توزیع 2 نوبت نهاده در سامانه بازارگاه طی 2 هفته اخیر

به گزارش وبلاگ زرسید، تهران (پانا) - مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به بهبود توزیع نهاده گفت که طی 15روز گذشته 2نوبت نهاده در سامانه بازارگاه اعلام شده است.

توزیع 2 نوبت نهاده در سامانه بازارگاه طی 2 هفته اخیر

به گزارش وبلاگ زرسید، محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 18 هزار و 600 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 25 هزار و 300 تا 29 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: با توجه به عرضه مرغ تنظیم بازار پیش بینی می گردد که تعادل قیمت در بازار حفظ گردد.

کمالی سروستانی از بهبود نسبی عرضه نهاده با نرخ مصوب اطلاع داد و گفت: از 15 روز گذشته تا به امروز، 2 نوبت نهاده در سامانه بازارگاه اعلام شده است، اما به سبب تاخیر در توزیع، مرغدارانی که جوجه در سالن های پرورش دارند، ناچارند نهاده مورد احتیاج خود را از بازار آزاد تامین نمایند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده در بازار آزاد کماکان بالاست، بیان نمود: درحال حاضر قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد 15 هزار تومان و ذرت 3 هزار و 500 تا 5 هزار تومان است.

وی درباره آخرین شرایط جوجه ریزی گفت: برآورد ها حاکی از آن است که تا سرانجام آذر فراوری جوجه به 124 میلیون قطعه برسد، حال باید تا سرانجام ماه منتظر ماند و دید که چقدر از میزان وارد سالن ها شده است چرا که به سبب مدت زمان 40 روز دوره پرورش بعضی مرغداران برای 2 نوبت جوجه ریزی برنامه می نمایند و بعضی هم ماه آینده جوجه ریزی می نمایند تا مرغ فراوریی خود را شب عید در بازار عرضه نمایند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره اینکه چند درصد نهاده ها از بازار آزاد تامین می گردد، گفت: مسئولان اذعان می نمایند که 100 درصد نهاده ها با نرخ مصوب تامین می گردد، اما آمار دقیقی سامانه بازارگاه به ما نمی دهد.

کمالی سروستانی در سرانجام توضیح داد: اگر 100 درصد نهاده ها با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار گیرد، امکان عرضه با نرخ مصوب وجود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "توزیع 2 نوبت نهاده در سامانه بازارگاه طی 2 هفته اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 2 نوبت نهاده در سامانه بازارگاه طی 2 هفته اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید