کاهش نظامیان آمریکایی در منطقه؛ واقعی یا نمایشی برای جلب رأی؟

به گزارش وبلاگ زرسید، موضوع کاهش حضور نظامیان آمریکایی در اقصی نقاط جهان به ویژه مناطقی چون غرب و جنوب غرب آسیا به واسطه یادآوری خاطرات تلخ هلاکت بسیاری از سربازان از یک سو و هزینه های هنگفتی که از جیب مالیات دهندگان آمریکایی می رود از سوی دیگر، همیشه یکی مطالبات رأی دهندگان آمریکایی از روسای جمهور منتخب بوده است، مطالبه ای که نه بوش، نه اوباما و نه ترامپ بدان وقعی ننهادند.

کاهش نظامیان آمریکایی در منطقه؛ واقعی یا نمایشی برای جلب رأی؟

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری وبلاگ زرسید، دولت آمریکا روز چهارشنبه بیان کرد که بیش از 2 هزار نیروی آمریکایی طی ماه جاری عراق را ترک می نمایند.

علاوه بر این ترامپ اعلام نموده میخواهد شمار نظامیان این کشور در افغانستان را نیز کاهش دهد.

در همین حال سفیر آمریکا در بغداد گفته نیروهای آمریکایی شاید کمتر از سه سال دیگر از عراق خارج شوند.

متیو تولر سفیر ایالات متحده در بغداد، تأکید نموده عراق کشوری بسیار مهم برای آمریکا در خاورمیانه است و کشورش می کوشد که به عراقی هایی که در پی دولتی قدرتمند و حاکمیت قانون هستند یاری کند!

او گفته آمریکا قصد ماندن طولانی مدت در عراق را ندارد و ادامه حضور نیروها مشروط به توانایی نیروهای عراقی برای جنگ با داعش است و این ممکن است کم تر از سه سال طول بکشد.

تولر درباره مصوبه مجلس عراق درباره خروج نیروهای امریکایی از این کشور تأکید کرد که آمریکا به تصمیم مجلس عراق احترام می گذارد و معتقد است که هر تصمیمی باید در راستای منافع عراق باشد و شرایط مناسب برای خروج نیروهای امریکایی زمانی است که خطر داعش به انتها رسیده باشد.

این اظهارنظرها در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کارشناسان قائل به نمایشی بودن آن هستند، چرا که ترامپ در طول چهار سال گذشته بر خلاف تبلیغات انتخاباتیش نه تنها نیروهای نظامی آمریکا را از عراق و افغانستان خارج ننموده بلکه با بهانه های دیگر، تعداد آنها افزایش هم داده و بودجه هنگفتی را خرج نظامی گری در منطقه نموده است.

حال در شرایطی که کمتر از دو ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2020 باقی مانده و وعده و وعیدهای خارجی ترامپ نیز همچون موارد داخلی آن هیچ یک به خاتمه نرسیده، آمریکایی ها در کوشش هستند تا با نمایش های این چنینی عزم خود را دست کم برای بعضی از این وعده ها جدی نشان دهند.

موضوع کاهش حضور نظامیان آمریکایی در اقصی نقاط جهان به ویژه مناطقی چون غرب و جنوب غرب آسیا به واسطه یادآوری خاطرات تلخ هلاکت بسیاری از سربازان از یک سو و هزینه های هنگفتی که از جیب مالیات دهندگان آمریکایی می رود از سوی دیگر، همیشه یکی مطالبات رأی دهندگان آمریکایی از روسای جمهور منتخب بوده است، مطالبه ای که نه بوش، نه اوباما و نه ترامپ بدان وقعی ننهادند.

منبع: نورنیوز

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "کاهش نظامیان آمریکایی در منطقه؛ واقعی یا نمایشی برای جلب رأی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نظامیان آمریکایی در منطقه؛ واقعی یا نمایشی برای جلب رأی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید