خبرنگاران تردد در جاده های برفی شمیرانات جریان دارد

به گزارش وبلاگ زرسید، تهران- خبرنگاران- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شمیرانات گفت: با بارش شدید برف در محورهای لواسانات و رودبار قصران عملیات نمک پاشی و برف روبی آغاز شد و با تلاش عوامل راهداری تا این لحظه شاهد انسداد هیچ یک از مسیرهای اصلی و روستایی این منطقه نیستیم.

خبرنگاران تردد در جاده های برفی شمیرانات جریان دارد

رضا حاجتی بامداد پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ زرسید گفت: با توجه به تداوم بارش ها عملیات پاکسازی مسیرهای دسترسی شهرستان همواره ادامه دارد تا خللی در تردد شهروندان و مسافران ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین مسافران جاده های کوهستانی بایستی از 15 آذر ماه زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک لازم به همراه داشته باشند، تاکید کرد: انتظار داریم شهروندان از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

حاجتی اضافه نمود: تردد و تجمع بی مورد بعضی از مسافران که به منظور تفریح و برف بازی در جاده ها بویژه جاده های روستایی توقف می کنند، در بسیاری از موارد عامل اختلال عملیات راهداری می شود که از آنان تقاضا داریم همکاری لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: شهروندان پیش از آغاز سفر از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی 141 راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری جاده های کشور از آخرین شرایط جاده ها از جمله مسیرهای شمیرانات مطلع شوند.

به گزارش وبلاگ زرسید، شهرستان شمیرانات دارای 101 کیلومتر راه روستایی و 67 کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

طبق اعلام روز چهارشنبه هواشناسی استان تهران، با نفوذ سامانه بارشی در سطح استان بارش باران و در بخش های شمالی و ارتفاعات بارش برف گاهی با کولاک پیش بینی می شود که تا روز جمعه ادامه دار خواهد بود.

روز پنجشنبه به صورت موقت از میزان بارش کاسته خواهد شد و مجدد از پنجشنبه شب تا 24 ساعت، کاهش محسوس دما و در روز جمعه در بعضی ساعات وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف پیش بینی می شود.

بر اساس این اعلام در روزهای شنبه و یکشنبه جو نسبتاً پایدار و به تدریج غلظت آلاینده ها افزایش می یابد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه 2 تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و 20 روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و 16 روستا) با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تردد در جاده های برفی شمیرانات جریان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد در جاده های برفی شمیرانات جریان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید