بیماری بروسلوز در میان جمعیت دامی خراسان شمالی فروکش کرده است

به گزارش وبلاگ زرسید، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی از فروکش کردن بیماری بروسلوز در میان جمعیت دامی این استان خبر داد.

بیماری بروسلوز در میان جمعیت دامی خراسان شمالی فروکش کرده است

سید محمد مهدی احمدی در نشست خبری که 24 آذرماه در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های موجود در دامپزشکی در سال های گذشته بیماری بروسلوز بوده است، گفت: با عملیات مبارزه ای اجرا شده همچون واکسیناسیون این بیماری فروکش کرده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی واکسیناسیون بروسلوز در میان جمعیت دامی سبک در استان در میان جمعیت دام سبک تا 80.5 و در میان جمعیت دام سنگین نیز تا 80 درصد اجرا شده است.

احمدی ادامه داد: این اداره کل در سال جاری در بحث مبارزه با بیماری های مشترک میان انسان و دام بالغ بر دو میلیون و 700 هزار راس واکسیناسیون انجام داده است که در مجموع 102 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ارتباط با عملیات مبارزه ای بیماری های اختصاصی دام نیز اظهارکرد: حدود هفت میلیون راس علیه این بیماری ها واکسینه شدند که در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول در ارتباط با حوزه نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی گفت: از ابتدای سال تا به امروز میزان فرآورده های خام دامی معدوم شده 90 هزار و 869 کیلوگرم بوده است.

وی میزان گوشت قرمز تولید شده را دو هزار و 321 تن و گوشت سفید را 17 هزار و 24 تن گفت.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری 60 راس اسب و قاطر، 53 تن پشم، 59 هزار جلد پوست گاوی، 35 هزار جلد پوست گاوی و 21 هزار و 100کیلوگرم تخم مرغ با مجوزهای دامپزشکی صادر شده از استان خارج شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیماری بروسلوز در میان جمعیت دامی خراسان شمالی فروکش کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری بروسلوز در میان جمعیت دامی خراسان شمالی فروکش کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید