حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا

به گزارش وبلاگ زرسید، رییس جمهور ونزوئلا بیان کرد پالایشگاه نفت آموای هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته که در آن از یک سلاح قدرتمند استفاده شده است اما این کشور ذخایر بنزین معادل مصرف 20 روز دارد.

حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا

به گزارش وبلاگ زرسید، منابع مطلع اظهار نموده اند روز سه شنبه انفجاری در واحد تقطیر پالایشگاه آموای به ظرفیت 645 هزار بشکه در روز روی داد و تصور می رود این حادثه صدمات جانی نداشت. این انفجار در شرایطی روی داد که فراوری این پالایشگاه متوقف شده بود اما کارکنان آن در کوشش برای راه اندازی بخشی از فراوری بودند.

نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پالایشگاه آموای که یکی از مهمترین پالایشگاههای این کشور و آمریکای لاتین به شمار می رود، با یک سلاح قدرتمند هدف حمله قرار گرفته و دولت به دنبال شناسایی نوع سلاح بکار رفته در این حمله است.

شبکه پالایش نفت ونزوئلا که زمانی 1.3 میلیون بشکه در روز ظرفیت فراوری داشت، به دلیل عدم سرمایه گذاری و سوء مدیریت تقریبا فلج شده و به بحران کمبود بنزین در این کشور دامن زده است.

مادورو بیان کرد پالایشگاههای این کشور حدود 30 درصد بیشتر از احتیاج داخلی فراوری دارند با این حال به جزییات تاسیسات فعال اشاره نکرد. وی اضافه نمود: ونزوئلا از ایران و کشورهای دیگر سوخت وارد نموده اما به نام کشورهای دیگر اشاره ای نکرد.

یک واحد ریفورمر در پالایشگاه کاردون به ظرفیت 310 هزار بشکه در روز در حال حاضر بنزین فراوری می نمایند اما فعالیت بیشتر تاسیسات فراوری بنزین در ونزوئلا متوقف مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت ونزوئلا غالبا مخالفان و آمریکا را عامل حملات به زیرساختهای حیاتی این کشور نظیر خاموشی گسترده این کشور در سال گذشته معرفی می نماید اما مخالفان این اتهامات را بهانه ای برای ضعف خدمات عمومی عنوان می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید