خبرنگاران وزیر راه آهن پاکستان: مطالبه مردم ما لغو تحریم های ایران است

به گزارش وبلاگ زرسید، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر راه آهن پاکستان روز شنبه گفت: لغو تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مطالبه مشترک دولت و مردم پاکستان است و ما از آن قویاً حمایت می کنیم.

خبرنگاران وزیر راه آهن پاکستان: مطالبه مردم ما لغو تحریم های ایران است

شیخ رشید احمد در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به سئوال وبلاگ زرسید درخصوص تدابیر بخش راه آهن پاکستان برای مدیریت شیوع کرونا گفت: ما از لغو تحریم های ضدایرانی آمریکا حمایت می کنیم.

وی اضافه نمود: مطالبه عمران خان نخست وزیر از جامعه جهانی برای نقش آفرینی در لغو تحریم های آمریکا خواسته تمام مردم پاکستان است.

شیخ رشید تاکید نمود: ایران درپی گسترش شیوع ویروس کرونا دچار مسائلی شده است که عمده دلیل آن تحریم های آمریکا است به همین دلیل مطالبه ما نیز لغو این تحریم ها در این شرایط بحرانی است.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته با ظالمانه توصیف کردن تحریم های آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر خواهان لغو فوری این تحریم ها شد.

عمران خان تاکید نمود: من از جامعه جهانی می خواهم تا نقش خود را برای لغو تحریم های ظالمانه بر جمهوری اسلامی ایران ایفا نماید زیرا این معضل سبب شده تا صدمه های انسانی ناشی از کرونا در این کشور افزایش یابد.

وزیران امور خارجه، بهداشت و امور مذهبی پاکستان نیز از برجسته ترین مقامات ارشد دولت این کشور هستند که طی روزهای اخیر ضمن اذعان به دشواری ملت ایران در مبارزه کرونا به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا، خواهان لغو فوری این تحریم ها شده و همزمان از جامعه جهانی نیز خواستند تا در این خصوص نقش آفرینی کند.

شهباز شریف رییس حزب مسلم لیگ نواز و برادر نخست وزیر پیشین پاکستان گفت: تحریم های آمریکا مسائل ملت ایران برای مبارزه کرونا را دوچندان نموده و جامعه جهانی باید برای غلبه بر این چالش به یاری جمهوری اسلامی ایران بشتابد.

وی که ریاست دومین حزب سیاسی عظیم پاکستان را برعهده دارد، اضافه نمود: اکنون زمان آن فرا رسیده که جامعه جهانی منافع بشریت را در درجه اول قرار داده و به ایران برای کاهش چالش مشترک کووید-19 یاری کند.

تا به امروز 20 هزار و 610 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و 556 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 7 هزار و 635 نفر نیز بهبود یافته اند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت وگو با روزنامه معتبر فولیا دی سان پائولو برزیل در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ایران دارای سومین آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا است و برای برطرف این مشکل، با مسائل دیگری هم روبه رو است. تحریم ها و انزوای اقتصادی بر این شرایط چگونه تأثیر می گذارد؟ گفت: این تحریم ها منابع اقتصادی ما، نه تنها ذخایر نفت بلکه بخش خصوصی ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است. سیاست آمریکایی فشار حداکثری علیه ما، مانع صادرات ما می گردد؛ بنابراین منابع کمتری برای سرمایه گذاری داریم.

وی گفت: ما یک کشور ثروتمند هستیم اما به دلیل تحریم ها منابع لازم را برای خدمت به مردم آسیب دیده دراختیار نداریم. حتی اگر توانایی اقتصادی تهیه آن را داشته باشیم، تحریم ها مانع خرید دارو و تجهیزات می گردد. محدودیت های بانکی و اقتصادی اعمال شده تعیین نمی نماید که شما کالاهای بشردوستانه خریداری می کنید یا خیر. هنگامی که یک بانک تصور می نماید که انجام تجارت با ایران خطرناک است، به سادگی در را می بندد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران وزیر راه آهن پاکستان: مطالبه مردم ما لغو تحریم های ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر راه آهن پاکستان: مطالبه مردم ما لغو تحریم های ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید