انصارالله یمن: آنچه عربستان مطرح کرده شرط است نه طرح

به گزارش وبلاگ زرسید، رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی صنعا و دو عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن به طرح ارائه شده از سوی عربستان واکنش نشان دادند و آنرا غیرقابل قبول دانستند و اعلام کردند که طرفی که رهبری جنگ یمن را دارد، نمی تواند که طرح بدهد.

انصارالله یمن: آنچه عربستان مطرح کرده شرط است نه طرح

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زرسید به نقل از المیادین، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: توقف درگیری زمانی که یکی از طرف های درگیر خود را خارج از این درگیری می داند، ممکن نیست.

وی افزود: طرح سعودی در واقع طرحی در راستای قیمومیت بر یمن است. سعودی با ارائه این طرح به دنبال گمراه کردن افکار عمومی بین المللی است.

البخیتی تاکید کرد: رایزنی با عربستان مستقیم است اما با آمریکایی ها با میانجی گری عمانی ها انجام می شود.

وی ادامه داد: سعودی می خواهد که ما قیمومیت بر یمن را بپذیریم و این طرح صلح نیست. این طرح با توجه به شروط مطرح شده از سوی سعودی ها مردود است.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: آنچه واشنگتن ارائه داده است در طرح سعودی تکرار شده است.

وی افزود: جنگ به علت ادامه حملات متجاوزان ادامه دار است. گزینه ای در برابر ما جز با شکست محاصره از طریق بازپس گیری میادین نفتی نیست.

الحوثی: این شرط است نه طرح

از سوی دیگر محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن هم در توئیتی اعلام کرد: آنچه طرح سعودی نامیده می شود شروطی است که توافق سوئد که عربستان به اجرای آن پایبند نبوده است، را در خود دارد.

وی افزود: طرح اقدام عملی است نه اینکه از طرفی که با آن می جنگند بخواهد که درگیری را متوقف کند. باید موعد توقف جنگ مشخص شود و محاصره برداشته شود تا به سمت صلح حرکت شود. آنچه از سوی سعودی مطرح شده است شرط است نه طرح.

عبدالسلام: فقط خواهان پایان جنگ و رفع کامل محاصره یمن هستیم

محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن هم به المنار گفت: طرح سعودی ازحیث شکل و محتوا غیرجدی و غیرمنطقی است و طرح نیست بلکه درخواست است و خالی از هرگونه کوتاه آمدن و امتیازدهی است.

وی افزود: کسی که طرح را می دهد باید که میانجی گر باشد نه یکی از طرف های اصلی در جنگ یمن.

عبدالسلام اعلام کرد: درخواست باید که از سوی طرف بی طرف مطرح می شد نه عربستانی که جنگ علیه یمن را رهبری می کند. چیزی که بتوان به آن تکیه کرد در طرح سعودی دیده نمی شود.

وی گفت: آنها خواهان آتش بس در یک دوره مشخص هستند و به بُعد انسانی پرداخته نمی شود. ما انتظار داشتیم که این پس از توقف حملات و جنگ و رفع محاصره باشد نه هم اکنون.

عبدالسلام گفت: مواضع بین المللی در قبال درخواست سعودی بیشتر جنبه تعارفات یا تبادل نقش هاست. ما خواهان آتش بس کامل، بازگشایی فرودگاه و بندر هستیم و آنگاه به مصاحبه می پردازیم نه عکس آن.

وی ادامه داد: ظلم علیه ملت یمن را نمی پذریم و محاصره کشورمان را نمی پذیریم. محاصره به هیچ عنوان نباید وجود داشته باشد و این مغایر قوانین بین المللی و انسانی است.

عبدالسلام گفت: چرا اجازه ورود کشتی های توقیف شده به بندر الحدیده داده نمی شود؟ متجاوزان خواهان استفاده از این کشتی ها به عنوان اهرم فشار هستند.

رئیس هیات مصاحبه کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: ما به هیچ عنوان زیر بار هیچ معامله ای درباره اوضاع انسانی نمی رویم. رسیدن فرآورده های نفتی و مواد غذایی و پزشکی و اقلام اساسی موردی انسانی و قانونی برای ملت ماست و قابل معامله با شروط نظامی و سیاسی نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انصارالله یمن: آنچه عربستان مطرح کرده شرط است نه طرح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله یمن: آنچه عربستان مطرح کرده شرط است نه طرح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید