پس از مدت ها انتظار پیکاپ هیوندای سانتا کروز به زودی رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ زرسید، با نزدیک شدن به رونمایی پیکاپ هیوندای سانتا کروز که مدت ها انتظار آن می رفت، ویژگی های آن اندک اندک معلوم می گردد و نشان می دهد که این تنها یک وانت کلاسیک نیست.

پس از مدت ها انتظار پیکاپ هیوندای سانتا کروز به زودی رونمایی می گردد

هیوندای که این هفته از سانتا کروز (Hyundai Santa Cruz) رونمایی می نماید آن را بیش از یک وانت می داند. هرچند این یک بیان تبلیغاتی هم تلقی می گردد اما در حقیقت هم این یک وانت پیکاپ کوچک است که زبان طراحی خاص خود را دارد. به همین دلیل هم تیم طراحی هیوندای در کالیفرنیا یک ویدیوی تازه منتشر نموده که بعضی جزئیات این خودرو را به نمایش می گذارد.

نکته اصلی این است که تیم هیوندای با این تفکر که این یک وانت کلاسیک نخواهد بود، به طراحی این وسیله نقلیه نزدیک شده است. به گفته هیوندای این خودرو برای ماجراجویان خیابان های شهر طراحی شده که همچنین می خواهند خودرویی مناسب برای رفتن به حومه شهر و بیراهه داشته باشند. شاید بعضی چنین کاری را برای اغلب وانت های کلاسیک هم عادی بدانند اما هیوندای آن را یک سطح متفاوت در طراحی وانت پیکاپ می شناسد.

با این نگاه شاید سانتا کروز واقعا یک وانت نباشد. طراحی یکپارچه بدنه آن با وجود ظاهر ظریف و بخش عقبی رو باز، مانند یک ساختار بدنه روی شاسی به نظر می رسد.

از نگاه طراحی، در میانه های دهه 2000 میلادی سوبارو باجا (Subaru Baja) ویژگی های مشابهی با هیوندای سانتا کروز داشت و افراد کمی آن را وانت می دانستند. در مقابل هوندا ریج لاین (Honda Ridgeline) با وجود ساخت بدنه یکپارچه، به خوبی به عنوان یک وانت پیکاپ پذیرفته شده است. فورد ماوریک (Ford Maverick) هم که در آینده به بازار می آید، به عنوان جانشین وانت جمع وجور فورد رنجر (Ford Ranger) که در سال 2010 بازار آمریکا را ترک کرد، چنین جایگاهی دارد.

اگرچه باید به زبان طراحی برند توجه داشت و هیوندای به روشنی می خواهد سانتا کروز را از دیگر وانت های کوچک سنتی مانند تویوتا تاکوما (Toyota Tacoma) و نیسان فرانتیر (Nissan Frontier) متمایز کند. با داشتن نشانه های طراحی توسان (Tucson) به ویژه جلوپنجره جسورانه ای که با چراغ های جلو ترکیب می گردد، هیوندای سانتا کروز دارای پیشرانه چهار چرخ متحرک و گزینه های قدرتمند و کارآمد موتور خواهد بود.

این وانت پیکاپ کوچک که در تأسیسات هیوندای در آلاباما فراوری خواهد شد، بازار آمریکا را هدف اصلی خود قرار داده است. چندین سال از زمانی که هیوندای برای نخستین بار درباره این وانت پیکاپ صحبت نموده می گذرد اما انتظار تقریبا به سرانجام رسیده است و اگرچه نمای بیرونی خودرو هم اکنون تعیین است اما سانتا کروز 2022 به طور رسمی در 15 آوریل (26 فروردین) رونمایی خواهد شد.

عکس ها: هیوندای سانتا کروز 2022

Credit: Hyundai

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ

به "پس از مدت ها انتظار پیکاپ هیوندای سانتا کروز به زودی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از مدت ها انتظار پیکاپ هیوندای سانتا کروز به زودی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید