افتخارات بیرانوند 11 آذر با رکوردشکنی تکمیل می شود؟

به گزارش وبلاگ زرسید، دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران آنقدر درخشید تا بالاخره به حقش رسید، البته یک قدم هنوز به خوشبختی باقی مانده، ولی رسیدن به جمع 3 کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا تا همین جای کار هم کم افتخاری برای او و فوتبال ایران نبوده و نیست، هرچند می توان امیدوار بود این پازل موفقیت در 11 آذر در هنگ کنگ تکمیل شود و جایزه بهترین بازیکن سال آسیا برای اولین بار به یک دروازه بان آن هم از جنس ایرانی اش برسد.

افتخارات بیرانوند 11 آذر با رکوردشکنی تکمیل می شود؟

به گزارش، دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران آنقدر درخشید تا بالاخره به حقش رسید، البته یک قدم هنوز به خوشبختی باقی مانده، ولی رسیدن به جمع 3 کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا تا همین جای کار هم کم افتخاری برای او و فوتبال ایران نبوده و نیست، هرچند می توان امیدوار بود این پازل پیروزیت در 11 آذر در هنگ کنگ تکمیل شود و جایزه بهترین بازیکن سال آسیا برای اولین بار به یک دروازه بان آن هم از جنس ایرانی اش برسد.

هرچند این گلر ایرانی در سال گذشته در آستانه کسب این افتخار تاریخی قرار داشت، ولی به دلایلی که هرگز مشخص نشد، در دقیقه 90 نامش از جمع کاندیدا ها خارج شد تا حدود یک سال بعد با تاخیر این امر برایش محقق شود. در این بین شاید بتوان اهمیت حضور این گلر ملی پوش پرسپولیس بین 3 کاندیدای برتر آسیا را به عنوان یک شاهکار معرفی کرد، آن هم به این دلیل که تا امروز حتی یک گلر کاندیدای بهترین بازیکن سال قاره کهن نشده، چه برسد به آنکه بخواهد این جایزه را از آن خود کند.

بیرو در گفت وگوی عیدانه اش درخصوص اینکه عملکرد خوبش در سال 2018 و عدم انتخابش به عنوان بازیکن سال، یک تو دهنی به کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، گفت: به هر حال این کنفدراسیون لطف دارد! همه کشور های آسیا زیرنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند و باید به تصمیماتش احترام گذاشت. من به دنبال آن بودم که بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان، در جام ملت ها دستکش طلا را بگیرم که آن اتفاقات افتاد و این امر محقق نشد، اما مطمئن باشید این موضوع برایم دور از دسترس نیست و خیلی زود دستکش طلای آسیا را از آن خود خواهم کرد.

بیرو قول دستکش طلا را داده بود، ولی تا جام ملت های بعدی در چین 3 سال باقی مانده و چه بسا تحقق وعده اش درخصوص کسب دستکش طلا، این بار به نوعی دیگر در قالب کسب عنوان مرد سال آسیا عملی شود تا او به عنوان یکی از خوش قول ترین های فوتبال ایران در این عرصه انتخاب شود.

مربی دروازه بان های پرسپولیس که پیش از این در باشگاه نفت، بیرانوند را تمرین می داد در یادداشتی اختصاصی درخصوص انتخاب گلر ایرانی به عنوان یکی از 3 نامزد عنوان بهترین بازیکن سال آسیا نوشت: آن طور که حدود یک دهه پیش بیرانوند در نفت تهران استارت زد و آن طور که ما پیشرفت را در کار وی می دیدیم و حضور پیاپی اش در دروازه تیم های ملی رده های سنی و سپس تیم ملی فوتبال بزرگسالان، مشخص بود خیلی زود گلری ظهور می کند که می تواند تا چندین سال دروازه تیم ملی را بیمه کرده و فاصله ای را که بعد از خداحافظی عابدزاده در تیم ملی ایجاد شده بود، بعد از سال ها پر کند.

پیشرفت بیراوند به صورت عینی از سال 92 و از زمان حضورش در تیم بزرگسالان نفت و آنجا که علاوه بر عملکرد درخشان در درون دروازه، پاس های گلش با دست و پا را شاهد بودیم، آغاز شد و سپس او با نفت برای اولین بار به آسیا رسید و این بار درخشش خود را در سطح قاره کهن ادامه داد. درواقع تیمی که سابقه آسیایی شدن را نداشت با سرمربیگری منصوریان و درخشش بازیکنانی مانند بیرانوند به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و حتی در لیگ برتر در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت.

او همراه با تیم ملی به جام ملت های آسیای استرالیا هم رفت و بعد از این جام به عنوان گلر ثابت تیم ملی انتخاب شد، همراه با این تیم به جام ملت های آسیا و جام جهانی رسید و افتخارات بی شماری را در این جهت به دست آورد. در رده باشگاهی بیرانوند بعد از نفت تهران به تیم بزرگ پرسپولیس پیوست و علاوه بر حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا با این تیم، پیروز شد جام ها و عناوین زیادی را طی 3 سال حضورش در جمع سرخ پوشان به دست بیاورد؛ بنابراین بدون اغراق به عنوان کسی که سال هاست با علیرضا بیرانوند کار کرده ام، باید بگویم امروز او شایسته کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا به شمار رفته و می تواند این افتخار را برای فوتبال ایران کسب کند.

پس از درخشش علیرضا بیرانوند طی سال های اخیر، حالا دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس زیرنظر باشگاه های اروپایی قرار گرفته است. طبق خبری که ایسنا منتشر کرد، تیم ویتوریا گیمارش پرتغال به طور جدی، خواهان جذب او شده است. طبق قراداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس، این بازیکن برای جدایی از این باشگاه باید مبلغ 700هزار دلار پرداخت کند و از قرار معلوم باشگاه پرتغالی حاضر به پرداخت مبلغ رضایت نامه دروازه بان پرسپولیس است.

طبق برنامه قرار است نمایندگان باشگاه ویتوریا گیمارش امروز به تهران بیایند تا مذاکرات نهایی را با مدیران باشگاه پرسپولیس انجام دهند. اگر توافق نهایی میان طرفین صورت گیرد، بیرانوند در فصل نقل وانتقالات زمستانی ایران را ترک خواهد کرد تا در لیگ پرتغال بازی کند. تیم فوتبال ویتوریا گیمارش، درحال حاضر با 16 امتیاز از 11 بازی، در رده پنجم لیگ برتر پرتغال واقع شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به طور رسمی کاندیدای کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا و کاندیدا های دیگر در بخش های دیگر را اعلام کرد که براین اساس علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران در کنار توموآکی ماکینو، مدافع اوراوا رد دایموندز و تیم ملی فوتبال ژاپن و اکرم حسن عفیف، مهاجم السد و تیم ملی قطر جزء سه کاندیدای کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا هستند.

همچنین در بخش بهترین بازیکن بین المللی آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا)، نام سردار آزمون، مهاجم زنیت و تیم ملی فوتبال ایران در کنار ماکوتو هاسبه، مدافع اینتراخت فرانکفورت و تیم ملی ژاپن و هئونگ مین سون، مهاجم تاتنهام و تیم ملی کره جنوبی دیده می شود. در بخش مرد سال فوتسال آسیا، مهدی جاوید از ایران با دو فوتسالیست ژاپنی به نام های توموکی یوشیکاوا و یوشی سکیگوچی رقابت خواهد کرد. در بخش بهترین مربی سال در بخش زنان هم کتایون خسرویار، سرمربی پیشین تیم زیر 19 سال زنان ایران برای کسب این عنوان باید با آساکو تاکاکورا از ژاپن و نئونگروتای سراتنگویان از تایلند رقابت کند.

منبع: فرهیختگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افتخارات بیرانوند 11 آذر با رکوردشکنی تکمیل می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخارات بیرانوند 11 آذر با رکوردشکنی تکمیل می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید