بیل گیتس: فراوری واکسن کرونا 2 سال زمان می برد

به گزارش وبلاگ زرسید، بیل گیتس در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: برای فراوری و ساخت انبوه واکسن ویروس کرونا احتیاج به صد ها مطالعه و کوشش های مختلف است، نمی توان برای ساخت آن چارچوب زمانی معین کرد.

بیل گیتس: فراوری واکسن کرونا 2 سال زمان می برد

به گزارش ایرنا، وی اضافه نمود: باید در ساخت این واکسن از ایمن و موثر بودن برای تزریق به افراد کاملا مطمئن بود و به نظر من حتی تا خاتمه امسال میلادی این مهم را بعید می دانم و تصور می کنم حداقل تا دوسال این موضوع زمان ببرد.

قرنطینه جواب داده است

گیتس در بخش دیگری از این مصاحبه درباره طرح قرنطینه جوامع گفت: انزوای اجتماعی در کاستن از همه گیری ویروس کرونا پاسخ داده است.

وی در ادامه هشدار داد هرگونه برداشتن محدودیت های اجتماعی جبران ناپذیر خواهد بود.

بنیانگذار مایکروسافت به سی ان ان گفت: هرگونه برداشته شدن و کنار گذاشتن محدودیت و انزوای اجتماعی برای بازگشت به حالت گذشته و عادی تاثیرات مخرب وسیعی به دنبال دارد.

گیتس ادامه داد: به یک رهبری قوی برای هماهنگی بین دانشمندان و سیاستمداران جهت مقابله با همه گیری ویروس کرونا احتیاج است.

وی تاکید نمود درباره برداشته شدن محدودیت های اجتماعی و قرنطینه افراد در آمریکا، بخصوص در خصوص بازگشایی مدارس گفت: چنانچه ایالت های آمریکا از فاصله گذاری اجتماعی روی گردانند، مانند آنچه در ایالت نیویورک رخ داد، شاهد افزایش شمار مبتلایا و جان باختگان به این ویروس خواهیم بود.

گیتس مدل هایی که درباره کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان به ویروس کرونا را ملاک بازگشت به حالت عادی از سوی بعضی فرمانداران مورد توجه قرار گرفته است را مدل هایی اشتباه عنوان نمود.

بازگشت به حالت قبل مالی سال ها زمان خواهد برد

وی درباره بازگشایی اقتصاد و کسب و کار های آمریکا و احیای مالی آمریکا گفت: شرکت هایی که چندان به نقدینگی متکی نبوده و بیشتر به دبنال کسب سودآوری هستند، می توانند به نوعی دوام آورند، اما شاهد سرمایه گذاری های بزرگی نیز نیستم، کسب و کار های کوچک نیز خود بطور مستقیم و غیرمستقیم بر دیگر سطوح مالی نیز تاثیر گذارند، بنابراین بازگشت به حال عادی سال ها زمان خواهد برد.

بیل گیتس در چند روز گذشته در اظهارنظری، پیامد های همه گیری ویروس کرونا در دنیا امروز را با نامیدن آن به همه گیری اول، همانند تاثیر جنگ دنیای دوم بر بشر در قرن گذشته میلادی توصیف کرد و هشدار داد، این همه گیری برای سالیان طولانی ادامه خواهد یافت.

تارنمای خبری آمریکایی هیل نیز 7 اردیبهشت 1399در گزارشی نوشت: گیتس از زمان همه گیری ویروس کرونا، متهم به تئوری توطئه این ویروس و دادن اطلاعات اشتباه در شبکه اینترنتی است.

بیل گیتس سال ها پیش و در همایشی در مارس 2015 میلادی گفته بود، خطری که در آینده بشر را تهدید می نماید سلاح اتمی نیست بلکه ویروس و همه گیری است که دنیا را تهدید می نماید. آن هم در حالی که دنیا برای اپیدمی بعدی آماده نیست.

وی درمورد همه گیر نشدن ویروس ابولا گفته بود، این بیماری نبود که به وسیله تنفس و هوا سرایت کند؛ اکنون ما با موشک روبرو نیستیم بلکه با میکروب ها روبرو ایم و دنیا در صورت بروز همه گیری دیگر، با کمبود نیرو های پرستار و پزشک روبرو است.

منبع: فرارو

به "بیل گیتس: فراوری واکسن کرونا 2 سال زمان می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس: فراوری واکسن کرونا 2 سال زمان می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید