اساسی ترین فاکتور شکست درمان ناباروری، تبعات افزایش سن ازدواج

به گزارش وبلاگ زرسید، مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، گفت: 10 تا 15 درصد زوجین جوان کشور، برای صاحب فرزند شدن نیازمند مداخلات درمانی هستند.

اساسی ترین فاکتور شکست درمان ناباروری، تبعات افزایش سن ازدواج

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ زرسید، علی صادقی تبار در تبادل نظر با مهر، اضافه نمود: آنالیز ها نشان می دهد آمار زوجین جوان که برای صاحب فرزند شدن نیازمند مداخلات درمانی هستند، در بعضی استان ها و شهرها تا 20 درصد است. یعنی از هر 5 زوج در سن باروری، یک زوج مشکل دارند.

وی با تاکید بر خاص بودن درمان های ناباروری، توضیح داد: در حوزه پزشکی، کمتر درمانی هست که بیش از 50 درصد با شکست روبرو گردد و نتیجه ندهد.

صادقی تبار ادامه داد: بیماری هایی مثل سرطان که به عنوان بیماری های سخت شناخته می شوند، اگر به موقع تشخیص داده شوند تا بیش از 90 درصد قابل درمان هستند. در حالی که در ناباروری، کمتر از 50 درصد موارد منجر به درمان می گردد که عوامل متعددی برای آن وجود دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، تاکید نمود: اساسی ترین فاکتور در شکست درمان های ناباروری، سن زوجین است.

وی اضافه نمود: هر چقدر که زوجین نابارور جوان تر باشند، درصد موفقیت درمان بیشتر می گردد. به طوری که در 10 تا 15 سال گذشته و به دنبال تغییر سبک زندگی، شاهد افزایش سن ازدواج در کشور بالا رفته است.

صادقی تبار ادامه داد: متوسط سن ازدواج در آقایان بین 34 تا 35 سال است و در خانم ها این سن به 27 تا 28 سال رسیده است. ضمن اینکه مواردی از ازدواج در سنین بالای 40 سال را هم داریم و خانم هایی که تا 35 سالگی، هنوز ازدواج نکرده اند.

وی با عنوان این مطلب که قدرت باروری در افراد از 15 سالگی ایجاد می گردد، گفت: در گذشته سن ازدواج پایین بود، به طوری که پسر در 20 سالگی و دختر در 17 سالگی ازدواج می کردند و قریب به 25 تا 30 سال فرصت داشتند که صاحب فرزند شوند. اما، امروزه دختر در 35 سالگی ازدواج می نماید و در همان بدو ازدواج هم تمایل ندارد صاحب فرزند گردد و سن او به 40 سال و بالاتر می رسد و در نتیجه فرصتی برای بچه دار شدن ندارد.

صادقی تبار به عوامل فیزیولوژیک محیطی و...، در کنار افزایش سن ازدواج به عنوان موانع باروری اشاره نمود و اضافه نمود: درمان های ناباروری، بسیار پیچیده و وقت گیر هستند که ضروری است زوجین برای موفقیت درمان، همراهی نمایند. ضمن اینکه هزینه های درمان ناباروری برای بیشتر زوجین، سنگین و سخت است.

مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، با اشاره به برنامه سرانجام ناباروری که شنبه ها از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود، گفت: این برنامه از اثرگذاری بالایی در آگاهی رسانی به خانواده ها و زوجین نابارور برخوردار بوده و توانسته این آگاهی را به مردم بدهد که چگونه می توانند مسائل ناباروری را حل نمایند.

وی با عنوان این مطلب که داشتن فرزند برای خانواده ها هنوز یک ارزش است، اضافه نمود: هدف ما از برنامه سرانجام ناباروری، افزایش اطلاعات مردم از روش های درمان ناباروری و صاحب فرزند شدن است. ما می خواهیم به وسیله این برنامه، به خانواده ها و زوجین بگوییم که چگونه می توانند مسائل ناباروری را برطرف و رجوع نمایند.

صادقی تبار تاکید نمود: خوشبختانه بعد از چهار دوره از پخش برنامه سرانجام ناباروری، بازخوردهای خوبی از خانواده ها داشته ایم که قصد یاری و هدایت داشته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اساسی ترین فاکتور شکست درمان ناباروری، تبعات افزایش سن ازدواج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسی ترین فاکتور شکست درمان ناباروری، تبعات افزایش سن ازدواج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید