بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تاشکند شروع به کار کرد

به گزارش وبلاگ زرسید، بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با عنوان جهانگردی در راستا جاده ابریشم در مرکز نمایشگاه های بین المللی اوزاکسپومرکز شهر تاشکند شروع به کار کرد.

بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تاشکند شروع به کار کرد

به گزارش خبرنگار وبلاگ زرسید در تاشکند، بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با عنوان دنیاگردی در راستا جاده ابریشم در مرکز نمایشگاه های بین المللی اوزاکسپومرکز شهر تاشکند شروع به کار کرد.

در این نمایشگاه بین المللی بیش از 85 غرفه از 14 کشور خارجی از جمله، اوکراین، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، گرجستان، چین، هند، اندونزی، مصر، کره جنوبی، تایلند، مصر، مالزی، امارات متحده عربی و ازبکستان حضور دارند.

کفیل رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هم اکنون در ازبکستان اصلاحات گسترده انجام می گیرد و گردشگری نیز به یک حوزه راهبردی اقتصاد کشور تبدیل شده است.

عبدالعزیز آق قل اف اضافه کرد: در ماه ژانویه سال 2019 میلادی توسط شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان فرمان اقدامات تکمیلی در توسعه گردشگری به امضا رسید که برای سیر مثبت توسعه آن در سال 2019 میلادی یاری کرد.

وی گفت: از جمله طی 10 ماه گذشته امسال میلادی تعداد گردشگران خارجی سفر نموده به ازبکستان در سطح 5 میلیون و 500 هزار نفر قرار گرفته است. این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 26 درصد بیشتر می باشد که طی 10 ماه سال 2018 میلادی 4 میلیون و 400 هزار نفر به این کشور وارد شده است.

این مقام ازبک گفت: امروز در قلمرو ازبکستان بیش از چهار هزار آثار معماری و هنری قرون و تمدن مختلف وجود دارد. ازبکستان از لحاظ تعداد اماکن تاریخی و استراحتی در دنیا مقام 9 را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ازبکستان حدود 485 هتل و 550 شرکت گردشگری فعالیت گردشگری را انجام و برای گردشگران خدمات مختلف گردشگری را ارایه می دهند.

آق قل اف تاکید نمود: امروز شهرهای تاریخی سمرقند، بخارا، شهر سبز و خیوه ازبکستان در فهرست میراث دنیای سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) قرار گرفته است و گردشگران خارجی علاقمند به انجام سفر به این شهرهای باستانی هستند.

کفیل رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان یادآور شد: این نمایشگاه فضای را برای تبادل تجربیات، برقراری گفت وگو و همگرایی تشریکات مساعی برای پیشبرد و توسعه میراث فرهنگی و تاریخی و طبیعی جاده ابریشم، ایجاد پلت فرم برای آنالیز برنامه ها و همکاری های احتمالی آینده را فراهم خواهد نمود.

نمایشگاه بین المللی گردشگری تاشکند از سال 1995 در چارچوب طرح جاده ابریشم بزرگ در فهرست نمایشگاه های بین المللی گردشگری سازمان دنیاگردی دنیای واقع شده است و هر سال منظم برگزار می گردد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با عنوان دنیاگردی در راستا جاده ابریشم با همکاری کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان و سازمان دنیای گردشگری سازمان ملل متحد برگزار و تا روز 15 نوامبر سال 2019 میلادی به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تاشکند شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تاشکند شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید