تجربه رانندگی با آئودی Q7 مدل 2020

به گزارش وبلاگ زرسید، آئودی Q7 چهار سال پس از آخرین به روزرسانی طراحی خود را جذاب تر از هر زمان دیگری کرد.

تجربه رانندگی با آئودی Q7 مدل 2020

به گزارش خبرنگار ، خودرو های به اصطلاح سبک زندگی از الگوی کاملاً آشنایی پیروی می کنند. این خودرو ها چند سال پس از معرفی به روزرسانی سنگینی را تجربه می کنند. بر همین اساس ما انتظار داشتیم آئودی Q7 چهار سال پس از آخرین به روزرسانی طراحی خود جذاب تر از هر زمان دیگری باشد.

البته بررسی لیست تغییرات Q7، 2020 برخی سؤالات را به وجود می آورد. با وجود پیشرانه ای جدید، ظاهر و کابینی به روزتر و همچنین نسل جدید تکنولوژی های ایمنی و رفاهی، آیا Q7 بیش از یک به روزرسانی ساده را تجربه کرده است؟

برای بررسی کامل آئودی Q7 مدل 2020 ما زمان بیشتری را نیاز داشتیم و به همین خاطر برای اولین بار پشت فرمان این خودرو در پالم اسپرینگ کالیفرنیا نشستیم.

چندین سال است که آئودی پیشروی تکنولوژی های رفاهی بوده است. این خودروساز آلمانی در سال 2014 با معرفی کاکپیت دیجیتال خود تحولی در این زمینه به وجود آورد و جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی MMI با بازخورد هپاتیک جزو خلاق ترین سیستم های بازار می باشد. این خودرو برای مدل سال 2020 خود از نسل جدید کاکپیت مجازی و ماژول MMI شاسی بلند پرچم دار Q8 استفاده کرده است.

دومین نسخه از کاکپیت مجازی آئودی دارای صفحه نمایش HD برجسته با سرعت پردازش بالاتر است و بنابراین شما می توانید بدون هرگونه مکثی، عملکرد های گوناگون را در صفحه نمایش 12.3 اینچی آن انتخاب کنید. رانندگان می توانند طرح پشت آمپر ها را از طریق صفحه نمایش مرکزی تغییر دهند، اما تمامی تنظیمات روی فرمان نیز وجود دارند.

سومین نسل ماژول MMI دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی بوده و زیر آن نیز صفحه نمایش 8.6 اینچی قرار گرفته است. صفحه نمایش بالاتر مدیریت تمامی تنظیمات رفاهی، سواری و ایمنی را بر عهده داشته و صفحه نمایش پایینی نیز برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و برنامه ریزی میانبر ها بکار می رود. جدایی این دو صفحه به این معنی است که شما نیازمند صرف وقت زیاد برای تنظیم چیز هایی همچون دمای کابین و… نخواهید بود.

روش خلاقانه آئودی بازخورد هپاتیک و صدای کلیکی است که با انتخاب هر منو به گوش می رسد. در زمان رانندگی سیستم به گونه ای حس می شود که شما نیازی به بررسی دوباره دستور خود نخواهید داشت و بجای آن می توانید چشم را به جاده بدوزید. قطعاً فشار دادن یک دکمه فیزیکی همیشه سریع تر خواهد بود، اما سیستم آئودی یکی از قابل تطبیق ترین صفحات نمایش لمسی در بازار است.

معرفی اپل کارپلی بی سیم در Q7 هم باعث شده شما ارتباطات بهتری داشته باشید؛ و اگر هنوز هم نیازمند شارژ باشید پد شارژ بی سیم سفارشی در اختیارتان خواهد بود. افراد دارای گوشی های اندرویدی نیازمند کابل ویژه خواهند بود، اما وای فای هات اسپات هم وجود دارد. از جمله آپشن های این خودرو نیز می توان به هدآپ دیسپلی رنگی بزرگ تر و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با 23 بلندگو اشاره کرد.

برخی افراد با ناراحتی های خاص شاید مستثنا باشند، اما راندن Q7، 2020 باعث نخواهد شد بهانه های زیادی برای توقف در یک سفر جاده ای داشته باشید. شاسی بلند نونوار شده آئودی به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی جدید، سیستم تعلیق بادی، سیستم های دستیار راننده و کابینی راحت و آرام مجهز شده است.

این پیشرانه جدید جایگزین نسخه 6 سیلندر سوپرشارژردار قبلی شده و قدرت 335 اسبی و گشتاور 500 نیوتون متری دارد. به لطف وجود دامپر های تطبیقی و سیستم تعلیق کواترو عبور از پیچ ها راحت تر صورت خواهد گرفت، اما موضوع اصلی در اینجا نرمی پیشرانه است. این نیروگاه آهنین با گیربکس 8 سرعته نرم همراه شده و البته تأخیر چندانی هم در توربو دیده نمی شود. ظرفیت یدک کشی مناسب Q7 هم باعث می شود در کشیدن یک تریلر نسبتاً بزرگ مشکل چندانی نداشته باشید. مصرف سوخت این پیشرانه کمی بالاست، اما اگر خیلی نگران مصرف سوخت Q7 هستید می توانید مدل 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 248 اسب بخار را انتخاب کنید.

صرف نظر از پیشرانه انتخابی، Q7 کیفیت سواری فوق العاده خوب حتی با وجود فنر های فولادی استاندارد و دامپر های تطبیقی دارد. این سیستم تعلیق بدترین دست انداز ها را جذب کرده و هفت نفر را با راحتی بالایی حمل می کند؛ اما اگر سیستم تعلیق بادی را سفارش دهید کیفیت سواری Q7 در حد محصولات رنجروور خواهد بود. این سیستم تعلیق باعث تنظیم ارتفاع خودرو در زمان آفرود و یا بارگیری خواهد شد.

این خودرو همچنین به طیف وسیعی از سیستم های کمک راننده فعال مجهز شده است. ترمز اضطراری اتوماتیک و هشدار خروج از جهت به صورت استاندارد وجود داشته و تشخیص علائم ترافیکی، دوربین 360 درجه و هشدار نقاط کور نیز در دسترس هستند؛ اما این خودرو در مدل سال 2020 خود از دستیار اضطراری آئودی سود می برد که در ابتدا به راننده هشدار می دهد و اگر در نهایت پاسخی حاصل نشود خودرو به طور آهسته متوقف می شود. خوشبختانه ما نیازی به تست این سیستم ها نداریم، اما کروز کنترل تطبیقی آئودی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط عملکرد بسیار خوبی نشان دادند.

آئودی Q7 سال پیش خودروی جذاب و قابل احترامی بود، اما همان جذابیت نسخه کوپه و مدرن Q8 را نداشت. برخی چیز ها تکرار نشده اند، اما Q7، 2020 از نظر طراحی هم پیشرفت کرده است.

در نمای جلو شاهد جلوپنجره ای با میله های عمودی هستیم که طرح کرومی یا مشکی دارند. اسپویلر جلو نیز بازنگری شده است. چراغ های LED به صورت استاندارد در Q7، 2020 وجود داشته و البته می توان چراغ های لیزری را نیز سفارش داد.

در پروفایل جانبی حداقل تغییرات رخ داده است. آئودی از رینگ های جدید 19 تا 21 اینچی استفاده کرده، اما در بخش عقب نوار کرومی باعث ارتباط چراغ های به روز به همدیگر شده است. بخش پایینی سپر نیز با خروجی های یکپارچه اگزوز همراه شده است. این تغییرات خیلی چشمگیر نیستند، اما قطعاً همه را تحت تأثیر قرار می دهند.

داخل کابین بهبود های بیشتری وجود دارد. کنسول مرکزی بازطراحی شده فاقد کنترل های زیاد می باشد. صفحات نمایش و نورپردازی جذاب نیز از دیگر ویژگی های Q7 هستند. همانند Q8، در کنسول مرکزی و داشبورد از تریم پیانو بلک و فلز برس خورده استفاده شده و البته می توان تریم چوب یا فلز را نیز سفارش داد. سانروف پانورامیک استاندارد باعث ورود نور بیشتر به کابین می شود. در نهایت باید به صندلی های چرمی و راحتی اشاره شود که از عملکرد ماساژ نیز برخوردار هستند.

این را یک فیس لیفت میانه عمر بنامید یا چیزی بیشتر فرق نمی کند، زیرا آئودی Q7، 2020 بی شک رقیبی سرسخت برای ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS می باشد. اگر مبلغ پرداختی مهم نباشد شاید به سمت مرسدس و ب ام و متمایل شوید، اما ویژگی های پیشروی Q7، طراحی تازه تر و بهبود های قوای محرکه باعث می شود این خودرو گزینه ای جذاب برای خریداران شاسی بلند های لوکس باشد.

پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی

قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/500 نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.9 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی: 13 لیتر در هر صد کیلومتر

قیمت پایه: 61795 دلار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تجربه رانندگی با آئودی Q7 مدل 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه رانندگی با آئودی Q7 مدل 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید