انیمیشن های هنری و آثار استادان مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش وبلاگ زرسید، اسماعیل شرعی یکی از اعضای شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که از زمان مدیریت محمد آفریده در این شورا حضور داشته و پس از وقفه ای چند ساله، از ابتدای سال 95 بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.

انیمیشن های هنری و آثار استادان مورد حمایت قرار می گیرد

شرعی در توضیح وظایف شورای انیمیشن گفت: سیاست شورا حمایت از ساخت فیلم های انیمیشن هنری است و در این راستا از هنرمندان انیماتور کشور دعوت به همکاری کرده است و با بررسی طرح های آن ها به حمایت از آثار مصوب می پردازد.

وی اضافه کرد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به افرادی که در رشته انیمیشن تحصیل کرده اند نیز فضا می دهد تا انتها نامه های خود را با حمایت این مرکز تولید کنند. البته در کنار آن ها استادان راهنمایی هم حضور دارند تا آثار تولیدی قوام بیشتری بیابند. در واقع در حین تولید انیمیشن و در صورت نیاز مشاوره هایی به فیلمساز داده می شود تا کیفیت اثر بهبود یابد.

به گفته اسماعیل شرعی، تصور بسکمک از افراد از ساخت انیمیشن های تجربی حمایت از نخستین تجربه انیماتورها است در حالی که شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به آثاری توجه دارد که تجربه استادان سینمای انیمیشن است.

شرعی در انتها با اشاره به فعالیت انجمن ملی فیلم کانادا توضیح داد: مرکز گسترش مشابه National Film Board of Canada ارگانی دولتی است که به ارتقای انیمیشن کمک می کند. این مجموعه برای تولید انیمیشن برای مخاطب بزرگسال اقدام به تولید آثاری می کند که می توانند در جشنواره های بین المللی حضور داشته باشند. سطح کیفی این آثار هم با بهره گیری از روش های ابداعی در حوزه تولید و نرم افزارهای جدید ارتقا می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انیمیشن های هنری و آثار استادان مورد حمایت قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن های هنری و آثار استادان مورد حمایت قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید