حل مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی در اولویت وزارت نیرو

به گزارش وبلاگ زرسید، وزیر نیرو از اولویت دهی این وزارتخانه برای حل مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی به ویژه تامین برق این شهرک ها اطلاع داد.

حل مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی در اولویت وزارت نیرو

به گزارش رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه ششمین نشست راهبری و برنامه ریزی جهش فراوری در جمع وبلاگ زرسید گفت: شهرک های صنعتی نقش ویژه و اساسی در جهش فراوری دارند از این رو برنامه ما مشارکت بیشتر در حل مسائل این شهرک هاست.

وی اضافه کرد: اگرچه بر اساس قانون موظف هستیم منابع انرژی مورد احتیاج شهرک های صنعتی را تا جایی تعیین شده تامین کنیم، اما سال جاری در دستور کار قرار دادیم تا بخشی از منابع داخلی خود را برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی اختصاص دهیم از این رو تعدادی از شهرک های صنعتی دارای اولویت را شناسایی کردیم تا بتوانیم با مشارکت شرکت توانیر، 40 درصد منابع مورد احتیاج را از منابع داخلی خود و بقیه را از منابع استانی، منابع شهرک ها و سایر ظرفیت های قانونی تامین و زیرساخت های شهرک های صنعتی را اجرا و تکمیل کنیم تا در فرایند جهش فراوری، تسهیل گردد.

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه بعنوان دستگاه تامین نماینده آب و برق نقش قابل توجهی در جهش فراوری دارد، زیرا بخش های مختلف خانگی، تجاری، خدماتی و فراوریی باید از تامین آب و برق کافی و پایدار مطمئن باشند.

اردکانیان اضافه کرد: هر چند به دلیل شرایط ویروس کرونا با مصرف قابل توجه آب شرب روبرو هستیم، اما امیدواریم با رعایت مردم نه اکنون بلکه در تابستان هم که از شر این بیماری رها خواهیم شد مسئله ای در تامین آب نداشته باشیم.

وی ادامه داد: برای تحقق جهش فراوری در سال 99، طرح های زیادی را در بخش های آب و برق تعریف کردیم تا به مدار بیاوریم ضمن اینکه باید بتوانیم جوابگوی تعهداتمان برای صادرات انرژی به کشور های همسایه باشیم البته باید بهره وری را افزایش دهیم که در این باره ساز و کار های اخذ مجوز ها و اجرای طرح ها در حوزه آب و برق را تسهیل خواهیم کرد که منجر به سرعت در کار و کاهش هزینه ها و به تبع آن استفاده بهینه از منابع خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: در جلسه امروز طرح های خود را برای جهش فراوری ارائه کردیم که تا قبل از خاتمه فروردین به توافق چارچوب داری با سازمان برنامه و بودجه خواهیم رسید، زیرا انجام هر یک از این طرح ها مستلزم تحقق الزاماتی است البته در صنعت آب و برق، بخش زیادی از اتکای ما به منابع داخلی است.

اردکانیان اضافه کرد: پس از شیوع ویروس کرونا جزو دستگاه هایی بودیم که قبل از اینکه از ما خواسته گردد اعلام کردیم مشترکانی که برای پرداخت قبوض مشکل دارند تا خاتمه اردیبهشت 99 برای پرداخت آن مهلت دارند، اما درخواست ما این است کسانی که مشکل ندارند قبوض را پرداخت نمایند، زیرا در غیر این صورت این صنعت، چون متکی به این منابع است تحت فشار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون 20 درصد از منابع درآمدی مان را دریافت کردیم که این وضع قابل ادامه نیست بنابراین کسانی که مسئله ای ندارند برای استمرار خدمات رسانی، وظیفه شهفرایندی خود را انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حل مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی در اولویت وزارت نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی در اولویت وزارت نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید