ایران فردا به مصاف مقتدرترین تیم آسیا می رود

به گزارش وبلاگ زرسید، مسابقات هندبال انتخابی المپیک 2020 توکیو در بخش مردان از عصر امروز پنجشنبه 25 مهرماه با حضور هشت تیم در دوحه قطر شروع می گردد. تیم ملی هندبال ایران هم برای برگزاری اولین دیدار خود فردا به مصاف کره جنوبی می رود.

ایران فردا به مصاف مقتدرترین تیم آسیا می رود

هندبالیست های کشورمان در حالی برای این دیدار با کره جنوبی آماده شده اند که این تیم با 9 عنوان قهرمانی، 3 نایب قهرمانی و یک عنوان سومی تیمی قدرتمند در سطح قاره به حساب می آید. کره ای ها تاکنون تجربه هفت دوره حضور در بازی های المپیک داشته اند و حتی در المپیک 1988 سئول مدال نقره بازی ها را بدست آوردند.

قاره آسیا سهم کمرنگی در کسب سهمیه های المپیک دارد و آن هم به واسطه تک سهمیه ای بودن قاره آسیاست، چرا که تیم های این قاره توانایی رقابت با تیم های اروپایی را در انتخابی های بین قاره ای ندارند.تاکنون کویت، چین، قطر، کره جنوبی و ژاپن تیم هایی هستند که از این قاره پیروز به کسب سهمیه این بازیها شده اند.

به نظر می رسد تیم ایران برای حضور در بازیهای المپیک 2016 برزیل کار آسان تری داشت. تیم ایران در سال 2015 یک پای فینال آسیا بود، در نیمه نهایی بحرین را برد اما در فینال و در یک قدمی راهیابی به المپیک به قطر باخت تا قطری ها برای اولین بار سهمیه المپیک را بدست آورند.

ایران حتی در مسابقه انتخابی المپیک 2012 نیز رقابت سختی را با کره جنوبی داشت و مغلوب این تیم شد.

در هر صورت درمسابقات انتخابی المپیک توکیو تیم ملی ایران با کره جنوبی، کویت و بحرین هم گروه است. ترکیب تیم نسبت به گذشته جوانتر شده طوریکه بسیاری از بازیکنان برای اولین بار تجربه همراهی تیم بزرگسالان را در قاره آسیا بدست آورده اند. از میان لژیونرها تنها 5 نفر تیم را همراهی می نمایند آن هم در شرایطی که در اردوها همراه تیم نبوده و همین مسئله می تواند منجر به ناهماهنگی هایی در جریان مسابقات گردد.

تیم هندبال ایران در این دوره با کمترین اردو، بدون تدارکات خارجی راهی این بازیها شده است. هر چند با کوشش مضاعف فدراسیون زمینه برپایی یک اردوی 10 روزه و برگزاری سه مسابقه تدارکاتی با تیم چند ملیتی قطر و باشگاه الاهلی قطر فراهم شد اما این تدارکات در برابر فرصت های بی شمار از دست رفته و برنامه ریزی چند ساله رقبا بسیار ناچیز است. باید قبول کرد که کار شاگردان حبیبی در این رویداد سخت است.

از طرفی قرعه ایران نیز سخت است. ایران قرار است برابر تیم مقتدر کره جنوبی قرار بگیرد. با کویتی هم گروه شده که سالها تیم قدرتمندی در منطقه کشورهای عربی بود اگرچه ورزشکاران کویت چندسالی است که به دلیل تعلیق در هیچ رویدادی حاضر نبودند و به همین دلیل و هیچ شناختی از هندبال این کشور وجود ندارد. بحرین نیز رقیبی است که نباید آن را دست کم گرفت، چرا که ثبت چند شکست برابر این تیم در چند سال قبل نشان می دهد که کار سختی برابر این تیم خواهیم داشت.

گروه بندی کامل مسابقات هندبال انتخابی المپیک 2020 توکیو به این توضیح است:

گروه اول: هنگ کنگ، هند، عربستان، قطر

گروه دوم: ایران، کویت، بحرین، کره جنوبی

برنامه کامل تیم ملی هندبال ایران در این رقابت ها نیز به این توضیح است:

آدینه 26 مهرماه - ساعت 16:30

* ایران - کره جنوبی

یکشنبه 28 مهرماه - ساعت 18:30

* ایران- بحرین

سه شنبه 30 مهرماه- ساعت 18:30

* ایران- کویت

به گزارش وبلاگ زرسید، 12 تیم در مسابقات هندبال المپیک مردان شرکت خواهند کرد که سهم تمامی قاره ها از این رویداد در مسابقات انتخابی قاره ای یک تیم است و شش تیم نیز از سه مسابقه بین قاره ای انتخاب خواهند شد.

سهمیه توزیع شده و تیم های انتخابی در المپیک توکیو به این ترتیب معین خواهند شد:

* ژاپن میزبان مسابقات المپیک 2020

* مسابقات هندبال قهرمانی دنیا: یک تیم، سهمیه به تیم دانمارک قهرمان مسابقات تعلق گرفت

* مسابقات هندبال قهرمانی آمریکا: یک تیم، سهمیه به تیم آرژانتین قهرمان مسابقات تعلق گرفت.

* مسابقات هندبال قهرمانی اروپا : یک تیم

* مسابقات هندبال قهرمانی آفریقا : یک تیم

* سه مسابقه هندبال انتخابی بین قاره ای : 6 تیم

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایران فردا به مصاف مقتدرترین تیم آسیا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران فردا به مصاف مقتدرترین تیم آسیا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید