دولت افغانستان گروه جدیدی از زندانیان طالبان را آزاد کرد

به گزارش وبلاگ زرسید، بعضی منابع دولتی می گویند کابل به امید شکستن بن بست مذاکره با طالبان، 50 زندانی دیگر این گروه را آزاد نموده است.

دولت افغانستان گروه جدیدی از زندانیان طالبان را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زرسید، طلوع نیوز افغانستان به نقل از یک منبع وابسته به شورای امنیت ملی این کشور، نوشت: دولت کابل به امید شروع مذاکرات بین الافغانی، 50 زندانی دیگر طالبان را آزاد نموده است.

پیشتر، سهیل شاهین سخنگوی طالبان با انتشار توئیتی از آمادگی برای آزادی همه نیرو های دولتی در بند این گروه تا پیش از عید قربان خبر داده بود، اما به این شرط که کابل هم اقدام مشابهی را انجام دهد.

طالبان در ماه میلادی فوریه با آمریکا به توافق صلحی دست یافت که ازجمله شروط آن خروج نیرو های بیگانه از خاک افغانستان بود.

اما این گروه برای ورود به مرحله بعد، یعنی شروع مذاکرات بین الافغانی که به ترسیم آینده سیاسی این کشور منجر خواهد شد، پیشنهاد داد به ازای آزادی یک هزار نیروی افغان، 5 هزار زندانی طالبان را تحویل بگیرد.

اما دولت کابل می گوید در لیستی که طالبان به آن ها ارائه داده است، نام افرادی به چشم می خورد که مرتکب جنایت جنگی شده اند و نمی گردد آن ها را آزاد کرد.

خبر آزادی گروه‬ 50‬ نفره‬ از زندانیان طالبان در حالی اعلام می گردد که زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با دستورکار صلح بین الافغانی، راهی دوحه، کابل، اسلام آباد، اسلو و صوفیه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دولت افغانستان گروه جدیدی از زندانیان طالبان را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان گروه جدیدی از زندانیان طالبان را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید