اشرف غنی: طالبان با خروج نیروهای خارجی دلیلی برای ادامه جنگ ندارد

به گزارش وبلاگ زرسید، رئیس جمهور افغانستان تاکید نمود که با خروج نیروهای خارجی طالبان دلیلی برای ادامه جنگ ندارد و از این گروه خواست در دولت ادغام شده و قانون اساسی را بپذیرد.

اشرف غنی: طالبان با خروج نیروهای خارجی دلیلی برای ادامه جنگ ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ زرسید، اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی در سفر به ولایت قندهار با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت که طالبان دیگر دلیلی برای ادامه جنگ ندارد و از این گروه خواست تا راه صلح را اختیار نمایند و در آبادانی افغانستان سهیم شوند.

وی همچنین تاکید نمود که باوجود خروج نیروهای خارجی، در زمینه تجهیز، تقویت و آموزش نیروهای امنیتی افغان و تعهدات بین المللی در رابطه با یاری های مالی و بشردوستانه هیچگونه تغییرات ایجاد نشده است.

اشرف غنی خطاب به پاکستان نیز گفت: آینده شما با ما مرتبط است، اگر دست دوستی بدهید، تمام آسیای مرکزی را آماده می سازیم و به وسیله افغانستان آباد دسترسی شما به آن آسان است. اگر سیاست باخت را که تداوم جنگ است، انتخاب کنید و افغانستان آباد نباشد، شما چگونه به آسیای مرکزی خواهید رسید.

وی اضافه نمود: اگر طالبان می خواهند صلح نمایند و قانون اساسی را بپذیرند، در هر جایی که در افغانستان می خواهند بیایند تا درباره صلح تصمیم گیری گردد.

رئیس جمهور افغانستان همچنین توضیح داد که قانون اساسی این کشور مطابق شریعت است و صلح باید در چارچوب این قانون صورت گیرد.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان نیز گفت که دولت آماده است برای صلح، دوره قانونی خود را تکمیل نکند و در زودترین فرصت ممکن زمینه انتخابات را فراهم کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اشرف غنی: طالبان با خروج نیروهای خارجی دلیلی برای ادامه جنگ ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: طالبان با خروج نیروهای خارجی دلیلی برای ادامه جنگ ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید