آیین نامه شرایط ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تدوین شد

به گزارش وبلاگ زرسید، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تدوین آیین نامه شرایط ادامه تحصیل دانشجویان هر سه مقطع تحصیلی این دانشگاه در روز های کرونایی اطلاع داد.

آیین نامه شرایط ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تدوین شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ زرسید به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا بر فعالیت دانشگاه ها مانند دیگر مراکز کشور تاثیر داشته است، گفت: در این راستا آیین نامه ای تدوین شده که نحوه فعالیت های آموزشی و پژوهشی را معین نموده است. برنامه داریم در سال جدید به نحوی فعالیت کنیم که آثار مرتبط با بیماری کرونا به حداقل برسد و تاجایی که ممکن است فعالیت های مهم دانشگاه نیز متوقف نگردد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است، گفت: دانشگاه محل اجتماع دانشجویان از شهر های مختلف است بنابراین باتوجه به شیوع بیماری کرونا حساسیت های زیادی در فعالیت های دانشگاه ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: این دانشگاه دارای 4 هزار و 500 دانشجوی خوابگاهی است که ممکن است تجمع دانشجویان در خوابگاه ها منجر به شیوع بیشتر کرونا در کشور گردد بنابراین دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس های درسی به صورت مجازی نموده است.

معتمدی ادامه داد: دانشگاه ها زمانی می توانند به فعالیت های حضوری خود ادامه دهند که مشکل شیوع ویروس کرونا از بین رفته باشد. باتوجه به مسائل پیش آمده آیین نامه ای برای سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است که در این آیین نامه شرایط ادامه تحصیل دانشجویان و اجرای پروژه ها معین شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: براساس این آیین نامه برای دروس نظری تاجایی که ممکن است ازپتانسیل فضای مجازی استفاده خواهد شد، اما قطعا ترم تحصیلی طولانی تر شده به نحوی که در تابستان نیز ترم جاری ادامه خواهد یافت.

دکتر معتمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه بخشی از دروس نیازمند کارگاه و آزمایشگاه است بنابراین ارائه این دروس در تابستان انجام خواهد گرفت. وی اعلام کرد: سعی می کنیم استاندارد های کیفیت دروس را در کلاس های مجازی رعایت کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این آیین نامه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که اگر دانشجویی به هر دلیلی نتوانست درسی را ادامه دهد بتواند آن درس را حذف کند. به طور مثال در دوره کارشناسی دانشجویان اگر دروس اخذ شده دانشجویان از 12 واحد کمتر نگردد می توانند 2 درس خود را حذف نمایند. همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می توانند تا 6 واحد درسی را حذف نمایند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: درصورتی که دانشجویی تصمیم به حذف ترم کند درخواست وی باید در کمیسیون موارد خاص مورد آنالیز قرار گیرد.

معتمدی ادامه داد: تمهیداتی که دانشگاه های داخلی در دوران شیوع بیماری کرونا اتخاذ نموده اند در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهانی هم (که بعد از ما با این مشکل روبرو شده اند) تصمیمات مشابه گرفته اند.

وی گفت: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجباری برای تشکیل کلاس ها به صورت مجازی وجود نداشت، اما حدود 50 درصد کلاس ها به صورت مجازی تشکیل شده است و با روندی که در پیش گرفته شده پیش بینی می گردد 90 درصد کلاس ها به صورت مجازی دنبال شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آیین نامه شرایط ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه شرایط ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید