع همچنان تداوم دارد و برخی نیز از یادها رفته اند.

28 فروردین 1399

نمایشگاهی از بافته های ذهنی ایلیاتی

دست بافته های ایلیاتی که به صورت فی البداهه بافته می شوند و آن را ذهنی بافت می نامند، توسط ناصر پرهیزگار، استاد دست بافته های ایلیاتی به نمایش درآمده است.

18 فروردین 1399

کمپ کویری شهداد تنها اقامتگاه شبانه لوت به ویرانه تبدیل شد

خبرنگاران -گروه استان ها: اینجا کویر لوت است گزینه ای جدی برای ثبت نخستین اثر طبیعی کشور در فهرست آثار جهانی یونسکو، اثری که در سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان قرار گرفته است و البته 80 درصد از این عرصه در استان کرمان واقع شده است.

13 فروردین 1399

برگزاری جشنواره فرهنگی اقوام در تهران

نخستین جشنواره فرهنگی هنری ایران در تهران طی مراسمی با حضور عشایر، اقوام و گروه های هنری 25 استان کشور در بوستان جوانمردان ایران در حال برگزاری است.

28 اسفند 1398

تقدیر استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در استان

استاندار خراسان جنوبی، 5 بهمن ماه 98 در جلسه بررسی سند توسعه میان مدت شهرستان درمیان با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان گفت: اقدامات میراث فرهنگی در زمینه ایجاد و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی قابل تحسین است.

24 اسفند 1398

7 اثر میراث صنعتی آذربایجان شرقی به ثبت ملی رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت هفت اثر استان آذربایجان شرقی در نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور خبر داد.

4 بهمن 1398

فراخوان ششمین جایزه تهران اعلام شد

دبیر جشنواره جایزه تهران اطلاع داد: ششمین جشنواره پژوهشی جایزه تهران برای تکریم و تقدیر از تهران پژوهان همزمان با هفته پژوهش برگزار می گردد.

6 آذر 1398

تاکسی گردشگری در شهرستان لاهیجان راه اندازی شد

هم زمان با سومین روز هفته گردشگری، تاکسی گردشگری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

13 آبان 1398