انتها مرحله دوم با ثبت پنج مدال دیگر به نام ملی پوشان ایران

به گزارش وبلاگ زرسید، خبرنگاران: در انتها یافتن مرحله دوم رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا در تایلند تعداد مدال های تیم ملی ایران به عدد 10 رسید.

انتها مرحله دوم با ثبت پنج مدال دیگر به نام ملی پوشان ایران

به گزارش وبلاگ زرسید و به نقل از فدراسیون دوومیدانی، تیم ملی دوومیدانی ایران در دومین مرحله رقابت های جایزه بزرگ آسیا در پاتوم تانی تایلند صاحب یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز شد تا در مجموع 5 مدال را کسب کرده باشد.

تفتیان باز هم طلا گرفت

در دوی 100 متر حسن تفتیان که در دور نخست صاحب مدال طلا شده بود، باز هم یک طلای با ارزش را برای ایران به ارمغان آورد. وی با ثبت زمان 10:41 ثانیه بار دیگر بر سکوی نخست ایستاد و دوندگان چین و هند به ترتیب دوم و سوم شدند. رکورددار دوی 100 متر ایران در مرحله نخست که روز دوشنبه (اول تیر) برگزار شد، با زمان 10:24 قهرمان شده بود.

مدال نقره پرش ارتفاع برای قنبرزاده

در پرش ارتفاع کیوان قنبرزاده به مدال نقره دست یافت. پرنده کشورمان امروز باز هم رکورد ملی را تکرار کرد و با پرش از مانع 2 متر و 26 سانتیمتر نایب قهرمان شد. قنبرزاده روز دوشنبه در نخستین مرحله این رقابت ها با همین پرش به مدال طلا دست یافته بود. امروز در پرش ارتفاع پرنده سوریه با 2.29 متر قهرمان شد و نماینده ویتنام با 2.26 متر و تعداد خطای کمتر برنز گرفت. در این ماده محمدرضا وظیفه دوست دیگر نماینده کشورمان با گذشتن از ارتفاع 2.10 متر در جایگاه هفتم ایستاد.

رنگ مدال هاشمی، نقره بود

در دوی 400 متر مردان سجاد هاشمی به مدال نقره دست یافت. هاشمی با ثبت زمان 45:98 ثانیه نایب قهرمان این ماده شد. وی پیش از این روز دوشنبه در مرحله نخست این رقابت ها با ثبت زمان 46:72 ثانیه مدال طلا گرفت و قهرمان شد. مهدی زمانی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با ثبت زمان 46:20 از رسیدن به سکو بازماند و در جایگاه چهارم ایستاد. در این ماده دوندگان هند و ویتنام اول و سوم شدند.

طاهرخانی و نیادوست، برنزی های ایران

در ماده پرش طول مردان سبحان طاهرخانی نماینده کشورمان امروز به مدال برنز دست یافت. این ورزشکار با پرشی به میزان 7.73 متر سوم شد و نمایندگان چین و هند به ترتیب با پرش های 7.87 و 7.80 متر مقام های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. محمد ارزنده دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات نیز با 7.55 متر به جایگاه پنجم رسید.

آخرین مدال ایران را مسلم نیادوست در دوی 800 متر کسب کرد. این دونده کشورمان با ثبت زمان 1:51:12 دقیقه بر سکوی سوم ایستاد و برنز گرفت. در این ماده دوندگان هند و سریلانکا با زمان های 1:49:85 و 1:50:23 دقیقه به ترتیب عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند. امیر مرادی دیگر نماینده کشورمان که در مرحله نخست این رقابت ها به مدال برنز رسیده بود به علت مصدومیت از ادامه جهت انصراف داد و از دور مسابقه کنار رفت. نیادوست در مرحله نخست نیز پس از مرادی در جایگاه چهارم قرار گرفته بود.

دست توکلی به مدال نرسید

تیم ایران در ماده پرتاب وزنه مردان، دوی 100 متر و پرش ارتفاع بانوان نیز نماینده داشت اما دست آنها از رسیدن به مدال کوتاه ماند. در پرتاب وزنه علی ثمری با پرتابی به میزان 17.85 متر در پرتاب وزنه پنجم شد. در این ماده پرتابگر هندی قهرمان شد و نمایندگان چین جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در ماده دوی 100 متر زنان نیز فرزانه فصیحی با 11:97 ثانیه در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در پرش ارتفاع زنان سپیده توکلی با گذشتن از مانع 1.79 متری از رسیدن به سکو بازماند و چهارم شد. در این ماده نمایندگان پرنده تایلندی با 1.86 متر اول و نماینده چین با 1.83 متر نایب قهرمان شدند. نفر سوم نیز پرنده ای از تایلند بود که با 1.79 متر و تعداد خطای کمتر از توکلی مدال برنز را از آن خود کرد.

بدین ترتیب در پایان دو مرحله رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا در تایلند تعداد مدال های تیم ملی دوومیدانی کشورمان با 4 طلا، دو نقره و 4 برنز به عدد 10 رسید.

تیم ایران در مرحله نخست پیروز به کسب سه طلا و دو برنز شده بود.

تیم کشورمان در دوره قبلی مسابقات جایزه بزرگ آسیا و در پایان سه مرحله صاحب دو طلا و دو برنز شده بود.

منبع: تسنیم

به "انتها مرحله دوم با ثبت پنج مدال دیگر به نام ملی پوشان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها مرحله دوم با ثبت پنج مدال دیگر به نام ملی پوشان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید