نمازی:مجلس یازدهم تحقیق و تفحص های اجرا شده را به خاتمه برساند

به گزارش وبلاگ زرسید، یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه اگر مجلس یازدهم بتواند نگاه ملی را جایگزین نگاه بخشی کند، کار بزرگی انجام داده است، گفت: مجلس یازدهم می تواند همین تحقیق و تفحص هایی که تا به امروز اجرا شده را به خاتمه برساند.

نمازی:مجلس یازدهم تحقیق و تفحص های اجرا شده را به خاتمه برساند

علی محمد نمازی در گفت وگو با وبلاگ زرسید، با اشاره به فقدان کارکرد حزبی در انتخابات مجلس در ایران اظهار کرد: همین عامل موجب شده است که در انتخابات های مجلس در ایران به جای برنامه، شعار ارائه شود، بویژه در حوزه های انتخابیه کوچک، داوطلبان انتخابات بیشتر کمبودها را مطرح می کنند تا برنامه های خود را.

وی ادامه داد: برخی مسائل وجود دارد که در ادوار مجلس به دلیل اختلاف دولت و مجلس یا اختلاف اکثریت یا اقلیت در مجلس حل نشده است، ولی حالا که مجلس با اکثریت قاطع در جهت نظر حاکمیت تشکیل شده است باید به این مسائل ورود کند. مساله اول کاهش تصدی گری دولت و هدایت دولت به بخش سیاست گذاری، نظارت و هدایت است. مجلس یازدهم یکبار برای همیشه این مساله را تمام کند. مطالبه دیگر این است که مجلس برای سامان دادن به سیاست خارجی به دولت کمک کند تا براساس منافع ملی، تعامل خوبی با دنیا شکل گرفته و آثار تحریم ها بر اقتصاد کشور کاهش یابد و ما بتوانیم از ظرفیت های اقتصاد دنیای مثل سرمایه های خارجی بهره ببریم.

این فعال سیاسی ضرورت تغییر نگرش نسبت به موضوع نفت را یکی دیگر از وظایف مجلس یازدهم دانست و گفت: باید برخورد شعاری با نفت کنار گذاشته شده و از این منبع خدادادی برای انجام برنامه های زیرساختی کشور استفاده کنیم نه اینکه درآمدهای نفتی را صرف هزینه های جاری کشور کنیم.

نمازی همچنین با بیان اینکه مجالس در بعد نظارتی پیروز نبوده اند، شرح داد: در این سال ها تحقیق و تفحص های زیادی اجرا شده اما کدام از آنها به مراجع قضایی ارجاع و با متخلفان برخورد شده است؟ مجلس یازدهم می تواند همین تحقیق و تفحص هایی که تا به امروز اجرا شده را به انتها برساند. تحقیق و تفحص، سوال، تذکر واستیضاح نیز باید با موضوع نیازهای کشور و منافع ملی انجام شود.

وی در انتها گفت: مجلس یازدهم اگر بتواند نگاه ملی را جایگزین نگاه بخشی در تصویب قوانین، تهیه برنامه ها و نظارت کند، کار بزرگی انجام داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نمازی:مجلس یازدهم تحقیق و تفحص های اجرا شده را به خاتمه برساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمازی:مجلس یازدهم تحقیق و تفحص های اجرا شده را به خاتمه برساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید