مقابله با شیوع کرونا نیازمند اقدامی جهانی است

به گزارش وبلاگ زرسید، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مقابله با شیوع کرونا در دنیا نیازمند اقدامی دنیای و دسته جمعی است.

مقابله با شیوع کرونا نیازمند اقدامی جهانی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ زرسید از دفتر معاون سیاسی وزارت امور خارجه، سیدعباس عراقچی در تماس تلفنی با فاندرپلاس، مدیر سیاسی وزارت امور خارجه هلند به آنالیز موضوعات مختلف روابط دوجانبه و بین المللی پرداخت.

وی در این مصاحبه بیان نمود: ویروس کرونا امروز نه تنها در ایران بلکه تقریباً در همه کشورها شیوع یافته است و مقابله با آن نیازمند کوشش جدی و حرکت دسته جمعی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: امروز ایران در کنار مقابله با این ویروس با تحریم های غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا نیز روبرو است و این موضوع فشار بر مردم ایران را دوچندان می نماید. مردم ایران حق دارند برای مبارزه با این بیماری و مقابله با تبعات اقتصادی آن، به منابع اقتصادی خود دسترسی داشته باشند.

وی تأکید کرد: تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران نقض آشکار قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است و آمریکا از این جهت باید جوابگوی جامعه بین الملل باشد.

مقام هلندی در این مصاحبه با ابراز همدردی با مردم ایران، مقابله با بیماری کرونا را وظیفه ای جهانی دانست.

وی بر پایبندی کشورش بر چند جانبه گرایی در عرصه جهانی و یاری به نهادهای بین المللی برای حفظ سلامت و بهداشت تأکید کرد و اضافه کرد: هلند همچنان از برجام و سازوکارهای مرتبط با آن حمایت می نماید.

4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "مقابله با شیوع کرونا نیازمند اقدامی جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با شیوع کرونا نیازمند اقدامی جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید