تجربه فروش 10 برابری

به گزارش وبلاگ زرسید، شرکت دانش بنیان سنابرق توان با هدف طراحی، ساخت و تولید کلیه ادوات مرتبط با کنترل قدرت مورد نیاز صنایع با گردآمدن جمعی از مهندسان و فارغ التحصیلان دانشگاه های شریف، تهران و امیرکبیر در سال 91 کارش را شروع کرده است.

تجربه فروش 10 برابری

امین مرادحاصل، 31 ساله است. در تهران متولد شده و در مدرسه علامه حلّی درس خوانده و در دانشگاه تهران در رشته مهندسی سخت افزار لیسانس گرفته و مقطع ارشد را در رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش روباتیک به سرانجام برده است. سال 92 از دانشگاه فارغ التحصیل شده و می گوید از سال 91 شرکت فعلی اش را راه اندازی کرده است؛ یعنی قبل از فارغ التحصیلی. امین دو هم بنیانگذار هم دارد؛ سیدمحمد شکرآبی و محمد هادوی که سرمایه گذار شرکت هم است و سابقه فعالیت در حوزه های سنتی مانند معدن را در کارنامه خودش دارد.

درایو؛ بخشی از استاندارد آسانسور

سنا برق توان نیازهای اولیه اتوماسیون صنعتی را پاسخگویی می کند؛ مانند درایو و منبع تغذیه سوئیچینگ. مرادحاصل می گوید: در صورتی که توانایی اش را داشته باشیم به حوزه های دیگر این صنعت نیز ورود می کنیم. اولین محصول تولیدی ما درایو الکتریکی بود. ایده تاسیس شرکت هم از زمانی به ذهن مان رسید که زمزمه اجباری شدن درایو روی تمام آسانسورهای نصب شده، شنید شد. سال 1392 این قانون اجباری شد؛ بازار ساخت و ساز ساختمان هم خوب بود و حضور در بازار درایوهای آسانسوری به نظر آینده خوبی داشت.

درایو چیست؟

در صنعت موتورهای مختلفی داریم. بعضی از موتورها اصلا بدون درایو کار نمی کنند اما بعضی از موتورها براساس سه فاز برق شهری و مطابق فرکانس برق می چرخند. فرکانس برق 50هرتز است؛ یعنی فقط با 50 هرتز می تواند بچرخد. اما اگر کسی بخواهد که موتور با دورهای مختلف بچرخد، یا باید به نحوی سیم پیچ های آن را تغییر بدهد که دور آن تغییر بکند یا باید از درایو استفاده کند. اگر سیم پیچ ها را تغییر بدهند، مانند کولر عمل می کند که یک دور تند دارد و یک دور کُند.

در آسانسور هم همین سیستم وجود دارد. قبلا آسانسورهایی وجود داشت که با دور تند راه می افتاد و به خاطر اینکه یک مرتبه به دور تند می رفت، برق خیلی زیادی مصرف می کرد و بعد با یک ضربه زدن حرکت می کرد. در هنگام توقف هم برای اینکه به افراد آسیب نزند، روی دور کُند قرار می گرفت. همین الان هم بسیاری از آسانسورها از همین سیستم استفاده می کنند. اما این مسائل یعنی ضربه زدن برای حرکت و توقف و مصرف بالای برق، با درایو حل می شود. آسانسور قطعات متعددی دارد.

اگر آسانسور را به سه بخش تقسیم کنیم، یک بخش تجهیزات مکانیکی است مثل ریل، کابین و موتور، بخش دیگر تجهیزات الکترونیکی است مانند تابلوفرمان و شاسی ها و بخش دیگر تجهیزات راه اندازی است، مانند سیم کشی هایی که در آن انجام می شود یا سنسورهایی که در آن کار گذاشته شده است. ما خط تولید آسانسور نداریم بلکه یک سیستم کمپلکس است که از بخش های مختلفی تشکیل شده و بخش های مختلف آن خط تولید دارند؛ مانند خط تولید ریل آسانسور، خط تولید تابلوفرمان آسانسور و… درایو در بخش خط تولید تابلوفرمان آسانسور قرار می گیرد.

درایو را به تابلوفرمانی که درایو هم ندارد، می توان افزود. هم بنیانگذار سنابرق توان در مورد ظرفیت های این بخش برای استفاده از محصول شان می گوید: الان بخشی از مشتریان ما هم از این دسته هستند؛ یعنی ساختمان هایی که آسانسورهای شان بدون درایو است، از ما درایو می خرند و به آسانسوری که از قبل نصب شده، اضافه می کنند.

اهداف تولید درایو

بنابر آنچه مرادحاصل می گوید، این شرکت با هدف ساخت نمونه داخلی درایو آسانسوری و ارائه محصولی با کیفیت و قدرتمند و در عین حال با قیمتی رقابتی نسبت به رقبای حاضر، وارد عرصه تولید شده است. پس از پیروزیت در تولید و عرضه درایو های آسانسوری و در راستای ارائه محصولی کارآمد در زمینه های مختلف صنعتی، این شرکت پیروز به تولید درایوهایی در رده های توانی مختلف و در دو نوع گیربکس دار (القایی) و گیرلس (آهنربای دائم) شده است؛ که این محصولات در کاربردهای متنوع نظیر صنایع اتوماسیون، ماشین کاری، تهویه مطبوع، پمپ و فن، معدن، انرژی و… استفاده می شوند. محصول این شرکت در حال حاضر از معتبرترین برند های ایرانی تولید کننده درایو های آسانسوری شناخته می شود.

هم بنیانگذار این شرکت همچنین اضافه می کند: در حال حاضر ما پروانه بهره برداری و کارت بازرگانی داریم، عضو انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی هستیم، در چندین نمایشگاه شرکت کرده ایم و 3 دوره در پارک فناوری پردیس به عنوان شرکت برتر انتخاب شده ایم. یک دوره به خاطر همکاری پژوهشی با دانشگاه ها، یک بار به خاطر رشد اقتصادی چون در سال 97 نسبت به سال 96، 10برابر رشد فروش را تجربه کردیم و یک بار هم به خاطر تولید درایو موتور آهنربای دائم. همچنین محصول درایو ما، 5 استاندارد از خانواده بین المللی آسانسور را دارد.

منبع: مجله شنبه

به "تجربه فروش 10 برابری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه فروش 10 برابری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید