خونتا: تا زمانی که ثبات در میانمار برقرار نشود فرستاده آ.سه.آن به کشور نمی آید

به گزارش وبلاگ زرسید، خونتای میانمار گفت، با سفر فرستاده آ.سه.آن به این کشور تا زمان برقراری ثبات در میانمار موافق نیست.

خونتا: تا زمانی که ثبات در میانمار برقرار نشود فرستاده آ.سه.آن به کشور نمی آید

به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران کشورهای عضو مجمع جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن در نشست ماه گذشته خود درباره بحران میانمار به یک توافق پنج بندی رسیدند.

در این نشست، ژنرال مین آنگ هلیانگ، رهبر خونتای میانمار نیز حضور داشت. این توافق پنج بندی شامل سرانجام دادن به خشونت، مصاحبه بین اپوزیسیون و ارتش، اجازه ارسال کمک های بشردوستانه و صدور مجوز برای سفر فرستاده ویژه از سوی آ.سه.آن به میانمار می شود.

سخنگوی شورای نظامی میانمار در یک نشست تلویزیونی گفت: در حال حاضر اولویت ما برقراری ثبات و امنیت در کشور است و تنها پس از آنکه به سطح مطمئنی از امنیت و ثبات رسیدیم، می توانیم درباره سفر فرستاده ویژه آ.سه.آن به میانمار همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: خونتا در حال بررسی پیشنهادات مطرح شده در نشست آ.سه.آن درباره میانمار است که ببیند آیا این پیشنهادات برای کشور مفید واقع می شوند یا خیر.

از زمان وقوع کودتای اول فوریه در میانمار این کشور در ناآرامی و آشوب به سر می برد و در پی سقوط دولت مدنی، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور به همراه رئیس جمهور و سایر سیاستمداران بازداشت و در حبس به سر می برند.

اعتراضات و راهپیمایی ها، هرروز در میانمار رخ می دهد و جدیدترین آن اعتراضات بزرگ حامیان دموکراسی بود که روز جمعه در یانگون، پایتخت تجاری میانمار برگزار گشت و اعتراضات کوچکتر نیز دست کم در 10 منطقه دیگر در کشور برگزار گشتند.

دست کم 769 تن در جریان این اعتراضات کشته شده و قریب به 3700 تن دیگر نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند؛ خونتای میانمار می گوید با تروریست ها مقابله می کند.

روز جمعه سخنگوی دولت نظامی میانمار اظهار داشت دستگیری های بیشتری اجرا شده است.

در همین حال، دورنمای برقراری ثبات در میانمار در حال از بین رفتن است، چون درگیری هایی بین ارتش و شبه نظامیان اقلیت های قومی در مناطق مرزی رخ می دهد و بمب گذاری ها و انفجارهایی در مناطق مختلف و شهرهای اصلی میانمار اتفاق می افتد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "خونتا: تا زمانی که ثبات در میانمار برقرار نشود فرستاده آ.سه.آن به کشور نمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خونتا: تا زمانی که ثبات در میانمار برقرار نشود فرستاده آ.سه.آن به کشور نمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید