حریم منظری دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان در معرض خطر واقع شده است

به گزارش وبلاگ زرسید، یکی از فعالان میراث فرهنگی استان کرمان گفت: ساخت و ساز در مقابل سردر دانشکده فنی ظاهرا بدون استعلام از میراث فرهنگی و در نظر دریافت تاریخی بودن این بنا و توجه به ثبت ملی آن بود.

حریم منظری دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان در معرض خطر واقع شده است

ابراهیمی، کنشگر و از فعالین میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه وبلاگ زرسید در خصوص آخرین شرایط سردر تاریخی دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر گفت: ساخت و ساز در مقابل سردر دانشکده فنی ظاهرا بدون استعلام از میراث فرهنگی و در نظر دریافت تاریخی بودن این بنا و توجه به ثبت ملی آن بود.

ابراهیمی ادامه داد: این بنا یکی از زیباترین سردر های دانشگاهی ایران است که با متریال بومی ساخته شده است. تا اینکه متفق القول به این نتیجه رسیدند که رمپ را اجرا کنند. رمپی که حریم منظری و کیفی سر در دانشکده فنی این دانشگاه را از بین می برد.

این فعال میراث فرهنگی اضافه نمود: تخریبی در کار نیست، اما از بین بردن حریم منظر تفاوتی با تخریب فیزیکی ندارد و با رفت و آمد هایی که در کنار رمپ صورت می گیرد به مرور زمان بنا رو به نابودی می رود.

وی گفت: این بنای معاصر که یکی از شاهکار های معماری کرمان است بسیار استادانه ساخته شده و این طاق ها بسیار اصیل بوده و قدمت معماری کرمان را به رخ می کشد. با این حال رئیس بنا های تاریخی میراث فرهنگی کشور از 7 آبان مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده، اما هنوز نتیجه ای گرفته نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حریم منظری دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان در معرض خطر واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم منظری دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان در معرض خطر واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید