جلوگیری از جابجایی بیش از600 میلیون لیتر سوخت غیر مجاز

به گزارش وبلاگ زرسید، معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: الکترونیکی شدن خدمات تخصصی بخش آب مانع جابجایی 660 میلیون لیتر سوخت غیرمجاز شد، زیرا پیشتر با مدارک جعلی این امر انجام می شد.

جلوگیری از جابجایی بیش از600 میلیون لیتر سوخت غیر مجاز

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ زرسید، قاسم تقی زاده خامسی روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق در سه استان کشور به شیوه ویدئو کنفرانسی از محل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اضافه نمود: پیش از این افرادی با سواستفاده و مدارک جعلی سوخت اضافی دریافت کرده و این سوخت را در جای دیگر به فروش می رساندند که با الکترونیکی شدن امور این رویه ناپسند متوقف خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در باره سامانه الکترونیکی ساماب گفت: این سامانه پایگاه جامع داده و اطلاعات منابع آب و پروانه ها و مجوز های بهره برداری، بستر پایه تولید و ارایه خدمات الکترونیک به متقاصیان و بستر به اشتراک گذاری اطلاعات و انجام استعلام های بین دستگاهی صنعت آب کشور است.

وی توضیح داد: راه اندازی این سامانه امکان ارائه خدمات به مشترکان بدون نیاز به مراجعه حضوری به شرکت های آب را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اکنون همه مشترکان و مدیران می توانند دسترسی به پرونده های خود در سراسر کشور داشته و درخواست های خود را نیز به صورت برخط ارائه دهند.

تقی زاده خامسی اضافه نمود: امروز در کشور 633 هزار مشترک در بخش آب های سطحی و 494 هزار مشترک در بخش آب های زیرزمینی و در مجموع یک میلیون و 227هزار مشترک آب در کشور از خدمات لازم برخوردارند و از این مجموعه 85 درصد آنان کشاورزند که می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، درخواست ها و نیاز های خود را ارائه و خدمت دریافت می کنند.

وی مزیت اصلی سامانه ساماب را شفاف سازی برشمرد و خاطرنشان ساخت: اکنون مشترکان به راحتی می توانند به هر اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

معاون وزیر نیرو اضافه نمود: حدود 330 اداره امور آب در کشور وجود دارد که با این سامانه مشترکان می توانند پاسخ درخواست های خود را به صورت الکترونیکی دریافت دارند.

تقی زاده خامسی ضمن تاکید بر اهمیت مسئله گشت منابع آب اضافه نمود: 909 هزار گشت بازرسی در کشور وجود دارد که اکنون با راه اندازی سامانه ساماب می توانند از طریق تلفن همراه اطلاعات خود را تبادل و در سامانه ثبت کنند.

گفتنی است دو پروژه ساز و کاری هوشمند سازی خدمات تخصصی بخش آب (ساماب) و واگذاری و انتقال وظایف به شرکت های تابعه (تفویض اختیار) با حضور اردکانیان وزیر نیرو درسی و یکمین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران رونمایی شد.

رضا اردکانیان پیش از این در ارتباط با خدمات الکترونیکی وزارت نیرو و حذف کاغذ گفته بود، حذف قبض کاغذی مانع قطع 12 هزار اصله درخت شده و از محل صرفه جویی هزینه ها برای 100 هزارنفر دانش آموز محروم وسایل آموزشی تهیه شد.

حذف چاپ و توزیع سالانه بیش از 220 میلیون قبض برق و بی نیازی از مصرف یک هزار و یکصد تن کاغذ (معادل حدود هفت میلیون دفترچه) یکی از مهمترین دستاورد های اجرای این طرح محسوب می شود.

جلوگیری از قطع سالانه 12هزار اصله درخت، بهبود پوشش و صحت قرائت، امکان ارتباط دوسویه با مشترک و اطلاع رسانی به مشترک در بخش مدیریت مصرف، بهبود وصول مطالبات با تسهیل و افزایش شیوه های پرداخت از دیگر مزیت های طرح حذف قبض کاغذی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جلوگیری از جابجایی بیش از600 میلیون لیتر سوخت غیر مجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از جابجایی بیش از600 میلیون لیتر سوخت غیر مجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید