کاسبی دستفروشان مقابل کرکره های بسته

به گزارش وبلاگ زرسید، براساس پروتکل ستاد مبارزه با کرونا، فعالیت اصناف مختلف برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا غیرقانونی است. همین پروتکل کرکره مغازه و اصناف را پایین کشید و فقط اصنافی که مایحتاج ضروری شهروندان را فراهم می نمایند، اجازه فعالیت دارند.اما این میان دستفروشان بدون توجه به پروتکل ها به فعالیتشان ادامه می دهند.

کاسبی دستفروشان مقابل کرکره های بسته

وبلاگ زرسید- زینب زینال زاده: دستفروشان در حقیقت کارگران روزمزدی هستند که حقوق روزانه دارند و روزانه امرار معاش می نمایند. با ورود کووید 19 و تعطیلی کسب و کارها، ستاد مبارزه با کرونا کلان شهر تهران، فعالیت دستفروشان را هم تعطیل بیان کرد و قرار شد با اختصاص بسته های حمایتی تا حدودی مخارج این افراد تامین گردد.

با نبود نظارت درست و اصولی و البته کافی در توزیع و اختصاص بسته های حمایتی، بعضی دستفروشان از این بسته ها محروم شدند و برای امرار معاش کسب و کارشان را مانند هر روز دیگر کنار خیابان آوردند و بساط کردند. خیابان انقلاب در قرق کتابفروشان شد و سایر بساط گستران از لباس فروشان گرفته تا عروسک و بدلیجات فروشان هم خودشان را به خیابان ولیعصر رساندند.

دستفروشان هیچ وقت قرنطینه را تجربه نکردند چرا که به گفته خودشان ماندن در قرنطینه چیزی جزء شرمندگی ندارد. اکبر مرد میانسالی که بساط کتاب های دست دوم را در خیابان انقلاب پهنه نموده و مشغول تورق کتاب رنگ و روی رفته است می گوید: زن و بچه احتیاج به نان دارند. مخارج زندگی ام از این راه تامین می گردد. اگر خانه بنشینم از کجا نان بیاورم و سر سفره خانواده ام بگذارم.

بیشتر کسانی که در این راسته بساط کتابفروشی شان را پهنه نموده اند با او هم عقیده هستند و می گویند: رعایت پروتکل های ستاد مبارزه با کرونا احتیاج به بعضی از ظرفیت ها و امکانات اولیه دارد که باید دولتمردان فراهم نمایند. از ابتدای ورود کرونا به کشور، مدام از مردم خواسته شد همکاری نمایند. پس در این میان نقش و وظیفه مسئولان چیست؟

دستفروشان خیابان ولیعصر(عج) هم از دل خوشی از قرنطینه ندارند. مریم بانوی جوانی که در چهارراه ولیعصر(عج) جوراب می فروشد می گوید: همسرم فوت نموده است و برای تامین مخارج بچه هایم باید کار کنم. دلم به همین تعداد اندک مردمی خوش است که در جهت رفت و آمدنشان از من خرید نمایند. سلامت و حفظ جان برای همه اهمیت دارد اما وقتی مادر باشید چیزی جز فرزند برایتان مهم نیست.

با سختگیری های مدیران شهری و نیروی انتظامی بساط گستران از معابر جمع آوری شدند و پیاده رو ها خلوت شد اما چند روزی است که با شنیده شدن زمزمه آغاز فعالیت 70 درصدی کسبه از روز شنبه، دست به کار شده و کرکره کسب و کارشان را بالا زده و معابر را قرق نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاسبی دستفروشان مقابل کرکره های بسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاسبی دستفروشان مقابل کرکره های بسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید