انتقاد شدید ترامپ از نانسی پلوسی

به گزارش وبلاگ زرسید، رئیس جمهور آمریکا به شدت از رئیس مجلس نمایندگان این کشور به خاطر تاخیر در ارسال مفاد استیضاحش برای مجلس سنا انتقاد نموده است.

انتقاد شدید ترامپ از نانسی پلوسی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زرسید به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه از نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به خاطر عدم ارسال مفاد استیضاحش برای مجلس سنا انتقاد کرد.

ترامپ چند روز پس از استیضاح توسط مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: این مساله بسیار ناعادلانه و غیرمنصفانه است. پلوسی این راهبرد را اتخاذ نموده است چرا که هیچ پرونده ای ندارد. آنها در حال نقض قانون اساسی هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا 18 دسامبر به استیضاح ترامپ رای مثبت داد و راستا لازم را برای استیضاح وی در مجلس سنا هموار نموده است. خیلی بعید به نظر می رسد که با توجه به آنکه کنترل مجلس سنا در اختیار جمهوریخواهان است، ترامپ از قدرت برکنار گردد. برای محاکمه ترامپ در مورد اتهامات وارد شده، احتیاج به دو سوم رای سناتورهای آمریکایی است.

دموکراتها و جمهوریخواهان اختلاف نظر زیادی بر سر نحوه محاکمه و استیضاح ترامپ دارند. پلوسی و سایر دموکراتها خواهان احضار دستیاران و مشاوران ارشد ترامپ به عنوان شهود پرونده هستند و می خواهند از این مساله مطمئن شوند که محاکمه ترامپ بر اساس مفادی که قبلا آماده نموده اند، انجام خواهد شد.

پلوسی هنوز بسته استیضاح ترامپ را برای سنا ارسال ننموده است و میخواهد با این کار فشارها بر جمهوریخواهان را افزایش دهد.

نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق یاری 400 میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد اقتصادی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند. دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ ، جلوگیری و سنگ اندازی از تحقیقات کنگره درباره پرونده رسوایی اوکراین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتقاد شدید ترامپ از نانسی پلوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید ترامپ از نانسی پلوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید