ابتلای 58 نفر در دانشگاه علوم پزشکی گناباد به کرونا

به گزارش وبلاگ زرسید، رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: نتیجه آزمایش کرونای 31 نفر از دانشجویان و 27 نفر از کارکنان این دانشگاه مثبت اعلام شد.

ابتلای 58 نفر در دانشگاه علوم پزشکی گناباد به کرونا

دکتر جواد باذلی روز پنجشنبه در تبادل نظر با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: براساس آزمایش های صورت گرفته تا چند روز گذشته نتیجه آزمایش کرونای 16 نفر از دانشجویان این دانشگاه مثبت اعلام شده بود که بعد از آزمایش های اخیر این تعداد به 31 نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل بازگشایی دانشگاه ها در کشور، فقط کلاس های عملی و کارورزی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بازگشایی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با وجود رعایت تمام اصول بهداشتی از طرف دانشگاه از جمله رعایت تعداد ظرفیت محدود در خوابگاه ها و رعایت فاصله استاندارد در سلف سرویس، حضور دانشجویانی از نقاط مختلف کشور و همچنین افزایش مراودات و رعایت نکردن مسایل بهداشتی توسط بعضی دانشجویان، موجب ابتلای آنان به کرونا شده که اقدامات لازم برای قرنطینه کردن آن ها صورت گرفته است.

باذلی اضافه کرد: زنگ خطر ویروس کرونا در گناباد و بجستان به صدا درآمده است و سعی کردیم در بسیاری از بخش ها نظارت های سختگیرانه تری در رعایت اصول بهداشتی اعمال گردد، ولی مشخص کننده نهایی سیر بیماری، مردم و رفتار های آنان هستند.

وی ادامه داد: با بازگشایی اماکن عمومی و شروع به کار بعضی مشاغل و از طرفی رعایت نکردن مسائل بهداشتی از جمله نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی آمار مبتلایان کرونا در گناباد و بجستان افزایش یافت و این امر موجب شد این شهرستان ها از نظر شیوع کرونا دوباره در شرایط قرمز قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بخشی از افزایش آمار مبتلایان مربوط به بیماریابی فعال است به طوری که قبلا فقط افرادی که دارای علامت بودند آزمایش می شدند، اما در حال حاضر هر فردی که با یک بیمار مبتلا در ارتباط بوده نیز آزمایش می گردد که این موضوع آمار موارد مثبت را افزایش می دهد.

باذلی اضافه کرد: خواهان برقراری بعضی محدودیت ها در این شهرستان ها شدیم، اما ستاد مبارزه با کرونا در گناباد و بجستان معذوریت ها و محدودیت هایی دارد و برای تصمیم گیری نیازمند ابلاغ در سطح کلان است.

سه بخش با 170 تخت و یک بخش مراقبت های ویژه برای بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی اختصاص یافته است.

شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 212 هزار و 501 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 133 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 9 هزار و 996 نفر رسیده است.

براساس این گزارش تا به امروز 172 هزار و 96 نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: فرارو

به "ابتلای 58 نفر در دانشگاه علوم پزشکی گناباد به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 58 نفر در دانشگاه علوم پزشکی گناباد به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید