کار های تحقیقاتی دانشجویان ارشد و دکتری با ساخت انستیتو توربین در شرکت بدر سیستم رونق می یابد

به گزارش وبلاگ زرسید، قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم گفت: ساخت انستیتو توربین در شرکت بدر سیستم در دستو قرار گرفته است و امیدواریم با ساخت این مجموعه کار های تحقیقاتی با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رونق پیدا کند.

کار های تحقیقاتی دانشجویان ارشد و دکتری با ساخت انستیتو توربین در شرکت بدر سیستم رونق می یابد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ زرسید سجاد درویشی، قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم در جریان بازدید وبلاگ زرسید از این شرکت گفت: در حال حاضر 70 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند وتکنولوژی که به دنبال آن هستیم طراحی به یاری کامپیوتر و تحلیل های مهندسی است.

وی با بیان اینکه مشتری های ما صنعت خودرو و انرژی هستند، توضیح داد: در شرکت بدر سیستم پره های توربین های گازی به عنوان یک محصول اصلی در صنعت نفت، گاز و هواپیمایی فراوری می شوند.

درویشی با بیان اینکه ما در شرکت بدر سیستم 150 نوع قطعه متفاوت را تبدیل به دانش فنی نموده ایم و در حال حاضر بیش از 50 قطعه مثل توربین های 1.3 دهم مگابات تا 170 مگابات را در حال فراوری داریم اضافه کرد: تا به امروز ما در شرکت بدر سیستم هیچ شرکت ایرانی را محدود ننموده ایم، چون هر محصولی را که ساخته ایم تا آن لحظه وارداتی بوده و در واقع ما با فراوری آن در کشور توانسته ایم جلوی خروج ارز را بگیریم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم با بیان اینکه به صنعت نیروگاهی، نفت، راه آهن، هوایی و دیگر صنایع سرویس می دهیم گفت: ساخت انستیتو توربین در شرکت بدر سیستم در دستو واقع شده است و امیدواریم با ساخت این مجموعه کار های تحقیقاتی با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه شرکت بدر سیستم دارای ظرفیت شغلی 250 نفراست، ولی در حال حاضر با 70 نفر به فعالیت خود ادامه می دهد اضافه کرد: هم چنین ما در این شرکت تنها از 20 تا 25 درصد ظرفیت فراوری خود استفاده می کنیم و متاسفانه مابقی این ظرفیت خالی است.

درویشی با اشاره به اینکه فروش قطعات توربین در ایران 500 میلیارد دلار است، اضافه کرد: در سال 98 که یک سال بد اقتصادی محسوب می گردد فروش قطعات توربین به 250 میلیون دلار کاهش یافته و این در حالی است که باید 50 هزار مگاوات برق در کشور فراوری و مصرف کنیم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم با اشاره به اینکه 50 درصد توربین مورد احتیاج در کشور ساخته می گردد و 50 درصد دیگر وارداتی است، اضافه کرد: پیش بینی فروش ما در شرکت بدر سیستم 12 میلیون دلار است، اما سال گذشته فروش ما 3 میلیون دلار بوده به هر حال برای تحقق رقم پیش بینی شده احتیاجمند توجه به ظرفیت فراوری و توسعه تکنولوژی هستیم.

وی اضافه کرد: برنامه ما این است که بتوانیم ده درصد از سهم فروش قطعات توربین را در کشور اخذ کنیم البته برای تحقق این هدف احتیاج به شرکایی در جهت توسعه بازار و تامین اقتصادی هستیم به هر حال در حاضر سهم ما از بازار فقط یک درصد است.

وی با اشاره به اینکه امروز 85 درصد بازار توربین در اختیار دولت است از طرفی ما فقط در شرکت بدر سیستم پره های توربین را فراوری می کنیم، اضافه کرد: بعد از بازیگران دولتی در صنعت توربین که شامل وزارت نفت و وزارت نیرو هستند شرکت بدر سیستم بزرگترین مجموعه خصوصی در صنعت توربین است.

درویشی با بیان اینکه پوشش پره های توربین فراوری شده در شرکت بدر سیستم یک پوشش نانویی است که با یاری ستاد نانو و شرکت های دانش بنیان به این دانش دست یافته ایم، توضیح داد: با استفاده از این تکنولوژی پوشش توربین های فراوری شده به 5 میکرون با قابلیت تحمل دمای 500 درجه فراوری شده است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم با بیان اینکه ما پتانسیل صادرات محصولات خود را به عراق، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان و پاکستان را داریم، گفت: حدود سه هزار قطعه در سال احتیاج پره های توربین در کشور است که ما ظرفیت فراوری این قطعات را در شرکت بدر سیستم داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کار های تحقیقاتی دانشجویان ارشد و دکتری با ساخت انستیتو توربین در شرکت بدر سیستم رونق می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار های تحقیقاتی دانشجویان ارشد و دکتری با ساخت انستیتو توربین در شرکت بدر سیستم رونق می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید