در خصوص رنگ خودرو بیشتر بدانیم

به گزارش وبلاگ زرسید، خبرنگاران : خودروهای امروزی با رنگ های جذاب و خیره نماینده در بازار جلوه گری می نمایند و به جرئت می توان گفت رنگ، نخستین آپشنی است که نظر خریدار را جلب و او را به خرید یک خودرو ترغیب می نماید.

در خصوص رنگ خودرو بیشتر بدانیم

به گزارش وبلاگ زرسید به نقل از تسنیم، وقتی خودرو را خریداری می کنید، چیزی که شما را تحت تاثیر قرار می دهد رنگ خودرو است، رنگ خودرو علاوه بر زیبایی خودرو در قیمت خودرو نیز بسیار موثر است. امروزه رنگ ماشین بسیار تفاوت دارد و طیف ها و رنگ های خیره نماینده ای برای ماشین ها استفاده می شود.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته، رنگ خودرو عامل مهمی در افت قیمت بیشتر یا کمتر خودروها در طول زمان محسوب می شود.عامل های زیادی در افت قیمت خودرو تأثیرگذارند که هر کدام در مدت زمان خاصی باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال قبل از خرید باید کلاس خودرو مد نظر باشد؛ چراکه تقریباً در هر دوره ای از صنعت خودروسازی، یک کلاس متقاضی بیشتری دارد. یا در زمان استفاده از خودرو، باید نیم نگاهی به کارکرد کلی و کیلومترشمار داشت. همانطور که ذکر شد، فاکتورهای زیادی در کاهش قیمت و ارزش یک خودرو در طول زمان دخالت دارند؛ یکی از این فاکتورها که کم وبیش توجهی به آن نمی شود، رنگ بدنه خودرو است. شاید بارها از خود پرسیده باشید که چرا بیشتر خودروها، به خصوص خودروهای داخلی، در رنگ های سفید، سیاه، نقره ای و دیگر رنگ های تیره به فروش می فرایند.

در قدیم رنگ همه ماشین ها رنگ روغنی بود. رنگ روغنی از دو لایه آستر و پرایمر پوشیده شده است. رنگ روغن بین دو لایه آستر و پرایمر قرار گرفته است.امروزه علاوه بر رنگ روغن از رنگ های متالیک نیز استفاده می شود. رنگ متالیک علاوه بر لایه آستر و رنگ، از یک لایه دیگر به نام کیلر یا محافظ نیز تشکیل شده است. کیلر آخرین لایه رنگ خودرو است که در آخرین سطح رنگ قرار گرفته است. وظیفه کیلر نگهداری و محافظت از رنگ ماشین است. در صورت نبودن لایه کلیر، رنگ متالیک به هیچ عنوان دوام نخواهد داشت.

تنها عیبی که رنگ متالیک دارد این است که، به مرور زمان رنگ متالیک یک حالت ماتی به خود می گیرند که دلیل آن خط و خش های بسیار ریزی هستند که به چشم دیده نمی شوند.

بسیاری از خوردوها در اثر تابش مستقیم نور خورشید دچار رنگ پریدگی بدنه ماشین می شوند. به دلیل رنگ پریدگی ماشین از قیمت خودرو به شدت کاسته می شود. زیرا بعد از مدتی از جذابیت خودرو کاسته می شود. ماشین هایی که رنگ آن ها تیره است زودتر شاهد رنگ پریدگی یا آفتاب سوختگی خودرو خود می شوند. برای برطرف رنگ پریدگی بدنه ماشین و زیباتر کردن رنگ خودرو می توانید از پولیش آفتاب سوختگی یا همان پولیش خودرو استفاده نمایید. با پولیش ماشین، جلا و شفافیت رنگ خودروی شما دوباره باز می شود.

با پولیش خودرو ظاهر خودرو مجددا زیبا می شود. می توانید برای پولیش آفتاب سوختگی از پولیش نانو استفاده نمایید؛ که کیفیت بسیار خوبی دارد. با استفاده از پولیش نانو ظاهر اتومبیل شما زیباتر از قبل می شود. پولیش آفتاب سوختگی، به صورت کامل رنگ خودروی شما را ترمیم کرده و ایرادات رنگ خودرو را از بین می برد.

شاید جالب باشد بدانید رنگ سفید، رنگ موردعلاقه غالب ایرانی ها برای خودرو است و دلیل پرطرفدار بودن آن هم این است که مردم اعتقاد دارند رنگ سفید به مراقبت کمتری احتیاج دارد.هم کثیفی و گرد و خاک را کمتر نشان می دهد و هم خط و خش ها در ظاهر خودروی سفید کمتر نمایان می شود.

در حالی که روی خودرو های مشکی، نوک مدادی و سرمه ای، خط و خش، قری و گرد و خاک بیشتر دیده می شود. از طرفی رنگ های تیره، نور آفتاب را بیشتر جذب می نمایند و همین امر باعث می شود در فصل های گرم، داخل اتاق خودرو به شدت داغ شود.

این روز ها تمایل مردم کشورمان به خرید خودرو های سفید، باعث شده خودروسازان بخش اعظم محصولات خود را با این رنگ فراوری نمایند.

مثلاً در سال های اخیر حدود 60 درصد از فراوری خودروی پراید و L90 به رنگ سفید بوده و از هر هزار خودروی پژو 206 و پژو 207 که فراوری می شود، حدود نیمی شان سفید است، این در حالی است که در سال های اولیه فراوری پژو 206 در ایران، پرفروش ترین رنگ آن نقره ای بود.

بی درنگ یکی از شگفتی های خلقت رنگ است و انتخاب رنگ امری سلیقه ای است. بی شک رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ خودرو در کشورمان و یا بهتر بگوییم در دنیا برای خودروهاست. این فراوانی دلایل متعددی دارد که آنالیز آن احتیاج به مقاله ای جداگانه دارد، البته این رنگ مختص به خودروی خاص نبوده و در بیشتر کلاس ها (اگر نگوییم همه کلاس ها) دیده می شود.

فرقی نمی نماید که خریدار تویوتا آیگو باشید یا بنتلی کانتیننتال، با انتخاب رنگ سفید مطمئن باشید که خودرویتان شیک خواهد بود. سازنده ها معمولاً خودرو های سفیدرنگ را در موتورشو ها به منظور نشان دادن خودرو های جدید انتخاب می نمایند و بیشتر خودرو ها اساساً به خاطر نشان دادن هرگونه اشتباهات پیش از فراوری به رنگ سفید طراحی می شوند.

این رنگ همچنین خط و خش های کوچک را بهتر از رنگ های دیگر پنهان می نماید و در هنگام تصادف و یا صافکاری این رنگ نسبت به سایر رنگ ها بهتر و هم خوان تر با بدنه خودرو در می آید و به عبارتی سیکل تعمیر و برطرف خرابی آن بسیار آسان تر است تا رنگ های متالیک در خودرو های مشابه آسان تر است.

منبع: اقتصادنیوز

به "در خصوص رنگ خودرو بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خصوص رنگ خودرو بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید