ارزان ترین جراحی صرع در ایران انجام می گردد

به گزارش وبلاگ زرسید، دکتر جعفر مهوری صبح پنجشنبه در نشست خبری چهاردهمین کنگره بین المللی صرع که قرار است از 4 تا 6 بهمن 96 در اصفهان برگزار گردد، گفت: در این کنگره از ایرانی های مقیم آمریکا و هچنین اساتید مجرب رشته صرع دعوت شده است که آخرین دستاوردها در زمینه تشخیص، جراحی و درمان صرع در جهان را ارائه نمایند.

ارزان ترین جراحی صرع در ایران انجام می گردد

همچنین در این کنگره دستاوردهای ایران در زمینه درمان صرع نیز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال 84 مراکز جراحی صرع در ایران راه اندازی شده است، افزود: 70 تا 80 درصد درمان صرع با دارو انجام می گردد.

مهوری با عنوان این مطلب که 70 درصد مبتلایان به صرع با یک یا دو قلم دارو کنترل می شوند، ادامه داد: صرع جزو بیماری های درمان پذیر است.

دبیرعلمی کنگره صرع با بیان اینکه 30 درصد موارد ابتلا با صرع به دارو جواب نمی دهد، افزود: صرع مقاوم به درمان دارویی باید با سایر روش های تشخیصی کنترل و درمان گردد.

وی با اعلام اینکه 200 هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور مقاوم به درمان دارویی هستند بین یک سوم تا یک چهارم این افراد با احتیاج به جراحی دارند.

مهوری به هزینه های جراحی صرع در جهان اشاره نمود و گفت: در کانادا جراحی صرع با 100 هزار دلار، در آمریکا 150 هزار دلار، در انگلستان 50 هزار پوند، در آلمان 50 هزار یورو در مجموع هزینه جراحی صرع در جهان بین 250 تا 400 میلیون تومان تمام می گردد در حالی که در ایران با 2 میلیون تومان در مراکز دولتی جراحی صرع انجام می گردد.

وی تاکید نمود: در واقع ارزانترین هزینه جراحی صرع در ایران انجام می گردد.

به گفته دبیرعلمی کنگره صرع یک بیمار مبتلا به صرع در طول 20 تا 30 سال بین 350 تا 500 میلیون تومان برای کشور هزینه دارویی دارد در حالی که اگر مراکز جراحی صرع در کشور توسعه یابد می توان بین 300 تا 400 میلیون تومان صرفه جویی در هزینه ها داشت.

وی افزود: هزینه راه اندازی یک مرکز جامع درمان صرع بین 2 تا 6 میلیارد هزینه دارد.

مهوری گفت: جراحی صرع بین 70 تا 80 درصد موفقیت آمیز است و بعد از دو سال می توان داروهای این افراد را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارزان ترین جراحی صرع در ایران انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین جراحی صرع در ایران انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید