هشدار درباره حمایت آمریکا از بازگشت بعثی ها به عرصه سیاسی عراق

به گزارش وبلاگ زرسید، یک عضو مجلس عراق درباره حمایت آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای بازگشت بعثی ها به عرصه سیاسی عراق هشدار داد.

هشدار درباره حمایت آمریکا از بازگشت بعثی ها به عرصه سیاسی عراق

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زرسید، یک عضو ائتلاف الفتح در مجلس عراق از حمایت آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای بازگشت روسای فرقه گرایی و بعثی ها به عرصه سیاسی در کشور اطلاع داد.

محمد البلداوی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: محور آمریکایی و حامیان آنها از میان سیاسیون عراق کوشش می نمایند شخصیت هایی از حزب منحله بعث را به وسیله معاملاتی مشکوک به عرصه سیاسی بازگردانند و هدف از این کار، دستیابی به یک کودتای نرم علیه فرآیند سیاسی است.

وی اضافه نمود: پروژه بازگشت شخصیت های بعث فقط توسط آمریکا نیست که راهنمایی می گردد، بلکه کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) هم در آن مشارکت دارند و همه این کوشش ها برای به بارآوردن خرابی در جنوب عراق است.

عالیه نصیف عضو ائتلاف دولة القانون در مجلس عراق روز دوشنبه گفت که نوری المالکی رئیس این ائتلاف، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح و فالح الفیاض رئیس جنبش عطاء قرار است با هماهنگی یکدیگر در برابر موضوع بازگشت افراد تحت تعقیب به عرصه سیاسی بدون مجازات قانونی موضع بگیرند. او یکی از روسای قوای سه گانه را به بستن یک قرارداد سیاسی برای بازگرداندن آنها به حیات سیاسی متهم کرد.

ناظران معتقدند، اگرچه کوشش عناصر حزب منحله بعث برای بازگشت به عرصه سیاسی در عراق طی 17 سالی که از سقوط نظام دیکتاتوری صدام می گذرد، هیچگاه متوقف نشده است، اما اخیرا به وسیله آمریکا و بعضی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می خواهند خود را دوباره بر مردم عراق تحمیل کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار درباره حمایت آمریکا از بازگشت بعثی ها به عرصه سیاسی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره حمایت آمریکا از بازگشت بعثی ها به عرصه سیاسی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید