تصاویر، تظاهرات های فرانسه به خشونت کشیده شد

به گزارش وبلاگ زرسید، تظاهرات های هزاران نفری در شهرهای مختلف فرانسه با ورود نیروهای امنیتی به خشونت و درگیری تبدیل شد و بخش های مهمی از این کشور اروپایی فلج شد

تصاویر، تظاهرات های فرانسه به خشونت کشیده شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زرسید، هزاران نفر از کارکنان بخش های مختلف در فرانسه از جمله کارکنان بخش حمل ونقل از اوایل بعدازظهر امروز به وقت محلی در ادامه اعتراضات خود به سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد تغییر قوانین بازنشستگی درحال برگزاری تجمع اعتراضی در پاریس و شهرهای مهم فرانسه هستند.

رسانه های محلی فرانسه گزارش کردند که اعتراضات گسترده در شهرهایی همچون رن با ورود نیروهای امنیتی به خشونت تبدیل شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در حالیکه تداوم اعتصاب های سراسری، فرانسه را فلج نموده است، این کشور اروپایی امروز بار دیگر صحنه تظاهرات های اعتراضی مردم شده است

طبق این گزارش، کارکنان بخش های مختلف فرانسه امروز در شهرهای مهم فرانسه از جمله بوردو، تولوز، لیل،رن و لیون در حال برگزاری راهپیمایی هایی اعتراضی هستند.

بعضی کلیپ های ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نیروهای امنیتی را در حال هجوم به سمت معترضان نشان می دهد و در یکی از این تصاویر صدایی شبیه به شلیک گلوله شنیده می گردد.

اتحادیه های کارگری و تجاری فرانسه همچنین خواهان برگزاری تجمعات اعتراضی در روز شنبه هفته آینده شده اند.

بر اساس این گزارش، خدمات حمل و نقل از جمله خطوط مترو و اتوبوس در منطقه ایل دو فرانس در شمال کشور فرانسه تا حد زیادی تحت تأثیر اعتصاب های سراسری قرار گرفته است.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که تنها یک پنجم از خدمات حمل و نقل بین شهری و بیش از نیمی از قطارهای سریع السیر طبق برنامه فعالیت دارند و بنا به گفته مقام های محلی فرانسه، یک سوم از ظرفیت خدمات ریلی مناطق حومه فعالیت خواهند داشت.

اعتصاب های سراسری در فرانسه در تاریخ پنجم دسامبر (14 آذرماه) در اعتراض به طرح دولت ماکرون در تغییر قوانین مربوط به بازنشستگی شروع شد و علیرغم فلج شدن بیشتر بخش های این کشورف ماکرون همچنان بر موضع خود برای پیشبرد این طرح اصرار دارد.

اتحادیه های کاری فرانسه کنار گذاشته شدن کامل سیستم جدید بازنشستگی را خواهانند. اعتراض به طرح ماکرون از چند هفته پیش موجب اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل این کشور شده است. این اعتصاب ها که طولانی ترین وقفه در بخش حمل و نقل این کشور از اواسط دهه هشتاد میلادی در این کشور را موجب شده، یک آزمون مهم در باره توانایی های ماکرون در اجرای تعهداتش در ایجاد اصلاحات در فرانسه بعد از به روی کار آمدن در سال 2017 به حساب می آید.

طبق این گزارش، در پی راهپیمایی ها و اعتصاب های امروز فرانسه، احتمال لغو پروازها و حمل و نقل دریایی در این کشور اروپایی را به همراه دارد و حتی بعضی از اتحادیه های تجاری از کارکنان خود خواسته اند که فعالیت ها در پالایشگاهها را نیز متوقف نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تصاویر، تظاهرات های فرانسه به خشونت کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، تظاهرات های فرانسه به خشونت کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید