صادرات 12 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در نیمه نخست 98، رتبه بندی محصولات پزشکی کلید خورد

به گزارش وبلاگ زرسید، مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در نیمه نخست 98 حدود 12 میلیون دلار تجهیزات پزشکی صادر کردیم.

صادرات 12 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در نیمه نخست 98، رتبه بندی محصولات پزشکی کلید خورد

حسین صفوی مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در حاشیه همایش صادرات تجهیزات پزشکی در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: راهبر فعلی و اساسی ما برای تامین احتیاج کشور در شرایط تحریم پر رنگ تر کردن نقش فراوری کنندگان است.

وی ادامه داد: سال جاری تحریم ها تشدید شده است و دشمن فروش تنفت را تحری نموده است و در این شرایط صادرات غیر ننفتی اهمیت بیشتری پیدا می نماید و ما کوشش می کنیم تا موانع صادرات تجهیزات پزشکی رااز پیش پای فراوری کنندگان برداریم.

مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: سیاست سازمان غذا و دارو و اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سیاست ما در کنار حمایت از فراوری داخل ارتقا کیفیت و در نتیجه صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی است.

صفوی اظهار کرد: ما اداره مستقلی برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی داریم و کمیته ای مستقل ایجاده نموده ایم که به فراوریکنندگان برای صادرات محصول و صدور پروانه صادرات یاری می نماید.

مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: در فراوریات داخل سیاست سازمان غذا و دارو حمایت از فراوری داخل است و فراوریکنندگان هم برایرشد و توسعه باید نگاهشان به آن سوی مرزها باشد و ریس سازمان غذا و دارو بر تسهیل فرآیند صادرات تاکید دارند.

صفوی توضیح داد: تا به امروز می توان گفت که بر اساس محاسبات و پیش بینی های انجام شده بازار فراوری تجهیزات پزشکی داخلی اعم از تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی رشد 20 درصدی داشته است.

صفوی با اشاره به رقم صادرات تجهیزاتت پزشکی در سال 970و 98 اظهار کرد: سال گذشته 30 میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشتیم و شواهد نشان می دهد که در 6 ماهه نخست سال 98 صادرات ما به 12 میلیون دلار رسیده است.

مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما قیمت گذاری تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی را انجامم یدهیم، گفت: ما رتبه بندی یا طبقه بندی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی را در دستور ار داریم، اکنون قیمت تجهیازت پزشکی و ملزومات مصرفی ثابت است؛ در واقع بر اسا نوع حصول یک قیمت ثابت مشخص می گردد در حالی که کیفیفت تجهیازت پزشکی و ملزومات مصرفی تفاوت دارد اما قیمت ثابت برای نوع محصول مشخص می گردد.

صفوی گفت: به عنوان مثال در روی یک ایمپلنت ارتوپدی یک قیمت مشخص م کنیم در حالی که قیمت ایمپلنت ها با یکدیگر متفاوت است و برای ارتقا کیفیت و تشویق فراوریکنندان تجهیازت و ملزومات پزشکی باید محصولات را طبقه بندی وبر اساس کیفیت قیمت گذاری کنیم.

مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: رتبه بندی محصولات تجهیازت و ملزومات مصرفی پزشکی در اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به تنهایی ممکن نیستو باید از ظرفیت بالای انجمن های تجهیازت پزشکی در این زمینه اسفتفاده کنیم.

صفوی با اشاره به تفویض اختیار بعضی امور در اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: اکنون کالاهای بسیار پیشرفته و استراتژیکی در حوزه تجهیازت پزکشی فراوری می شوند و ما شاهد فراوری تجهیزات پزشکی با کلاس خطر B هستیم که به نوعی محصولات حیاتی در این حوزه محسوب می شوند و برای رشد و توسعه فراوری به دنبال آن هستیم که بسیار از امور را ب دانشگاه های علوم پزشکی تفویض کنیم تا کارها تسهیل گردد.

مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارویادآوری کرد: ما کوشش می کنیم برای رشد فراوری و صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی از انجمن ها یاری بگیریم تا بتوانیم جوابگوی احتیاج فراوریکنندگان باشیم.

صفوی با اشاره به ممنوعیت واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی مشابه فراوری داخل اظهار کرد: پیش از ای ما سالی یک بار منوعیت ورود تجهیزات و ملزومات پزشکی را آنالیز می کردیم اما اکنون به منظور حمایت از فراوری هر زمان که فراوریننده ای به ما مراجعه کند و درخواست ممنوعیت واردات کند، شرایط محصول داخلی را از نظر کیفیت آنالیز می کنیم و در صورتی که فراوریکننده محصول باکیفیت توان تامین احتیاج بازار داخل را داشته باشد، مانع ورود محصول مشابه داخلی می شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صادرات 12 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در نیمه نخست 98، رتبه بندی محصولات پزشکی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 12 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در نیمه نخست 98، رتبه بندی محصولات پزشکی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید