پکن: شاید ارتش آمریکا کرونا را به ووهان برده باشد

به گزارش وبلاگ زرسید، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه احتمال دارد آمریکا عامل انتقال ویروس کرونا به شهر ووهان بوده باشد، به واشنگتن توصیه کرد در مورد سابقه ابتلای شهروندان آمریکایی به این ویروس شفاف سازی کند.

پکن: شاید ارتش آمریکا کرونا را به ووهان برده باشد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زرسید، دولت چین روز پنج شنبه از آمریکا خواست در مورد سابقه ابتلا به ویروس کرونا جدید (کووید-19) در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف سازی کند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشته است: شروع [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده اند؟ نام بیمارستان ها چیست؟

وی افزود: شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه گیری را به ووهان برده است. شفاف باشید! داده های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.

او در مورد احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می شود، توضیحی نداد، اما در روزهای گذشته مقام های چینی در مورد اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید کرده اند.

این هفته وزارت خارجه چین از مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه از ویروس کرونا تحت عنوان ویروس ووهان یاد کرد، انتقاد کرد و اظهارات وی را در تضاد با توصیه های سازمان جهانی بهداشت خواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پکن: شاید ارتش آمریکا کرونا را به ووهان برده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: شاید ارتش آمریکا کرونا را به ووهان برده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید