مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

به گزارش وبلاگ زرسید، سفر یکی از لذت بخش ترین قسمت های زندگی هر فرد است که در آن خاطرات و تجربیات زیادی به دست می آورد. در هنگام عبور از کنار ترمینال های مسافربری یا دیدن پرواز هواپیما در دل آسمان حال و هوای سفر در دل هر انسانی تازه می شود و در ذهنش برای انجام یک سفر به یاد ماندنی برنامه ریزی می کند.

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

یکی از مهم ترین ارکان سفر معین کردن وسیله رفت و آمد است. سفر با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما یا وسیله نقلیه شخصی؟ مسئله این است. سفر با وسایل نقلیه عمومی شاید از نظر هزینه کمی گران تر باشد اما بسیار راحت است و تنها نیاز به رزرو بلیط دارد. اما سفر با وسیله نقلیه شخصی حال و هوای خاص خودش را دارد و تنها کافی است که از نظر فنی خودرو سالم باشد تا قدم در راه جاده گذاشته و سفر شروع شود. پس یکی از مهم ترین اصول سفر با خودروی شخصی اطمینان کامل از شرایط سلامت خودرو و رعایت نکات ایمنی است اما در کنار مزایای استفاده از خودروی شخصی معایبی هم مانند تمام شدن بنزین، پنچری لاستیک، خرابی باتری و کمبود جا هم وجود دارد.

وقت خود را هدر ندهید

وقت طلاست، اگر شهر مقصد تا مبداء فاصله زیادی داشته باشد و فرصت برای سفر بسیار کم باشد جایز نیست که وقت سفر خود را با خودروی شخصی و ماندن طولانی مدت در جاده ها هدر داد. بسیاری از افراد قصد دارند تعطیلات و روزهای سفر خود را با اجاره ویلا در کیش سپری کنند که در این صورت سفر با خودروی شخصی اصلا جایز نیست. رانندگی خسته کننده در طول راستا، انتقال خودرو تا جزیره و ایجاد ترافیک و شلوغی در جزیره از معایب سفر با خودروی شخصی است.

وقت سفری شاد و ارزان است

وقتی چند روز تعطیلی مانند تعطیلات نوروز پیش رو باشد بسیاری از افراد تصمیم می گیرند که با بسیاری از اقوام خود به سفر بروند و تعطیلات را به بهترین نحو سپری کنند. یکی از بهترین راه ها برای سفری شاد و ارزان استفاده از خودروهای شخصی است که همه افراد با هم سفرشان را شروع کنند، در طول راه با هم به استراحت و صرف غذا بپردازند و در شهر مقصد نیز با خیال راحت در کنار یکدیگر به مکان های دیدنی مراجعه کنند. این نوع سفر به دلیل استفاده از وسیله شخصی هزینه وسیله رفت و آمد را کمتر می کند و با توجه به اینکه تمامی نفرات در هر نقطه ای که تمایل دارند می توانند توقف داشته باشند احساس راحتی و شادی بیشتری خواهند داشت. مثلا افرادی که قرار است با هم به سفر بروند بعد از رزرو هتل سنتی در اصفهان در یک ساعت معین راهی شده و سفری لذت بخش را تجربه کنند.

امنیت و سلامت دو فاکتور مهم

یکی از نگرانی های سفر با خودروی شخصی آمار تصادف های بین جاده ای است که با سفر با وسایل نقلیه عمومی خصوصا قطار امنیت بیشتری برای مسافران برقرار است. برخی از شهرها راستاهای طولانی دارند و یا اینکه افرادی که مسئولیت رانندگی را برعهده دارند با جاده های بین شهری آشنایی کمتری دارند که در این صورت سفر با وسایل نقلیه عمومی بهترین راه است. به عنوان مثال با اجاره روزانه آپارتمان در سنندج می توان بلیط قطار هم رزرو کرد و در صحت و سلامت به مقصد رسید.

منبع: مجله سفر

به "مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید