خبرنگاران شرایط ایمن در برابر کرونا برای اهدای خون مردم سمنان فراهم است

به گزارش وبلاگ زرسید، سمنان- خبرنگاران- مدیر کل انتقال خون استان سمنان گفت: شهروندان نوع دوست استان بدانند تمام شرایط و شیوه نامه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا به منظور اهدای خون مردم در پایگاه های انتقال خون رعایت می گردد.

خبرنگاران شرایط ایمن در برابر کرونا برای اهدای خون مردم سمنان فراهم است

وحید بغدادی روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ زرسید، گفت: سه ماه نخست سال جاری 9 هزار و 256 نفر به پایگاه های انتقال خون در استان سمنان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد هفت هزار و 325 نفر پیروز به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان ادامه داد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار آماده پذیرش افراد برای اهدای خون است.

وی اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد مراجعه نمایندگان برای اهدای خون در استان سمنان کاهش یافت و ضروری است شهفرایندان اهدای خون را فراموش ننمایند.

بغدادی توضیح داد: اداره کل انتقال خون استان سمنان تضمین می دهد در فضای مربوط به اهدای خون در استان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می گردد، تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط نداشته باشند.

وی یادآور شد: فرایند تعداد مراجعه نمایندگان برای اهدای خون در این روزها رو به افزایش است و مردم استان سمنان به رعایت پروتکل های بهداشتی در پایگاه های انتقال خون به منظور پیشگیری از شیوع کرونا اعتماد کردند.

وی اعلام کرد: خون اهدایی شهفرایندان برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، مجروحان تصادف ها، بیماران تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان گفت: افراد گروه سنی 18 تا 60 سال می توانند برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در سراسر استان مراجعه نمایند

سمنان، استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر یکهزار نفر است، این شاخص در کشور 27 و در استان سمنان 46 اهدانماینده است، 79 درصد اهدانمایندگان خون در استان اهدانماینده مستمر هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شرایط ایمن در برابر کرونا برای اهدای خون مردم سمنان فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط ایمن در برابر کرونا برای اهدای خون مردم سمنان فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید