تخت روانچی: درخواست آمریکا برای تمدید تحریم ایران تلاش برای انحراف از موضوع تروریسم اقتصادی است

به گزارش وبلاگ زرسید، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به درخواست وزیر خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت، این اقدام تلاشی برای انحراف توجهات از تداوم تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران است.

تخت روانچی: درخواست آمریکا برای تمدید تحریم ایران تلاش برای انحراف از موضوع تروریسم اقتصادی است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ زرسید، مجید تخت روانچی سفیر و کننده دائم جمهوری اسلامی ایران درخواست وزیر خارجه آمریکا از اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای نقض قطعنامه 2231 و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را تلاشی برای انحراف توجهات از تداوم تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه مردم ایران خواند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه (دیروز) از شورای امنیت سازمان ملل خواست که تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

وی اوایل اسفندماه سال گذشته نیز در جلسه کمیته امور خارجی مجلس کنندگان آمریکا گفت که آمریکا از جامعه ملل خواهد خواست تحریم های سازمان ملل برای جلوگیری از فروش تسلیحات متعارف به ایران را تمدید کند.

مجید تخت روانچی سفیر و کننده دائم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این درخواست وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: این یک تلاش دیگر از سوی ایالات متحده برای انحراف توجهات از تداوم تروریسم اقتصادی این کشور علیه مردم ایران است.

وی ادامه داد: این بار ایالات متحده دارد از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد که قطعنامه 2231 خود این شورا را نقض کنند و محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران را ادامه دهند، اما ایالات متحده در ترغیب دیگران برای نقض قوانین بین المللی توفیق نخواهد یافت.

طبق یکی از بند های قطعنامه 2231 که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال 2020 (مهر ماه 1399) منقضی می شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشور های خارجی جنگ افزار بخرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تخت روانچی: درخواست آمریکا برای تمدید تحریم ایران تلاش برای انحراف از موضوع تروریسم اقتصادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: درخواست آمریکا برای تمدید تحریم ایران تلاش برای انحراف از موضوع تروریسم اقتصادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید