ادبیات

بیش از 450 نسخه الکترونیکی کتاب های کانون در فروشگاه های اینترنتی

خبرگزاری خبرنگاران- نسخه الکترونیکی و صوتی بیش از 450 عنوان از کتاب های داستان و شعر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در فروشگاه های اینترنتی طاقچه و فیدیبو عرضه شده است.

31 اردیبهشت 1400

قطار آن شب در ایستگاه جشنواره مُوو بلژیک

تهران (پانا) - فیلم سینمایی قطار آن شب به کارگردانی حمیدرضا قطبی در تازه ترین حضور جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره مُوو بلژیک راه یافت.

12 اردیبهشت 1400

چرا استنلی کوبریک وسواس گونه به رنگ قرمز علاقه داشت؟

استنلی کوبریک، کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده برجسته که از نظر بسیاری به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فیلم سازان تاریخ سینما شناخته می شود، در طول دوران کاری خود توانست سبک منحصر به فرد و بی نظیری را توسعه دهد.

4 فروردین 1400

پلیس استانبول 159 دانشجوی معترض را بازداشت کرد

در ادامه اعتراضات دانشجویان دانشگاه بغازیچی استانبول به انتخاب رئیس جدید این دانشگاه، پلیس با برهم زدن تجمع صدها دانشجو، 159 نفر از آنان را بازداشت کرد که با واکنش احزاب سیاسی این کشور روبرو شده است.

21 اسفند 1399

سومین کتابخانه مردمی امیرحسین فردی هم رو به تعطیلی است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی زنده یاد امیرحسین فردی، نویسنده انقلابی که خود از موسسان کتابخانه مسجد جواد الائمه (ع) بود، پس از انقلاب به حوزه هنری پیوست و از ستون های اولیه این نهاد تاثیرگذار فرهنگی شد. حالا چند سالی است در مشهد به همت جمعی...

7 اسفند 1399

شهید میرزاکوچک خان جنگلی یک شخصیت ممتاز و الگوی تمام عیارِ تشکیلاتی است

شهید میرزاکوچک خان جنگلی یکه و تنها در مسیری وارد شد که دشمنان و مخالفان اجازه پیشروی را نمی دادند اما شهید میرزاکوچک جنگلی با حضور مقتدر و تشکیلاتی اش تمام سدها و موانع را یک به یک پشت سرگذاشت.

14 دی 1399

خبرنگاران بازنگری هنر خوشنویسی در دوران کرونا

اهواز - خبرنگاران - هنر خوشنویسی در دوره شیوع ویروس کرونا به رغم اینکه فعالان و علاقمندان این رشته را با محدودیت هایی روبرو کرده است اما فرصتی برای بازنگری در آثار و شیوه های تدریس به وجود آورده است.

6 آذر 1399

جرج آر. آر. مارتین از مرگ شاه رابرت در سریال بازی تاج و تخت متنفر است

جرج آر. آر. مارتین، نویسنده سری رمان های ترانه یخ و آتش در گفت وگوی جدیدش اعلام نموده از نحوه مرگ شاه رابرت در سریال بازی تاج و تخت متنفر است.

17 آبان 1399

بهترین طرز رفتار با استاد؛ چگونه با استاد برخورد کنیم؟

رابطه میان استاد و شاگرد در هر سطح آکادمیک، یکی از خاص ترین و البته مقدس ترین روابط انسانی است. اما این رابطه دوجانبه، می تواند در اشکال مختلف، پیچیدگی هایی به خود بگیرد. از این روی، خوب است که شکل صحیح طرز رفتار با استاد را دانسته و آن را در محیط های دانشگاهی...

2 آبان 1399

بهترین اشعار نظامی گنجوی؛ از شعر عاشقانه تا عارفانه و تعلیمی

نظامی گنجوی از شاعران بزرگ ادبیات غنایی ، پیشگام در داستان سرایی و سرودن شعر عاشقانه است. فرهنگ اشعار بزمی مدیون اوست؛ نظامی داستان های عاشقانه پیشینیان را به زبان شعر درآورد و با حجب و حیای مثال زدنی، هرجا که رد ابتذال را در عشق دید، آن را پاک و منزه...

29 مهر 1399

جایزه لیلی فراخوان داد

به گزارش خبرنگاران ، طبق اعلام دبیرخانه جایزه که توسط انجمن نویسندگان عامه پسند برگزار می شود، قرار است در سال 99 رمان های ژانر عاشقانه که در سال گذشته منتشر شده اند، مورد داوری قرار گیرد.

13 شهریور 1399

بنیانگذار انتشارات جاویدان درگذشت

محمود علمی؛ بنیانگذار انتشارات جاویدان در سن 95 سالگی چشم از دنیا فروبست.

14 مرداد 1399

ابن اَبِی الدَّم؛ مولف تاریخ مظفری

شهاب الدین ابواسحاق همدانی حَمَوی (583-642ق) معروف به ابن اَبِی الدَّم مورخ و قاضیِ مسلمان است.

14 تیر 1399

نظر نویسنده آمریکایی درباره جامعه بدون زندان

به گزارش خبرنگاران ، نیل ریچارد مک کینون گایمن رمان نویس، فیلمنامه نویس، نویسنده داستان های کوتاه و مصور در حوزه علمی تخیلی و خیال پردازی است. وی پیروز به کسب جوایز متعددی شامل هوگو، نبولا و برام استوکر، و همچنین نشان نیوبری شده است. از آثار قابل توجه...

4 تیر 1399

بحران در شعر و شعرهای سلاخی شده

غلامحسین چهکندی نژاد از بحران در شرایط شعر و شعرهای سلاخی شده می گوید، اما به اصل ادبیات امیدوار است و معتقد است که این موج می گذرد.

2 تیر 1399

موسسه های فراوری موسیقی وزارت ارشاد را دور می زنند ، شعرهای محسن چاوشی سخیف است

پیشکسوت حوزه شعر و ترانه در آخرین روز 77 سالگی از حواشی پیش آمده، پیرامون پخش یک کلیپ سخن گفت و به انتقاد از فضای ترانه و موسیقی کشور پرداخت.

19 خرداد 1399

ارائه رایگان آثار یک نشر در فضای مجازی

مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با پیوستن به پویش درخانه بمانیم، کتاب بخوانیم آثار خود را به صورت رایگان در دسترس علاقه مندان قرار داد.

28 اردیبهشت 1399

طنین زنگ پژوهش از فردا با طعم پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق فراوری

در حالی هفته پژوهش و فناوری از فردا برگزار می گردد که 19 سال از شروع آن سپری شده است و مفاهیمی چون پارک های علم و فناوری، واحدهای رشد و شرکت های دانش بنیان به ادبیات پژوهش و فناوری کشور اضافه شده و با نهادینه سازی این مفاهیم، علاوه بر آنکه گردش اقتصادی شرکت...

8 بهمن 1398

80 نشریه دانشجویی فعال در دانشگاه علامه طباطبایی منتشر می شود

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت:در سال های گذشته حدود 35 نشریه مجوزدار داشتیم که منتشر نمی شدند و در حال حاضر حدود 80 نشریه فعال داریم.

12 دی 1398

25 دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه جایزه بنیاد ملی نخبگان کسب کردند

مسئول استعداد های درخشان دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: 25 دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه در سه مقطع دکترای تخصصی، کارشناسی و کارشناسی ارشد جایزه بنیاد ملی نخبگان را از آن خود کردند.

4 آذر 1398