300 هزار بطری انواع داروهای مختلف در هلال احمر فراوری شد

به گزارش وبلاگ زرسید، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از فراوری قریب به 300 هزار بطری از داروهای مختلف در فروردین 1400 در داروسازی شهید فقیهی وابسته به شرکت داروسازی سها هلال وابسته به این سازمان اطلاع داد.

300 هزار بطری انواع داروهای مختلف در هلال احمر فراوری شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ زرسید، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از فراوری قریب به 300 هزار بطری از داروهای مختلف در فروردین 1400 در داروسازی شهید فقیهی وابسته به شرکت داروسازی سها هلال وابسته به این سازمان اطلاع داد.

علیرضا عسکری روز دوشنبه با اعلام این مطلب گفت: این سایت در فروردین ماه امسال با وجود پیک بیماری کووید 19 خطوط فراوری را فعال نگهداشته و قریب به 300 هزار بطری از داروهای مختلف به شکل مایعات مختلف را فراوری کرد و ظرفیت فراوری سالانه این شرکت در فراوری مایعات 14 میلیون بطری می باشد.

وی ادامه داد: شرکت دارو سازی سها مشتمل بر دو سایت فراوریی در چهار باغ کمال شهر و شهید فقیهی (وردآورد) از شرکت های داروسازی مهم کشور می باشد که تمامی محصولات را طبق آخرین استانداردهای بین المللی فراوری می نمایند و سایت چهار باغ در حال حاضر با برخورداری از امکانات و تجهیزات فنی قادر به توسعه فعالیت های خود در زمینه های مختلف فراوری دارو های انسانی است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه نمود: سایت فراوریی شهید فقیهی دارای دو خط فراوری انواع شربت و سوسپانسیون و یک خط فراوری جامدات شامل قرص هورمونی و یک داروی ضد سرطان می باشد که محصولات این سایت شامل انواع شربت و سوسپانسیون برای سیستم گوارش، سرماخوردگی، حساسیت، ضد درد عادی و مخدر، آنتی بیوتیک، درمان اعتیاد و قرص های هورمونی بوده که سالها فراوری شده و در بازار مشتریان خاص خود را دارا می باشند.

عسکری شرح داد: در حوزه داروهای سیستم گوارش محصولات شربت مگنی میلک و مالوژل و کانسیلاک از محصولات دارای برند و شناخته شده این شرکت می باشند که در حوزه سرماخوردگی و حساسیت و ضد درد عادی و مخدر، آنتی بیوتیک انواع برند شربت ها و سوسپانسیون ها در این سایت فراوری می شوند.

وی مهمترین محصولات فراوریی این شرکت را داروهای ترک اعتیاد برای ترک مواد مخدر و کاهش درد بیان کرد و اضافه نمود: این محصولات شامل شربت متادون، شربت اپیوم و در سایت دیگر قرص بوپرونورفین است.

عسکری گفت: قرص های هورمونی فیناستراید 1 میلی و 5 میلی این شرکت با برندهای شناخته شده فیناگرو برای کاهش ریزش مو و فیناپروست در بزرگی خوش خیم پروستات مردان از محصولات دیگر فراوری شده در این سایت می باشند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه نمود: این شرکت در کنار محصولات اصلی خود با توجه به مجوزها و پروانه های که از سازمان غذا و دارو کسب نموده است امکان فراوری انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل ها و داروهای گیاهی را نیز دارا می باشد که چندین محصول جدید گیاهی را در برنامه فراوری قرار داده است.

وی یادآور شد: این شرکت در کنار فراوری محصولات خود، محصولات دیگری را نیز برای بخش خصوصی به صورت فراوری قراردادی فراوری می نماید که از شناخته شده ترین آنها محصول گیاهی موکوزیفت بوده که در درمان عوارض ناشی از بیماری کوورید 19 در میان داروهای گیاهی موفقیت خوبی را کسب نموده است.

شرکت داروسازی سها دارای گواهینامه های ISO9001, OHSAS, ISO14001، ISO10015 می باشد.

شرکت داروسازی سها هلال تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر و مشتمل بر دو سایت داروسازی چهارباغ در استان البرز و شهید فقیهی(وردآورد) در استان تهران است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد. این اهداف عبارت است از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و تلاش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

یاری به تامین داروهای مورد احتیاج کشور، تامین مواد اولیه دارویی، مکمل های غذایی و رژیمی و تجهیزات پزشکی، تکمیل، توسعه و راه اندازی واحدهای جدید دارویی و لوازم پزشکی در شرکت های تحت پوشش، انجام فعالیت های تحقیقاتی، فنی و مهندسی و خدمات در بخش سلامت جامعه و فعالیت هایی که در راستای اهداف سلامت جامعه مفید فایده باشند بعضی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر است.

سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به عنوان یک هلدینگ دارویی و تجهیزات پزشکی با مجموعه ای از کارخانه های فراوری دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه گیاهان دارویی و با در اختیار داشتن شرکت پخش دارویی سراسری، شرکت بازرگانی و داروخانه مرکزی هلال احمر تلاش دارد ضمن ارائه بهترین خدمات به مردم شریف ایران، نقش به سزایی در ارتقاء نظام سلامت جامعه ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "300 هزار بطری انواع داروهای مختلف در هلال احمر فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 هزار بطری انواع داروهای مختلف در هلال احمر فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید