انفجار بمب در راستا نظامیان آمریکایی در سوریه

به گزارش وبلاگ زرسید، منابع رسمی سوریه عصر آدینه از انفجار بمب در راستا کاروان نظامیان آمریکا در شهر الصبحه در شرق استان دیرالزور اطلاع داد.

انفجار بمب در راستا نظامیان آمریکایی در سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، این بمب در روستای الصبحه در حومه شرقی دیرالزور نیروهای نظامی آمریکا را هدف قرار داده است.

سانا به شمار کشته و زخمی های احتمالی این انفجار اشاره ای ننموده است.

انفجار بمب 2 روز پس از آن روی می دهد که آمریکا یک فرودگاه نظامی غیرقانونی در استان الحسکه در شرق سوریه احداث نموده است.

براساس این گزارش، هدف آمریکا از احداث این فرودگاه تقویت حضور نظامی در منطقه جزیره سوریه اعلام شده است.

نظامیان آمریکایی در ماه های گذشته برای تقویت حضورشان در پایگاه هایی غیرقانونی خود در منطقه جزیره سوریه، هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیک را به وسیله گذرگاه های غیرقانونی وارد الحسکه کردند تا نفت و دیگر ثروت های این منطقه را با همکاری و همدستی مزدورانشان که حامیان آنان در این منطقه هستند، به یغما ببرند.

با شکست گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته در سوریه، نیروهای کرد به دلیل حضور کم رنگ نیروهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور، کنترل بیشتر میادین نفتی سوریه را در اختیار گرفتند.

اما در آبان ماه امسال، آمریکا با هدف تقویت حضور نظامی خود در میادین نفتی تحت اشغال نمودها در شمال شرق سوریه به استان های دیرالزور و حسکه در شمال شرق این کشور، کاروان های نظامی اعزام کرد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز پیشتر گفته بود که ایالت متحده آمریکا نفت سوریه را علنی به سرقت می برد، در حالی که سوریه به خاطر تحریم اجازه وارد کردن نفت ندارد.

پیشتر نیز لؤی فلوح معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خواهان قطع سرقت درآمدهای نفتی و گازی سوریه توسط آمریکا شده بود.

سوریه از نظر ذخایر نفتی با 2 میلیارد و 500 میلیون بشکه در بین کشورهای مختلف دنیا با سهم 15 دهم درصد در صندلی 32 بعد از مالزی و قبل از آرژانتین قرار گرفته است و مهم ترین حوزه های نفتی این کشور در بخش های شرقی و استان دیرالزور دومین استان عظیم سوریه پس از حمص در مرکز این کشور قرار گرفته است و بخش کمتری نیز در مناطق دیگر نظیر حما، الرقه و حمص است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "انفجار بمب در راستا نظامیان آمریکایی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار بمب در راستا نظامیان آمریکایی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید