موج سواری به بهانه کرونا دور از شأن نمایندگی مجلس است

به گزارش وبلاگ زرسید، باید با کسانی که به واسطه اظهارنظر های خلاف واقع و غیرمسئولانه، به امنیت روانی جامعه آسیب می زنند برخورد گردد.

موج سواری به بهانه کرونا دور از شأن نمایندگی مجلس است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ زرسید، الف. نوشت: اخیراً یکی از نمایندگان مجلس که ظاهراً صلاحیتش در انتخابات نیز تأیید نشد به نقل از اظهارات وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی مجلس مدعی شد ویروس کرونای مشاهده شده در گیلان با ویروس کرونای چینی که در ووهان دیده شده متفاوت است و همین هم باعث کشنده تر بودن آن شده است!

این اظهارت عجیب که تکذیب آن نیز قابل پیش بینی بود، بار دیگر این پرسش را مطرح می نماید که چرا سطح بعضی نمایندگان مجلس تا به این حد تنزل نموده که اگر خوش بین باشیم باید بگوییم اساساً در فهم و تشخیص درست مباحث مطرح شده دچار مشکل اند و اگر بدبینانه بنگریم باید گفت: برای مصالح فردی و شخصی، از صندلیی که دارند سوء استفاده می نمایند.

در خصوص اظهارات نماینده مذکور نیز ماجرا از این دو حالت خارج نیست. وی یا در فهم درست سخنان وزیر بهداشت دچار مشکل بوده یا با علم و فهم درست این اظهارات، بنا به عرف رایج در میان سیاسیون شکست خورده یا زخم خورده، ترجیح داده در این روز های پایانی حضور خود در مجلس سوپرمن وار صندلی بهارستان را وانهد!

حقیقت آن است در هر دو حالت باید فکری کرد برای پالایش مجلس ها از این معضل عظیم به گونه ای که دیگر شاهد حضور نمایندگانی در این سطح در مجالس آینده نباشیم. نمایندگی ملت صندلی رفیعی است که نباید آن را به راحتی در اختیار هر کسی قرار داد. چنانکه عظیمان سیاسی بار ها تاکید نموده اند باید رویه ای اتخاذ گردد که فرایند پالایش متقاضیان این صندلی محدود به بعضی ملاحظات سیاسی متعارف نباشد و پیش از آن بعضی توانایی های لازم مورد توجه قرار گیرد و در صورت مشاهده بعضی رفتار های پرشائبه از سوی نمایندگان نیز چنین رفتاری بلافاصله با واکنش نهاد های نظارتی مربوطه روبرو گردد. شاید مشاهده چنین فرصت طلبی هایی در فضای مجازی و از سوی سیاستمداران کنار گود نشسته امری غیر قابل اجتناب بنماید، اما ملاحظه آن نزد بعضی در گودنشستگان سیاست قابل تحمل نیست. به خصوص آنکه چنین اظهارنظرات نادقیق و غیر مسئولانه ای به بهای نگرانی و تشویش خاطر جمعیت زیادی از هموطنان تمام می گردد.

دشواری های مربوط به مبارزه با شیوع کرونا و نگرانی عمومی که در کل کشور در این زمینه وجود دارد بهانه خوبی برای بعضی مطامع شخصی و سوء استفاده نیست.

یادآور می گردد بعضی نمایندگان مجلس که اتفاقاً غالباً جزو رد صلاحیت شده های شورای نگهبان هستند یا با عدم اعتماد دوباره مردم روبرو شده اند، طی هفته های اخیر با اظهارات غیرمسئولانه، سعی در غواصی سیاسی و موج سواری و یا انتقام جویی داشته اند و در خوش بینانه ترین حالت خواسته اند با اظهارنظر های پوپولیستی و غیرکارشناسی، مسئولیت را از سر خود باز نمایند. البته بعضی نمایندگان هم هستند که به شهادت تاریخ، بعد ها معلوم شده که عناصر نفوذی بوده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "موج سواری به بهانه کرونا دور از شأن نمایندگی مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج سواری به بهانه کرونا دور از شأن نمایندگی مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید