دولت بایدن و چالش کمبود سوخت در آمریکا

به گزارش وبلاگ زرسید، اختلال در یک خط لوله مهم انتقال سوخت در امریکا و به دنبال آن بروز نگرانی ها در میان مقامات این کشور باعث شده تا دولت بایدن گزینه های مختلف از جمله یاری از ارتش و گارد ملی را با هدف کاهش ضررهای وارده را آنالیز کند.

دولت بایدن و چالش کمبود سوخت در آمریکا

به نقل از تارنمای شبکه ان بی سی نیوز، چهار منبع مطلع خاطرنشان کردند که در بحبوحه حمله سایبری به خط لوله کلونیال پایپ لاین و تعطیلی فعالیت آن، کاخ سفید به شدت نگران طولانی تر شدن اختلال در فرایند انتقال سوخت و کمبود آن در آمریکا شد به همین دلیل چندین گزینه را آنالیز نموده است.

از جمله این گزینه ها احتمال استفاده از ذخایر سوختی ارتش و یا دستور برای آماده شدن گارد ملی بود.

با این حال این منابع خاطرنشان کردند که کاخ سفید در نهایت تصمیم گرفته در این مقطع زمانی این گزینه را اجرایی نکند و به جای آن ضرب الاجل چند روز آینده را برای معین شدن شرایط آینده این بحران مشخص نموده است.

این منابع تاکید کردند که گزینه های مطرح شده ممکن است در صورت تداوم بحران و یا ایجاد تهدیدهای جدید مورد آنالیز دوباره قرار بگیرند.

در این میان یک مقام ارشد دولتی نیز خاطرنشان کرد که بحث هایی در خصوص استقرار گارد ملی در آمریکا نیز مطرح شده اما هنوز اجرایی نشده است.

اما یک منبع مطلع دیگر در این زمینه گفت که اگر این بحران هفته آینده نیز ادامه یابد، ممکن است ارتش برای یاری فراخوانده گردد.

پیشتر رسانه های آمریکایی با اشاره به از سرگیری فعالیت خط لوله انتقال سوخت کلونیال در پی حمله بدافزاری خاطرنشان کردند که باوجود آغاز بکار این بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا همچنان در بسیاری از مناطق کشور کمبود سوخت وجود دارد.

مسوولان خط لوله کلونیال در بیانیه ای خاطرنشان کردند که چندین روز طول می کشد تا زنجیره تامین سوخت پس از آغاز مجدد به حالت عادی برگردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "دولت بایدن و چالش کمبود سوخت در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن و چالش کمبود سوخت در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید